Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
pontiac-l.jpg

Pontiac

W Europie modele marki Pontiac były zawsze rzadkimi egzemplarzami, a zapowiedź koncernu - matki General Motors (GM) dotycząca oszczędności i podrasowania portfolio producenta na przełomie lat 2009/2010 nie zwróciła uwagi konsumentów. Co innego miało miejsce w USA. Tam limuzyny, coupé i kabriolety marki Pontiac najpóźniej od lat 50. stanowiły przystępne w zakupie, ciekawe modele ze sportowym zacięciem, co przejawiało się przede wszystkim w stylistyce i doborze jednostek napędowych. Jeśli chodzi o import na Stary Kontynent to od końca lat 60. najważniejszą rolę odgrywały wozy typu coupé oraz kabriolety ze znanej serii marki Pontiac – GTO, którym drogę utorowały produkowane od 1967 roku modele, takie jak Pontiac Firebird, Pontiac Grand Am i Pontiac Grand Prix, reprezentujące gamę tzw. Pony Cars. Tymczasem modele takie jak kompaktowe Pontiac Astre, Pontiac LeMans lub zaprezentowany na nowo w 2009 roku Pontiac G3 były wciąż mało znane poza Stanami Zjednoczonymi.

Limuzyny, kombi, coupé oraz kabriolety marki Pontiac

Mając już w kolekcji sportowe, zaopatrzone w mocne silniki modele klasy średniej serii Pontiac LeMans, producent od 1972 roku rozpoczął promowanie czterodrzwiowej limuzyny i modeli typu coupé Pontiac Grand Am, które stanowiły topowe wersje i wyposażone były w 7,5-litrowy silnik w układzie V8. To one w szczególności jako coupé, w niewielkiej ilości sztuk pojawiły się na europejskich drogach. Wszystko zmieniło się w 2004 roku, kiedy na rynek wkroczył model Pontiac G6. Pod nową nazwą modelową krył się klasyczny Pontiac, który do 2009 roku był produkowany jako kabriolet. Poza modelem Pontiac Grand w latach 1968-2008 wyprodukowano aż siedem generacji modelu z wersją nadwozia typu sedan lub coupé do wyboru. Jego następcą był Pontiac G8, który równocześnie zastąpił Pontiaca Bonneville i pozostał w programie produkcyjnym jako limuzyna do 2009 roku. Z kolei na stricte amerykański rynek motoryzacyjny Pontiac przygotował także model kombi – Pontiac Safari, Pontiac Parisienne i Pontiac Catalina.

Sportowe samochody marki Pontiac

Pierwszy model z klasycznej linii samochodów sportowych Pontiaca pojawił się na rynku w 1964 roku i był to pojazd coupé Pontiac GTO, cechujący się silnikiem w układzie V8 o pojemności skokowej wynoszącej 6,4 litra. Był w pewnym sensie “współzałożycielem” grupy określanej mianem Muscle Cars, a jego rządy przez dekadę kształtowały sportowy segment marki. Następca pojawił się po raz pierwszy w 30 lat po tym jak zakończono produkcję serii jako legendarny model GTO, jednak jego obecność na rynku była bardzo krótka – produkcja trwała od 2003 do 2006 roku w Australii. Kolejnym sportowym klasykiem był stworzony w 1967 roku Pontiac Firebird, który przetrwał do 2002 roku i miał aż cztery generacje, w formie dwuosobowego coupé, jak również w ostatniej fazie produkcji w formie kabrioletu z materiałowym dachem. Paleta sportowych modeli została uzupełniona za pomocą samochodu przeznaczonego dla dwóch osób zwanego Pontiaciem Fiero, który miał swoją premierę w 1984 roku, a w programie produkcyjnym zatrzymał się na ledwie cztery lata. Natomiast Roadster Pontiac Solstice z roku 2005 był także produkowany przez tylko cztery lata i na ten czas ulokował się w gamie samochodów sportowych.

SUV-y oraz vany od Pontiaca

Z pomocą modelu Pontiac Trans Sport koncern GM w 1990 roku rozszerzył swoją ofertę, która do tej pory skupiała się głównie na pojazdach sportowych. Zaprezentowana w 1996 roku druga generacja modelu Pontiac Trans Sport pojawiła się w Europie nosząc początkowo nazwę Opel Sintra, a od 1999 roku funkcjonowała na rynku jako Chevrolet Trans Sport. W gamie SUV-ów koncern GM pod marką Pontiac w latach 2001-2005 proponował pojazd Pontiac Aztek, który w 2005 roku został zastąpiony modelem Torrent.