Kupuj używane Seat na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Seat: samochody używane z hiszpańskim temperamentem i niemieckimi wartościami

Auto emoción: fascynacja samochodami, samochody z pasją – te słowa najlepiej określają markę Seat. Hiszpańska spółka-córka koncernu Volkswagena jest znana ze swych sportowych samochodów. Bazują one na platformie VW, oferują jednak bardziej dynamiczne kształty karoserii – i niską cenę. Seat nie oszczędza na wykonaniu i na materiałach, co jest gwarancją wysokiej jakości samochodów. Podobnie jak inne marki VW, tak i Seat jako samochód używany jest wart przyjrzenia mu się z bliska. Technologicznie Seat jest na równi z aktualnymi modelami Audi czy VW, jednak hiszpański producent samochodów przekonuje dodatkowo funkcjonalnością potwierdzoną doświadczeniem, długotrwałością – oraz dużą porcją frajdy, która uwalnia w kierowcach pozytywne emocje. To po prostu technology to enjoy, jak brzmi aktualny slogan reklamowy Seata.

Te samochody używane Seata cieszą się u kupujących bardzo dużą popularnością

Seat Altea z przodu Seat Altea wewnątrz

Po co Seat, jeśli można mieć też Volkswagena? Kto choć raz siedział za kierownicą Seata Leon, nie będzie tęsknił za golfem Volkswagena. Te same gabaryty, ta sama technologia co u Volkswagena, jednak w prowadzeniu okazuje się tak samo zrywny i dziarski jak Audi – właśnie to wyróżnia Seata Leon i pozostałe modele marki. Także w te używane zdają się być – w porównaniu z podobnymi modelami Volkswagena – dobrym wyborem. Przykład Seata Exeo pokazuje, że jakość samochodu klasy średniej, wyprodukowanego w latach od 2008 do 2013, jest taka sama, do jakiej jesteśmy przyzwyczajeni w przypadku auto z Wolfsburga i Ingolstadt – jednak cenowo hiszpańskie modele są często kilkaset lub nawet kilka tysięcy euro tańsze od konkurencji z innych koncernów. Poniższe modele Seata są hitem sprzedaży – również wśród samochodów używanych:

Seat Leon z przodu Seat Leon od wewnątrz

Seat Ibiza: Seat Ibiza był pierwszym modelem, który był opracowany samodzielnie przez hiszpańskiego producenta samochodów. W 1984 zjechała z linii produkcyjnej pierwsza generacja małego samochodu, obecnie jest już dostępna czwarta generacja, produkowana od roku 2008. Bazą dla aktualnych modeli jest płyta podłogowa VW-Polo. Znamiennym dla Seata Ibizy, którego nazwa nawiązuje do hiszpańskiej wyspy, jest jednak nadwozie typu hatchback. Sportowa nuta nie zaznacza się tylko w jego kształcie. Także moc silnika dla tej wielkości auta jest wybitna, zwłaszcza w wersji Cupra, która z turbodoładowaniem i kompresorem osiąga moc do 180 KM. Model Ibiza marki Seat jest także dostępny jako używane sportowe coupé – jest to trzydrzwiowa wersja SC.

Seat Ibiza z boku Seat Ibiza z tyłu

Seat Leon: W klasie samochodów kompaktowych Seat Leon jest nie tylko technicznym bliźniakiem golfa VW. Wprawdzie oba modele aktualnych generacji – w przypadku Seata jest to już trzecia – są zbudowane na płycie podłogowej MQB Volkswagena, jednak w praktyce Seat Leon nadrabia sportową naturą, która bardzo przypomina jazdę Audi. Ponadto Seat, w porównaniu z innymi markami samochodów, okazuje się zazwyczaj tańszy, oferując przy tym lepszą moc silnika. Przy wyprzedzaniu Hiszpan wykazuje się większym temperamentem, zużycie paliwa jest umiarkowane także w wyposażeniu z turbosilnikeim benzynowym o mocy 125 – 150 KM i z silnikami diesla TDI o mocy 110 KM. Wysoka jakość wykonania jest dodatkowym plusem Seata Leon, tak samo jak i pojemny bagażnik.

