Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
renault-grand-scenic-side

Renault Grand Scenic

Renault Grand Scenic Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Renault Grand Scenic, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Przez ponad 10 lat francuski producent samochodów Renault opracował bardziej kompaktowy model, który konkurował z wprowadzonym z powodzeniem w 1984 roku minivanem Renault Espace. Produkowany początkowo do 1999 roku w klasie średniej w serii Mégane Renault Scénic zjeżdżał z taśmy od 1996 do 2003 roku wyłącznie w wersji pięciosiedzeniowej. Tym samym oferował o dwa siedzenia mniej niż Renault Espace. W 2003 roku Francuzi poszerzyli program kompaktowych vanów o propozycję z karoserią dłuższą o niemal 25 cm. Pojazd, który trafił do sprzedaży jako Renault Grand Scénic dysponował miejscem na siedem siedzeń. Pierwsza generacja auta produkowana była do 2009 roku.

Od 2004 roku Renault Grand Scénic z pięcioma i siedmioma siedzeniami do wyboru

W Renault Grand Scénic producent postawił na zróżnicowany układ siedzeń, dzięki któremu pod względem klasy kompaktowy van wziął górę na limuzynami i kombi. Od 2004 roku Renault Grand Scénic oferowany był w dwóch wariantach z pięcioma lub siedmioma siedzeniami do wyboru. Gdy tylne siedzenia nie były potrzebne, można było je po prostu opuścić, powiększając tym samym przestrzeń załadunkową 4,5-metrowego kompaktowego vana o niemal dwa metry sześcienne. Wyposażenie takie jak opuszczane stoliki dla pasażerów zajmujących pierwszą tylną kanapę, uchwyty na kubki i schowki w przedziale pasażerskim stanowią praktyczne rozwiązania odpowiadające potrzebom grupy docelowej, jaką są rodziny.

Silniki pierwszej generacji Renault Grand Scénic

Pod względem technicznym Renault Grand Scénic opierał się na serii klasy średniej Renault Mégane i od tego auta częściowo wywodził się także program silników. W podstawowej wersji Renault Grand Scénic można było nabyć z małym silnikiem o pojemności 1,4 l i mocy 95 KM (70 kW), jednostką o pojemności 1,6 l i mocy 112 KM (82 kW) oraz dwulitrowym napędem o mocy 135 KM (99 kW). Topowa wersja Renault Grand Scénic z turbodoładowaniem, o pojemności skokowej 2 l dysponowała mocą 163 KM (120 kW). Z napędem Diesla auto w rodzinnej wersji posiadało silniki z wtryskiem common rail o pojemności skokowej od 1,5 do 2,0 l, które osiągały moc od 82 KM (60 kW) do 150 KM (110 kW). Od rocznika 2005 wszystkie modele z napędem Diesla były seryjnie wyposażone w filtr cząsteczek stałych.

W 2009 roku pojawia się nowa generacja Renault Grand Scénic

Nowa generacja Renault Grand Scénic została zaprezentowana w 2009 roku. Model zjechał z taśmy z nowymi wersjami wyposażenia. Do sprzedaży trafił z pięcioma siedzeniami lub z siedmioma pojedynczymi fotelami do wyboru. Pojemność załadunkowa tego kompaktowego vana o długości jedynie 4,56 m wzrosła do 678 l w wersji wyposażenia z pięcioma siedzeniami. W wariancie siedmiosiedzeniowym Renault Grand Scénic bagażnik dysponował pojemnością 564 l. Przy wymontowanych lub opuszczonych tylnych siedzeniach pojemność transportowa rodzinnego vana wynosiła 2083 l. Ponadto nowa generacja trafiła na rynek wyposażona w praktyczne detale w postaci opuszczanych stolików czy schowków, które znajdowały się z tyłu oparcia kierowcy, dzięki czemu zaoszczędzono miejsce.

Nowe silniki Renault Grand Scénic spełniają normę emisji spalin Euro5

Model początkowy z silnikiem o pojemności 1,6 l w programie obecny był w dwóch wersjach o mocy 110 KM (81 kW). Pierwsza z nich napędzana była normalną benzyną, zaś druga mieszanką benzyny 95 i etanolu. Oba cechowały się średnim zużyciem paliwa na poziomie 7,5 l (co odpowiadało emisji dwutlenku węgla w wysokości 177 g/km). Nowe silniki TCe generacji Euro5 dysponowały mocą 96 kW (130 KM) i pozwalały na ograniczenie konsumpcji paliwa średnio do 7,3 l, co odpowiadało emisji dwutlenku węgla na poziomie 168 g/km. Topowy model z silnikiem o pojemności 2,0 l w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów osiągał moc 140 KM (103 kW) oraz pozwalał Renault Grand Scénic rozpędzić się do 190 km/h. Łączone zużycie paliwa plasowało się na poziomie 7,7 l benzyny 95 (co odpowiadało emisji dwutlenku węgla w wysokości 183 g/km). Nabywcy mogli wybierać spośród czterech jednostek Diesla o mocy w przedziale od 106 KM (78 kW) do 160 KM (118 kW). W podstawowej wersji Renault Grand Scénic z silnikiem wysokoprężnym konsumował średnio 5,0 l Diesla (wartość ta odpowiadała emisji dwutlenku węgla w wysokości 135 g/km). Topowy model osiągający maksymalną prędkość 205 km/h zużywał średnio 6,6 l paliwa (emisja dwutlenku węgla plasowała się na poziomie 173 g/km). Wszystkie jednostki Diesla były seryjnie wyposażone w filtr cząsteczek stałych i spełniały normę emisji spalin Euro5.