Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
nissan-skyline-l-01.jpg

Nissan Skyline

Nissan Skyline Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Nissan Skyline, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Japoński konstruktor Datsun, tworząc serię Skyline, położył w latach 50. XX wieku kamień węgielny pod rozwój serii sportowych aut, którą japoński producent Nissan po przejęciu Datsun rozbudował jako swoją sportową najlepszą serię samochodów, która święciła triumfy w wyścigach. Została ona również odkryta przez tunerów z Ameryki Północnej i Europy, którzy dostrzegli w niej potencjał zaadaptowania sportowych maszyn do jazdy ulicznej. Większość generacji modelu nie była jednak eksportowana, były to bowiem pojazdy z kierownicą po prawej stronie. Pierwsze Nissany Skyline zaprezentowano w Japonii w 1969 roku jako sportowe limuzyny. W późniejszym okresie paletę Nissana Skyline uzupełniły modele coupé. Producent prezentował nowsze generacje pod własną marką, jak choćby Nissan GT-R lub pod szyldem swojej marki premium, czyli Infiniti, przy czym warto wspomnieć, że Infiniti G37 zajęło miejsce modeli coupé Nissana Skyline.

Nissan Skyline jako limuzyna i coupé

Odkąd odpowiedzialność za serię Skyline przejął Nissan, Japończycy starali się wprowadzać na rynek poszczególne generacje równocześnie jako sportowe limuzyny i modele coupé, przy czym dominującymi modelami były wersje coupé z doładowaniem BiTurbo, które doceniono także zagranicą. Powód? Dzięki wbudowanym systemom technicznym Nissan Skyline z łatwością dysponował osiągami rzędu 400 KM. Znakami rozpoznawczymi Nissana Skyline bez względu na typ karoserii był klinowaty kształt przedniej części oraz cztery okrągłe światła z tyłu. Topowym modelem był tradycyjnie Nissan Skyline GT-R, który wyposażony był w charakterystyczne tylne skrzydło.

Nissan Skyline staje się Infiniti

Na przełomie milenium z taśmy w japońskim zakładzie zjechały ostatnie klasyczne limuzyny i coupé. Po 2001 generacja była sprzedawana na niektórych rynkach wyłącznie pod szyldem marki Nissana – Infiniti, która odpowiadała za sportowe modele premium japońskiego producenta. W ten sposób w latach 2001-2006 na rynku zadebiutował Nissan Skyline coupé na bazie Nissana 350Z jako Infiniti G35. Producent postąpił podobnie w przypadku limuzyn nowej generacji Nissana Skyline z 2006, które na rynek wkroczyły jako Infiniti G37. Po kilku latach z palety wypadł topowy model Nissan Skyline GT-R, który Japończycy w 2008 roku zastąpili nowym modelem Nissana. On także w Europie sprzedawany był jako Nissan GT-R. Podobnie jak wcześniej w przypadku Nissana Skyline stanowił topowy model w ofercie coupé. Jako Nissan GT-R nowy Skyline osiągał moc 485 KM (357 kW).