Kupuj używane Peugeot na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Peugeot - używane auta z sercem lwa

Marka Peugeot istnieje w branży motoryzacyjnej od ponad 125 lat. Francuski producent samochodów, którego siedziba znajduje się u podnóża Wogezów wprowadził na rynek jedną z najstarszych marek na świecie. Jako część grupy PSA, lwy z Sochaux wraz z siostrzaną marką Citroën są numerem dwa w Europie – tylko Volkswagen sprzedaje więcej pojazdów. Od dziesięcioleci marka Peugeot w niezwykły sposób łączy tradycję z innowacyjnością. Już w roku 1929 wprowadzono system numeracji z zerem w środku. Peugeot wprowadził także pierwszy silnik Diesla w aucie francuskiej produkcji. Na rynku pojazdów używanych modele Peugeot cieszą się dużą popularnością. I słusznie, ponieważ do ich kupna zachęca nie tylko cena, ale także świetne wyniki uzyskiwane w testach bezpieczeństwa oraz komfortowe wyposażenie.

Modele używanych pojazdów Peugeot, które wciąż sprawiają radość swoim nabywcom

Niektórzy uważają, że używane samochody Peugeot są chętnie kupowane ze względu na przystępną cenę. Ich dostępność jest jednak tylko jednym z powodów. Mocne silniki nie muszą się obawiać konkurencji, ponieważ są znacznie bardziej ekonomiczne od tych z Wolfsburga czy Sindelfingen. Francuzi nie oszczędzają też w sprawach bezpieczeństwa, na przykład na bogatym wyposażeniu w standardzie. Charakterystyczne wzornictwo powoduje, że Peugeot zarówno nowy jak i używany jest łatwo rozpoznawalny.

Peugeot 308: pierwsza generacja Peugeota 308 była produkowana do 2012 roku. Jego wyrazista stylistyka może się podobać poprzez charakterystyczne wydłużone reflektory i duży wlot powietrza. Model ma sporo miejsca w środku, wnętrze cieszy oko, a do tego posiada stosunkowo duży bagażnik. Moc silnika zaczyna się od 90 KM, ale kompaktowy Peugeot 308 GTi ze swoimi 200 km może swobodnie konkurować z Volkswagenen. Nie zapomniano o komforcie podczas gdy inni producenci uznają tempomat i klimatyzację za luksus, w Peugeocie 308 należą one do wyposażenia standardowego.

Peugeot 508: przez dziewiętnaście lat Francuzi nie mieli modelu w segmencie pojazdów wyższej klasy średniej. Jednak pojawienie się na rynku Peugeota 508 oznaczało triumfalny powrót. W 2010 roku rozpoczęła się sprzedaż, a cztery lata później otrzymał on lifting w postaci bardziej agresywnej linii nadwozia i świateł dziennych w technologii LED. Wyróżnia go ekonomiczny silnik i doskonałe wyposażenie za stosunkowo przystępną cenę, dzięki czemu Peugeota 508 jest wyjątkowo chętnie nabywanym samochodem z drugiej ręki. Co więcej jego niskie zużycie paliwa i napęd hybrydowy należący do najlepszych w swojej klasie.

Peugeot 207: to miejskie auto zastąpiło w roku 2006 Peugeota 206. Produkowane było do 2012 roku, wtedy jego następcą stał się Peugeot 208. Jednak do dziś 207 należy do niezwykle chętnie kupowanych samochodów używanych. Szczególnie panie cenią sobie miejski charakter Peugeota 207. W wygodnych wyściełanych fotelach czas oczekiwania na zmianę światła mija w okamgnieniu, a silniki aż do mocy 174 KM pozwalają na bezpieczne wykonywanie manewru wyprzedzania na miejskich autostradach. Warto wspomniec, że dobrze zadbane egzemplarze można kupić za naprawdę niewielkie pieniądze.

