Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
peugeot-2008-l-01.jpg

Peugeot 2008

Peugeot 2008 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Peugeot 2008, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Peugeot 2008 wszedł na rynek niemiecki miesiąc po jego prezentacji podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2013. Jest uznawany za następcę Peugeota 207 SW (kombi) lub specjalnego modelu Peugeota 207 Forever, choć pod względem technicznym bazuje na modelu Peugeot 208, który wlicza się do grupy małych samochodów, a nie do SUV-ów. To, co najpierw brzmiało jak pomyłka, zostało jednak szybko wyjaśnione: model 2008 to w gruncie rzeczy nic innego jak wyższa wersja kombi modelu 208. Jako że dla tego ostatniego nie jest planowana wersja kombi, stosuje się jednak nadwozie modelu 207. W ten sposób Tym samym Peugeot wpisał się w trendy samochodów crossover i zamiast „po prostu” wersji kombi, stanął do konkurencji z modelami takimi jak Nissan Juke i Opel Mokka. Po modelach Peugeot 104 od roku 1972, 205 od 1983, 206 od 1998 i 207 od 2006, Peugeot 2008 (208 SW) – dołącza do floty modelu Peugeot 208, może być uznawany za szóstą generację serii małych samochodów. Od czasu wejścia na rynek model dostępny jest wyłącznie jako pięciodrzwiowa wersja hatchback – czy i jakie formy nadwozia dołączą do oferty, do tej pory jeszcze nie wiadomo. Dla Peugeota 2008 dostępne są trzy różne typy silników: dwa benzynowe i jeden wysokoprężny o dwóch stopniach mocy. Podstawową wersję silnika stanowi 82 VTi. Jest to silnik trzycylindrowy o pojemności skokowej 1,2 l i maksymalnej mocy 82 KM (60 kW). Obecnie dla tego napędu istnieje koncepcja połączenia silnika z napędem pneumatycznym (Hybrid Air). Poprzez wtrysk przez rurę ssącą – tak jak silnik trzycylindrowy – pracuje również 120 VTi. Wersja silnika benzynowego 1,6 l o zredukowanej mocy przy czterech cylindrach osiąga 120 KM (88 kW), podczas gdy taki sam zespół napędowy w 155 THP przy pomocy turbosprężarki i wtrysku bezpośredniego dochodzi do 156 KM (115 kW). W przeciwieństwie do dwóch pierwszych wariantów silnika benzynowego 155 THP wyposażony jest w ręczną skrzynię sześciobiegową, która napędza samochód 2008 za pomocą przednich kół. Poza tym w modelu Peugeot 2008 wyjątkowo niskie są wartości zużycia paliwa: już silniki benzynowe konsumują maksymalnie 5,9 l na 100 km (120 VTi). Jeszcze niższe wartości osiągają silniki z wtryskiem bezpośrednim z układem start-stop w segmencie Diesli: liderem jest tutaj model e-HDi FAP 92 EGS6. Najbardziej oszczędna wersja silnika wysokoprężnego 1,6 l zużywa przy 92 KM (68 kW) tylko 3,8 l oleju napędowego na 100 km i emituje 98 g CO2 na kilometr. Znajduje to odzwierciedlenie także w dość słabym przyspieszeniu wynoszącym 13,3 s od zera do setki, przy czym maksymalna prędkość to wtedy około 180 km/h. Ponadto dostępne są dwa kolejne silniki wysokoprężne 1,6 l, z których jeden osiąga także 92 KM (68 kW), drugi z kolei przy 115 KM (84 kW) i 270 Nm (w stosunku do 230 Nm w przypadku poprzedniego) przewyższa mocą dwie pozostałe wersje.

Tak wygląda Peugeot 2008

Porównanie z wymienionym poprzednikiem – Peugeotem 207 SW – ze względu na zmianę klasy samochodu czy z wersją 208 jako podstawą nie ma większego sensu. Peugeot 2008 może być bez problemu traktowany jako niezależny model. Z zewnątrz niewielki – tak jak mały samochód, od którego się wywodzi, wewnątrz oferuje poczucie swobody podobne jak w modelu Volkswagen Tiguan z odpowiednio dużą ilością miejsca na nogi oraz różnymi wizualnymi luksusowymi elementami , takimi jak listwy diodowe w podsufitce lub pierścienie świetlne wokół wskaźników. Nie jest stworzony jedynie do prawdziwej jazdy terenowej – zgodnie z trendem swoich kolegów z udziwnionymi elementami spod znaku offroad. Cóż, przy prześwicie wynoszącym tylko 16 cm i braku napędu na cztery koła nie można jednak zbyt wiele oczekiwać. Niewielkim pocieszeniem jest kontrola trakcji, której tolerancję można zmieniać w zależności od podłoża, co ułatwia ruszanie na nieutwardzonym gruncie.