Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
renault-alpine-a310-side

Renault Alpine A310

Renault Alpine A310 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Renault Alpine A310, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Renault Alpine A310 był następcą kultowego modelu A110, który był niezwykle popularny w latach 60. XX wieku. A310 zadebiutował w 1971 roku i od razu zwrócił uwagę motoryzacyjnego świata bardzo nowoczesną i dynamiczną stylistyką. Mimo to pierwszy wariant modelu sprzedawał się dość przeciętnie. Jednak wprowadzona kilka lat po debiucie wersja V6 miała znacznie lepsze osiągi i okazała się dużym rynkowym hitem. Dziś Renault Alpine A310 uznaje się za rzadki, choć bardzo pożądany samochód używany.

Szybki, ale przystępny

Pierwszy wariant auta, który został zaprezentowany na salonie w Genewie w 1971 roku miał bardzo charakterystyczne, ostre linie oraz sześć przednich reflektorów za szybkami. Pod tą nowoczesną stylistyką znajdowała się jednak konstrukcja znana z Alpine A110 - z centralną ramą rurową oraz nadwoziem z włókien szklanych. Krytykowany był jednak silnik 1.6 o mocy 125 KM. Specjaliści i kierowcy uznawali, że jest on zbyt powolny jak na sportowe auto. Dlatego w 1977 wprowadzono nowy, dynamiczniejszy motor. Wraz z nim nieco zmieniono auto pod względem stylistycznym - zrezygnowano między innymi z sześciu reflektorów na przedzie, a zamiast nich zdecydowano się na dwa, ale większe. Z tyłu natomiast zamiast niewielkiej pionowej szyby z żaluzjami, zastosowano dużą, szklaną klapę ze spojlerem. Ten model sprzedawał się już bardzo dobrze, a w rekordowym 1979 roku rozeszło się niemal 1400 egzemplarzy Renault Alpine A310. Łącznie sprzedano ponad 11 tysięcy sztuk wszystkich wersji tego auta. Samochód pozostał w sprzedaży do 1984 roku - wtedy zastąpił go Renault Alpine GTA.

Renault Alpine A310 od strony technicznej

Pierwszy wariant Renault Alpine A310 osiągał prędkość maksymalną 215 km/h i przyspieszał do 100 km/h w 8.7 sekundy. Choć były to przyzwoite osiągi jak na tamte lata, to jednak okazały się niewystarczające dla fanów sportowych samochodów. Dlatego wersja, która weszła do sprzedaży w 1977, była znacznie szybsza. Silnik V6 o pojemności 2,7 litra generował moc 150 KM. Mógł się rozpędzić do prędkości 225 km/h, zaś do "setki" przyspieszał w 7.6 sekundy. W roku 1983, czyli już pod koniec produkcji, wprowadzono specjalny pakiet Pack GT, który charakteryzował się większymi felgami oraz dodatkowymi spojlerami z tyłu oraz z przodu. 27 sztuk z końcowych partii otrzymało dodatkowy pakiet Kit Boulogne. Te modele miały dodatkowo zmodyfikowany silnik do pojemności 2,9 litra o mocy 193 KM. Ten wariant jest do dziś bardzo ceniony jako samochód używany, jednak jest na rynku wtórym bardzo dużym rarytasem. Model Renault Alpine A310, zwłaszcza w swojej drugiej wersji, zyskał bardzo dużą popularność i pozwolił zbudować prestiż marki Alpine. Samochód był uznawany jako ciekawa, francuska alternatywa dla znanych sportowych aut, takich jak chociażby Porsche 911 czy Lotus Esprit. Samochód miał też swoje rajdowe wersje i odniósł też niemało sportowych sukcesów. Największym z nich był wygrany w 1977 przez Guya Frequelina raj French Rally, który siedział właśnie za kierownicą Renault Alpine A310. Dzisiaj Alpine A310 jest uznawany za jeden z najciekawszych youngtimerów ze swojego okresu - szybki, dość niezawodny oraz dający dużo satysfakcji z jazdy.