Kupuj używane Renault Clio na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Renault Clio jest jednym z najczęściej sprzedawanych samochodów francuskiego producenta Renault. W klasie małych aut ma on bezpośrednią konkurencję wśród modeli innych marek takich jak Volkswagen Polo czy Fiat Panda. W chwili obecnej produkowany już od dwóch dziesięcioleci Renault Clio sprzedawany jest na całym świecie.

Historia Renault Clio

Na początku, w roku 1990, Renault Clio był dostępny tylko jako samochód trzydrzwiowy w wersji hatchback. Sześć lat później Renault rozszerzyło swoje portfolio o model pięciodrzwiowy. Moc silnika tego atrakcyjnego cenowo pojazdu utrzymuje się w przyzwoitych granicach i udaje się ją powiększyć z 40 kW na 108 kW. Przy masie tylko 980 kg i mimo dość spartańskiego wyposażenia udało się Renault Clio zyskać sporo fanów, czemu sprzyjała przede wszystkim bardzo niska cena. W latach 2005 do 2012 produkowano trzecią, a od 2012 – czwartą generację tego zwinnego pojazdu.

Nadwozie i wyposażenie techniczne

Nowy Renault Clio 2011 nosi wewnętrzne oznaczenie – Typ R. Tak samo niewielki, jak inne małe samochody, Clio jednak wypada przy nich całkiem nieźle: jego długość to 4,2 m, szerokość – 1,7 m i wysokość – 1,5m; wszystkie one są więc nieco większe w stosunku do rozmiarów małych samochodów konkurencji. Renault Clio jest ponadto dostępny w niezliczonych liniach wyposażenia. Poczynając od wyposażenia podstawowego, któremu Renault nadało nazwę Authentique, aż po szlachetne wykonanie Renault Clio Exception – łącznie na rynku istnieje aż 14 różnych wariantów pojazdu. Oprócz szału na punkcie wyposażenia Francuzi nie stracili z oczu także aspektu bezpieczeństwa: tak jak i jego poprzednik, również Renault Clio Typ R otrzymał najlepszą z możliwych ocen podczas europejskich crashtestów przeprowadzanych przez NCAP.

Silnik i moc

Jak na mały samochód nowy Clio 2011 wykazuje dość wysoką moc. Silniki benzynowe o pojemności od 1,2 do 2,0 litra mogą zapewnić mu do 148 kW mocy, a silnik Diesla o pojemności 1,5 litra, w porównaniu z większością innych małych samochodów, ze swoją mocą 78 kW zostaje wyraźnie w tyle. Zauważalnie różnią się też możliwe prędkości maksymalne. Podczas gdy najmniejszy Renault Clio osiąga maksymalnie 159 km/h, to już benzynowy silnik 2,0-litrowy może się rozpędzić do 224 km/h – jak na mały samochód jest to prawdziwy wyczyn. Zużycie paliwa na poziomie 5,8 litra dla Renault Clio z silnikiem benzynowym waha się jednak niestety w górnych granicach właściwych dla segmentu małych samochodów. Wariant Diesla pracuje znacznie oszczędniej ze swoim zużyciem 4,2 litra na 100 przejechanych kilometrów.

Cena

Z dużego wyboru różnych linii wyposażenia wynika również wyraźna różnica cen pomiędzy poszczególnymi modelami. Za nowego Renault Clio można więc teraz zapłacić między 16.300 a 25.700 euro.