Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
peugeot-407-l-01.jpg

Peugeot 407

Peugeot 407 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Peugeot 407, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Peugeot 407 po raz pierwszy zjechał z francuskiej taśmy produkcyjnej w 2004 roku i od samego początku wzbudził głośne okrzyki zachwytu wśród miłośników i znawców motoryzacji. Stylowy design intrygował elegancją i delikatnym pazurem, a potencjał techniczny dodatkowo rozgrzewał serca sympatyków francuskich aut. Innowacyjny projekt 407-mki był kreatywną odpowiedzią projektantów na poczciwy i niemal niezniszczalny model 406, który na stałe wpisał się w świadomość europejskich kierowców, jednak jego dość statyczny wygląd powoli przestał spełniać oczekiwania współczesnych estetów. Zaprezentowany we Frankfurcie prototyp Peugeot 407 Elixir szybko zyskał aprobatę otoczenia i już rok po premierze we francuskiej fabryce w Rennes produkowano cztery wersje wyposażeniowe auta. Pasjonaci mieli zatem do wyboru bogato wyposażone Excutive i Platinum, praktyczny w miejskich warunkach wariant Comfort lub wzbogacony o dodatkowe parametry techniczne i stylistyczne sportowy model, często wybierany w typie nadwozia coupé. Kreatorzy marki pozostawiali także szerokie pole manewru przyszłym posiadaczom Peugeota 407, bowiem każda wersja wyposażeniowa mogła ulegać dowolnym modyfikacjom pod kątem ilości poduszek powietrznych, zautomatyzowaniu ustawień indywidualnych czy chociażby... zamontowania pokładowego telefonu.

Pogromca miejskich ulic

Peugeot 407 jest dumnym i bardzo udanym następcą legendarnego już modelu 406, który wsławił się wysokiej jakości nadwoziem i dość mocno zautomatyzowanym wyposażeniem wnętrza. Zaprezentowany na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2003 roku Peugeot 407 niemal błyskawicznie podbił serca krytyków i już rok później był regularnie produkowany przez francuską fabrykę w Rennes, skąd zjeżdżał na ulice Europy nieprzerwanie do 2011 roku. W kulminacyjnym momencie rozkwitu swojej popularności, w 2008 roku, Peugeot 407 przeszedł delikatny lifting, który okazał się przysłowiowym "strzałem w dziesiątkę" w kwestii designu auta. Delikatne modyfikacje wyglądu dały projektantom pretekst do podniesienia standardu technicznego, bo do wydłużonej linii tylnych reflektorów i klapy bagażnika dodano także chromowane elementy na przedniej osłonie atrapy chłodnicy oraz przednie czujniki parkowania, co na ówczesne realia było detalem prawdziwie luksusowym. Peugeot 407 przez niemal dekadę swojej produkcji nie ulegał żadnym znaczącym modyfikacjom wizualnym i technologicznym, co podkreśla niezwykłość i dobre przemyślenie tego kultowego modelu. Potwierdzeniem trafności idei producentów są liczne nagrody przyznawane 407-mce przez międzynarodowe jury. Już rok po premierze auto trafiło do finału prestiżowego konkursu Car of The Year, by w 2005 ostatecznie zdobyć tytuł najlepszego samochodu roku wg Am&s. Sukces powtórzono także w 2007 roku.

Twierdza na czterech kołach

Peugeot 407 to niezaprzeczalnie jeden z najelegantszych i najbardziej inspirujących samochodów w swoim autosegmencie, który stale zaskakuje potencjalnych posiadaczy nie tylko imponującymi parametrami technicznymi, ale także wysokim poziomem bezpieczeństwa jak na samochód używany. Standardowe modele fabrycznie wyposażone są między innymi w centralne zamki, minimum sześć poduszek powietrznych, ABS, ESP, a rzadziej także specjalistyczny system monitorujący poziom ciśnienia w oponach. W standardzie znajdziemy także elektrycznie sterowane szyby czy dwustrefową klimatyzację, a dla fanów sportowego zacięcia Peugeot 407 oferuje także wbudowany w niektórych wersjach pojazdu tempomat. Francuskie auto z 2004 roku jest zdecydowanie liderem w kwestii eleganckiego designu, dlatego producenci zadbali o wysokiej jakości tapicerkę ze skóry naturalnej, dostępną także w wersji półskórzanej, która montowana była na specjalne życzenie przyszłego właściciela. Sporym zainteresowaniem cieszą się także modele po liftingu, choć równie często na ulicach Europy spotkać można sedana bez charakterystycznych, chromowanych elementów. Pod maską pokaźnych rozmiarów auta entuzjaści wysoce pojemnych silników raczej nie znajdą zapierających dech w piersiach wartości, jednak standardowe 2 litry w wersji benzynowej, jak i wysokoprężnej spokojnie zaspokoją apetyt na dobry, wydajny silnik. Spośród motorów napędzanych benzyną prym wiodą zdecydowanie modele 2.0 16V, które umożliwiają całkiem zadowalające osiągi na poziomie nawet 140 KM i przyspieszeniu zbliżonym do niecałych 10 sekund do 100 km/h. Podobnie sprawa wygląda z silnikami wysokoprężnymi, choć te poszczycić się mogą nieznacznie większym przyspieszeniem i zdecydowanie wyższą wydajnością spalania paliwa. Bazową wartością silnika dla popularnego Diesla jest 1.6 HDI, choć tego typu samochód raczej przełoży się na oszczędną jazdę niż na imponujące osiągi, dlatego zdecydowanie częściej miłośnicy francuskiej motoryzacji decydują się jednak na 2.0 HDi, które paradoksalnie, na trasie spalą znacznie mniej niż 1.6 w ciężkich, miejskich warunkach. Amatorzy mocnych wrażeń podczas jazdy z powodzeniem mogą wybrać także opcję 2.7 i 3.0 biturbo. Peugeot 407 charakteryzuje się dość sporą ilością elektroniki generującej prawidłowe działanie wszystkich systemów, dlatego przyszli posiadacze tego eleganckiego auta powinni zwrócić szczególną uwagę drobne usterki mechaniczne, bo mogą one przełożyć się na prawidłową pracę komputera pokładowego, monitorującego gruntowne parametry auta.