Pod znakiem lwa - historia marki Peugeot

Oficjalna historia firmy Peugeot rozpoczęła się w roku 1810. W tym okresie bracia Jean-Frédéric i Jean-Pierre Peugeot postanowili rozbudować rodzinne przedsiębiorstwo w Hérimoncourt i kupili odlewnię żelaza. Do tej pory rodzina Peugeot utrzymywała się z młyna olejowego, garbarni i farbiarni. Kiedy ruszyła wytwórnia wyrobów żelaznych wszelkiej maści, produkcja tak się rozkręciła, że kilka lat później powstały kolejne fabryki. W roku 1858 zarejestrowano markę z lwem jako znakiem firmowym. W XIX wieku zasłynęła ona daleko poza granicami Francji z dobrej jakości narzędzi oraz młynków do pieprzu i kawy, które zresztą Peugeot produkuje do dziś.

Pod koniec XIX wieku Armand Peugeot zrozumiał znaczenie automobilu i ukierunkował profil firmy na produkcję pojazdów. Pierwszym prototypem był trójkołowy pojazd samobieżny z silnikiem Serpollet o napędzie parowym, a w drugim wbudowano silnik spalinowy Daimlera. Seryjna produkcja Peugeota ruszyła już w roku 1896. Na sukces nie czekano długo. W roku 1912 powstała fabryka w Sochaux. Choć początkowo planowano tu budowę samochodów ciężarowych to po zakończeniu I Wojny Światowej rozpoczęła się seryjna produkcja aut osobowych. W roku 1929 zaprezentowano mały samochód, Peugeot 201, pierwszy model z charakterystycznym dla Peugeota zerem w środku. Sukces tego samochodu umocnił pozycję firmy Peugeot jako producenta pojazdów.

Po zakończeniu II Wojny Światowej rozpoczęto odbudowę firmy. W czasach powojennych nowe modele 203 i 403 stały się bardzo popularne, zaś w latach sześćdziesiątych model 404 sprzedawał się nieźle w Europie i francuskojęzycznej Afryce. Będący w dobrej kondycji finansowej Peugeot przejął w roku 1974 swoją podupadłą wówczas konkurencję - firmę Citroën. Dwa lata później powstała grupa PSA, która wkrótce potem przejęła europejską filię amerykańskiego koncernu Chrysler. „Razem jesteśmy mocniejsi“ – takie motto towarzyszyło produkcji licznych modeli Peugeot, Citroën i Talbot (tak nazywały się samochody europejskiej filii Chryslera) na wspólnej platformie. Ta strategia okazała się wyjątkowo efektywna, szczególnie kiedy parę lat później Peugeot borykał się z problemami finansowymi. Od tamtej pory Peugeot posiada wiele fabryk w różnych miejscach na świecie, które produkują zarówno modele marki Peugeot jak i Citroën:

Kraj Miasto Liczba pracowników Wyprodukowane modele
Francja Mühlhausen 9.400 Peugeot 206, Peugeot 308
Francja Poissy 6.000 Peugeot 207, Peugeot 208
Francja Rennes 6.900 Peugeot 407, Peugeot 508
Francja Sochaux 12.000 Peugeot 308, Peugeot 3008, Peugeot 5008
Hiszpania Madryt 2.200 Peugeot 207
Hiszpania Vigo 7.500 Peugeot Partner
Portugalia Mangualde 900 Peugeot Partner
Słowacja Trnava 3.000 Peugeot 207, Peugeot 208
Argentyna Buenos Aires 4.700 Peugeot 206, Peugeot 207, Peugeot 307, Peugeot Partner
Brazylia Porto Real 2.900 Peugeot 207

Obecnie Peugeot należy do tych firm z branży motoryzacyjnej, które ściśle współpracują z innymi producentami. Przy konstrukcji samochodów użytkowych marka współpracuje z Fiatem, z Renault skonstruowano silnik V6, a wspólnie z Fordem silnik Diesla. w 2001 roku Peugeot założył spółkę Joint-Venture wraz z Toyotą. Dla przykładu, Peugeot 107, Citroën C1 i Toyota Aygo to motoryzacyjne rodzeństwo. Firma Peugeot współpracuje z Mitsubishi nad produkcją aut w segmencie SUV-ów, a General Motors jest jej partnerem strategicznym. Z kolei współpraca z BMW owocuje w silniki do sportowych RCZ w ramach specjalnego wyposażenia. W firmie realizowane są także własne innowacyjne pomysły. Na rynku wtórnym dostępne są nowości z ostatnich lat. Na przykład silnik w technologii mikrohybrydowej e-HDI albo napęd elektryczny iOn, który wzbudził sensację w międzynarodowym środowisku motoryzacyjnym.

