Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
opel-omega-l-01.jpg

Opel Omega

Opel Omega Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Opel Omega, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Opel Omega to auto klasy średniej-wyższej, które General Motors produkował pod szyldem Opla Adama. Samochód zaliczany jest do segmentu E, co oznacza, że plasuje się on pomiędzy klasą średnią a luksusową. Cechy aut premium bez wątpienia wyróżniają Opla Omegę, więc jest to rozsądny wybór także jako samochód używany. Auto doczekało się dwóch odsłon, którym nadano literowe oznaczenia: A dla pierwszej generacji i B dla kolejnej. Pojazd wykroczył na rynek jako następca modelu Opel Rekord. Pierwsza generacja zjechała z taśmy w 1986 roku, a już rok później Opel Omega triumfował w plebiscycie na Europejski Samochód Roku. Niecałą dekadę później, w 1995 roku, druga generacja zasłużyła na trzecie miejsce w tym samym konkursie. Auto cieszyło się niesłabnącą popularnością przez niemal 20 lat - produkcję zakończono dopiero w 2003 roku. Ciekawostką jest fakt, iż Omega w innych krajach była nazywana w odmienny sposób, przykładowo w Wielkiej Brytanii znana była jako Vauxhall Carlton, zaś w Brazylii sprzedawano ją pod nazwą Chevrolet Omega. Warto wspomnieć, że w Zjednoczonym Królestwie model cieszył się tak dużym uznaniem, że był wykorzystywany jako policyjny radiowóz.

Dwie generacje - dwa różne auta

Pierwsza generacja modelu znana jako Opel Omega A została zaprezentowana w 1986 roku. Ten produkowany w niemieckim Rüsselsheim pojazd dostępny był w wersji sedan i kombi. W 1990 roku samochód doczekał się pierwszych modyfikacji, które dotyczyły głównie osłony chłodnicy, a także zderzaków. Producent zdecydował się na wprowadzenie większych reflektorów oraz przyciemnienie świateł z tyłu. Opel Omega od samego początku imponował bogatym wyposażeniem. Samochód dysponował systemem ABS i elektrycznie sterowanym silnikiem. Prawdziwą wisienką na torcie, która wpływała na poczucie luksusu, był klimatyzowany schowek, a także komputer pokładowy, który wskazywał tymczasowe bieżące zużycie paliwa. Wiosną 1994 roku na rynek trafiła druga generacja Opla Omegi. Widoczną na pierwszy rzut oka różnicą była opływowa sylwetka. Dwa lata później przeprowadzono facelifting, który skutkował modyfikacją maski, zaś w kwestii wyposażenia wprowadzeniem automatycznej klimatyzacji. Dodatkowo producent fabrycznie zamontował nawigację i wprowadził boczne poduszki powietrzne. Kolejne zmiany, do których doszło już w 1997 roku, związane były głównie z lepszym zabezpieczeniem auta przed korozją. Początkowo ocynkowano najbardziej narażone na rdzewienie strefy, a następnie zastosowano tę metodę na całej karoserii. W 1999 roku z taśmy zjechał Opel Omega B FL. Auto cechowało się wyższym poziomem bezpieczeństwa za sprawą systemu aktywnych zagłówków, a także asystenta hamowania. Komfort dodatkowo podnosiły podgrzewane fotele.

Imponujące silniki Opla Omegi

Na początku produkcji Opel Omega A dostępny był z silnikami benzynowymi o mocy w przedziale od 82 do nawet 177 KM. Z biegiem czasu producent rozbudowywał paletę silnikową, która osiągnęła imponujące rozmiary - najmocniejsze benzynowce szczyciły się 272 końmi mechanicznymi. Niewątpliwą perełką jest najpotężniejsza wersja Omegi wyprodukowana pod szyldem Lotusa, którą wyposażono w sześciocylindrowy motor o pojemności 3,6 l, który pozwalał autu na osiągnięcie mocy rzędu 377 KM. Jak to możliwe? Producent zdecydował się na zamontowanie dwóch turbosprężarek, których osiągi naprawdę robią wrażenie. Omega Lotus rozpędzała się bowiem do 283 km/h, a setkę osiągała w jedynie 5,4 s. Opel zdecydowanie faworyzował motory benzynowe, jednak nie zapomniał również o fanach Diesla - w palecie znalazły się bowiem trzy takie napędy o mocy w przedziale od 73 do 100 KM. Osiągały one jednak znacznie gorsze wyniki pod względem przyspieszenia w porównaniu do wersji benzynowych. W 1994 roku na rynku zadebiutowała druga generacja, która pociągnęła ze sobą zmiany w palecie silnikowej. Wycofano słabsze jednostki, a w ofercie pozostawiono jedynie benzynowce o mocy w przedziale od 116 do 211 KM. Znacznie podniesiono natomiast osiągi Opla Omegi z napędem Diesla, które dysponowały mocą od 100 do 131 KM. Ponadto producent wprowadził do swojej oferty również motory Ecotec.