Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
renault-laguna-l-01.jpg

Renault Laguna

Renault Laguna Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Renault Laguna, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Renault Laguna to przestronny, rodzinny samochód klasy średniej. Jego największymi konkurentami są Citroen Xantia, Ford Mondeo, Honda Accord, Mazda 626 oraz Volkswagen Passat. Samochód zastąpił oferowany przez markę do 1993 roku model 21 oraz 25, prezentując zupełnie nową stylistykę i wysoki poziom bezawaryjności. Opływowy kształt już w chwili narodzin pierwszej generacji Laguny w 1993 roku spotkał się z uznaniem miłośników czterech kółek. Początkowo auto dostępne było w jednej wersji nadwozia – liftback. W 1995 roku do oferty dołączył także wariant kombi znany jako Renault Laguna Grandtour, zastępując ponad 20-letni model Nevada. Producent zrezygnował natomiast całkowicie z wersji sedan. Tym, co przyciągało szczególną uwagę do Laguny, było bogate wyposażenie. W standardzie samochody uzbrojone były we wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane przednie szyby, centralny zamek z pilotem oraz poduszkę powietrzną po stronie kierowcy. W wielu egzemplarzach spotykane były ponadto automatyczna klimatyzacja, podgrzewanie przedniej szyby, elektrycznie regulowane lusterka i komputer pokładowy, informujący o wszelkich usterkach. Auto zaskakiwało także różnorodnością silników. Największą popularnością wśród kierowców cieszyły się dwulitrowe silniki Diesla oraz silniki benzynowe o tej samej pojemności. Cenione za wyjątkowy komfort jazdy oraz stosunkowo niskie spalanie stały się odpowiedzią na oczekiwania miłośników dalekich podróży. Warto dodać, że nowoczesny design nadwozia oraz dobre opinie ekspertów i motoryzacyjnych krytyków sprawiają, że do dziś pierwsza generacja Laguny cieszy się dużą popularnością na rynku wtórnym. Nie zmienia to jednak faktu, że obecnie coraz trudniej jest znaleźć samochód używany o niskim przebiegu. Większość modeli posiada na swoim koncie setki tysięcy przejechanych kilometrów, co wiąże się z koniecznością wymiany poszczególnych podzespołów. Specjaliści podkreślają jednak, że części zamienne do Laguny nie są wyjątkowo kosztowne, a z ewentualnymi naprawami poradzi sobie każdy warsztat samochodowy.

W trosce o bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów

Na początku 1998 roku Renault Laguna pierwszej generacji został poddany faceliftingowi. Zmianie uległy przednie oraz tylne światła, jak również inne drobne elementy zewnętrza. Dotychczasowa automatyczna skrzynia biegów została zastąpiona skrzynią proaktywną, wyprodukowaną we współpracy z koncernem PSA Peugeot Citroën. W 2000 roku w salonach pojawiła się nowoczesna wersja Renault Laguna Millenium z bogatym wyposażeniem. Należy podkreślić, że zdecydowanie najbardziej zaawansowane wykończenie było domeną niedostępnej w Polsce wersji specjalnej – Initiale Paris, która została wprowadzona na rynek w 1997 roku. Auto wyposażone było w skórzaną tapicerkę, drewnopodobne elementy kokpitu oraz kolorową nawigację znajdującą się w konsoli centralnej. Produkcja pierwszej generacji Laguny zakończyła się w 2001 roku, kiedy w salonach pojawił się model drugiej generacji, całkowicie zrywający z owalnym designem poprzednika. Samochód powstał przy współpracy z koncernem Nissan. Japońskie podzespoły, w tym także niektóre wersje jednostek napędowych, były dla kierowców gwarancją jeszcze większego poziomu bezawaryjności. Tym co zaskarbiło sobie uwagę fanów bezpiecznej jazdy było pięć gwiazdek w testach Euro NCAP. W standardzie każdy samochód wyposażony był w co najmniej sześć poduszek powietrznych. O popularności modelu przesądziło także przestronne wnętrze, gwarantujące komfort osobom siedzącym zarówno z przodu, jak i z tyłu, oraz miękkie, dobrze osadzone zawieszenie, niwelujące wstrząsy nawet na wyboistych, polskich drogach. W 2005 roku auto przeszło facelifting, którego rezultatem były nie tylko kosmetyczne poprawki w stylistyce, ale także zdecydowanie wyższa jakość kilku podzespołów sprawiających dotychczas największe problemy. Wśród silników drugiej generacji Laguny zdecydowanie najmniej awaryjne okazały się dwulitrowe Diesle, wyróżniające się wysoką kulturą pracy, niewielkim spalaniem i dobrą dynamiką, oraz silniki benzynowe o pojemności 2.0.

Renault Laguna trzeciej generacji – spełnione obietnice francuskiego koncernu

Wraz z zakończeniem produkcji drugiej generacji Renault Laguna, podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej we Frankfurcie w 2007 roku został zaprezentowany model trzeciej generacji. Dostępny w sześciu wersjach wyposażenia, uważany był przez producenta za synonim niezawodności oraz bezpieczeństwa. Nowa Laguna posiadała między innymi system czterech kół skrętnych – ułatwiających pokonywanie ostrych, wąskich zakrętów – oraz bogatą gamę silników, zaczynającą się od jednostek o pojemności 1.6 litra. Największą popularnością cieszyły się jednak silniki 2.0 T z doładowaniem, a wśród Diesli jednostka o tej samej pojemności wyposażona w system common-rail oraz dwumasowe koło zamachowe. Laguna trzeciej generacji wyróżniała się także doskonałymi właściwościami jezdnymi. Dwa lata od premiery auto przeszło delikatną modernizację wnętrza. Dodatkowo w 2013 roku samochód wzbogacono o światła LED do jazdy dziennej. We wnętrzu pojawił się także siedmiocalowy ekran dotykowy. Z uznaniem kierowców spotkała się również nowoczesna, sześciobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Produkcję auta zakończono w 2015 roku. Warto jednak podkreślić, że niemal każdy samochód używany dostępny obecnie na rynku wtórnym pochodzi z polskiego salonu i zaskakuje bardzo bogatym wyposażeniem w stosunku do swojej ceny.