Trzy hity marki Peugeot: jeden kabriolet i dwa coupé

Kabriolet i coupé – żadne inne modele nie symbolizują do takiego stopnia radości życia i luksusu, w żadnych innych nie można poczuć się jak prawdziwa gwiazda filmowa. Od połowy lat trzydziestych Peugeot wyznacza trendy w tej dziedzinie. Oldtimery, dzięki świetnej stylistyce i licznym innowacjom takim jak składany i chowany metalowy dach to ponadczasowa klasyka. Jednak kabriolety i coupé nie muszą cieszyć jedynie wybrańców. Liczne modele Peugeot z seryjnej produkcji znalazły wielu nabywców. Prezentujemy trzy klasyczne kabriolety i coupé marki Peugeot, które są najchętniej kupowane, także z drugiej ręki.

Peugeot 403 zapisał się na kartach historii kina kiedy inspektor Columbo, bohater serialu kryminalnego, dziesiątki lat jeździł swoim kabrioletem 403 rozwiązując zagadki tajemniczych morderstw popełnianych w kręgach śmietanki towarzyskiej. Ten model klasy średniej nie był jedynie rekwizytem, to także klasyk w historii motoryzacji. W latach 1955-1967 dorównywał jakością takich marek jak Mercedes czy Rolls-Royce. Z produkowanym seryjnie pierwszym francuskim silnikiem Diesla okazał się godny masowej produkcji. W czasach boomu był bardzo poszukiwanym samochodem używanym, a jego cena zbliżona była do cen modeli Mercedesa. Wyposażenie z szyberdachem i składanymi siedzeniami miało swój unikalny styl. Chwilę później powstały różne modele 403 – od limuzyny, poprzez kombi i samochód dostawczy, aż po kabriolet porucznika Columbo, a nawet auto rodzinne z miejscem dla siedmiu osób – dla każdego według potrzeb.

W wersji coupé Peugeota 504 drzemie nie tylko serce lwa, ale też odrobina temperamentu czarnego rumaka. Przyczynili się do tego projektanci z Pininfarina w północnowłoskim Cambiano, którzy projektowali auta dla takich marek jak Ferrari, Alfa Romeo czy Maserati.
W 1969 roku zaprezentowany został Coupé 504 mający za zadanie kontynuować tradycję świetnych kabrioletów i coupé marki Peugeot. Model ten ma w sobie więcej naturalnej prostoty niż agresywne włoskie samochody sportowe. Firma Pininfarina zaprojektowała nadwozie, zespawała je, ale końcowy montaż Peugeot przeprowadził już w swoich zakładach w Sochaux. W ten sposób powstał solidny i sprawdzony samochód z czterema cylindrami, 1,8 litra pojemności. Potem przyszedł czas na 2,7 litrowy V6 o mocy 136 KM. Włoska nuta jest do dziś widoczna w tym aucie, jedynie twarde siedzenia sprawiają, że jazda samochodem staje się wyzwaniem.

Peugeot 407 coupé jest jak do tej pory ostatnim modelem z tą formą nadwozia, który osiągnął tak wielki sukces. Do nabycia jest już tylko na rynku wtórnym, ponieważ w roku 2011 zaprzestano jego produkcji. Oficjalna premiera odbyła się w roku 2005. Na początku coupé 407 miał silnik benzynowy, a w następnych latach produkowano go jedynie z silnikiem Diesla. W wersji turbo miał od 204 do 240 KM. Choć krytycy uważali wzornictwo za mało oryginalne, kratę wlotu powietrza za zbyt agresywną, a stylistykę za niedopracowaną to koneserzy bardzo kochają model Peugeot 407. Niewątpliwie cenią oni jego elegancję, dobre trzymanie się drogi nawet przy prędkości 240 km/h i optymalną dynamikę jazdy, która jest możliwa dzięki wspomaganiu kierownicy. Nie można nie wspomnieć również o interesującym wnętrzu pełnym ciekawych detali.