Seat Alhambra: kolejny bliźniak, który nie musi ukrywać swoich zalet. Seat Alhambra bazuje na VW Sharan, jednak jako samochód używany jest z reguły oferowany w niższych cenach od porównywalnych wersji Volkswagena. Pierwsza generacja pojawiła się na rynku w 1996 roku i była produkowana aż przez 14 lat, od roku 2010 jest dostępna kolejna generacja modelu, która w 2015 została optycznie zmodyfikowana. Druga seria jest nieco większa i przestronniejsza od poprzedniej, ale w standardzie oferuje miejsce tylko dla pięciu osób. W porównaniu do VW Sharan Seat Alhambra nie ma tak szerokiego wyposażenia – w zależności od wykonania można znaleźć także w nowszych modelach światła ksenonowe i systemy asystenckie.

Historia Seata: dawniej hiszpański zakład państwowy, dziś część niemieckiego koncernu Volkswagena

Seat (a właściwie SEAT, właściwy napis nazwy własnej marki) samochody produkuje od 1953 roku. Dziś hiszpański producent uchodzi za jednego z największych w Europie i eksportuje modele swoich samochodów na cały świat. Nazwa SEAT jest akronimem, skrótem pełnej nazwy firmy: Sociedad Española de Automóviles de Turismo – w tłumaczeniu na polski: Hiszpańska Spółka Samochodów Osobowych. Pod tą nazwą trzy lata wcześniej, 9 maja 1950 roku w Zona Franca, okręgu przemysłowym niedaleko Barcelony, został założony Seat.

Zaczynał jako koncern państwowy i wiodąca marka w Hiszpanii

Seat był w Hiszpanii za czasów dyktatury Franco zakładem państwowym, który został ukierunkowany wyłącznie na produkcję pojazdów na rynek wewnętrzny. Ponieważ zagraniczne marki samochodów były – przez wzgląd na wysokie opłaty celne – trzymane z daleka od rynku rodzimego i reprezentowane tylko przez hiszpańsko-międzynarodowe spółki typu joint-venture Seat szybko osiągnął pozycję lidera na swoim rynku. Samochody były produkowane na licencji Fiata, gdyż utworzenie własnej byłoby zbyt kosztowne. Ulubionym modelem Hiszpanów stał się Seat 600, nazywany także Seiscientos. Wśród kierowców taksówek Seat był czymś w rodzaju marki własnej: pod koniec lat 70-tych Milquinientos – Seat 1500 – stał się pojazdem flagowym dla hiszpańskich taksówek.

Koniec kooperacji z Fiatem, początek współpracy z Volkswagenem

Wraz z końcem reżimu Franco Hiszpania otwierała się coraz bardziej na Europę. Seat i Fiat po wewnętrznych sporach poszły każde w swoją stronę. Od połowy lat 80. nastał czas ścisłej współpracy z Volkswagenem, która stopniowo doprowadzała do przejęcia hiszpańskiego producenta przez koncern Volkswagena. Seat koncentrował się bardziej na eksporcie i podejmował pierwsze próby ugruntowania swojej pozycji na scenie sportów motoryzacyjnych. Hiszpański producent samochodów założył fabrykę w Martorell, która po otwarciu była najnowocześniejszą w Europie i która szybko przerodziła się w kluczowy zakład produkcyjny dla wielu modeli Seata . Jednak połowa lat 90. uchodzi za kryzysowy okres w historii Seata – VW odnotowywał wówczas straty.

Droga do nowego tysiąclecia jest trudna, ale też obiecująca

Seat Mii z zewnątrz Widok bagażnika Seata Mii

Pod koniec dziesięciolecia było coraz lepiej. Nowe modele, takie jak Seat Alhambra, Seat Toledo czy Seat Leon, okazały się bestsellerami. Na przełomie tysiącleci Seat zafundował sobie nowy Design. Jako część grupy Audi marka skupia się konstuowaniu sportowych samochodów w przystępnych cenach. Udział w mistrzostwach samochodów turystycznych i powołanie własnych mistrzostw Leon Supercopa były częścią strategii mającej na celu zwiększenie popularności samochodów marki Seat. W 2012 wprowadzono aktualne logo, ofensywa nowych modeli, z Seatem Mii na czele, przyniosła zwrot w statystykach sprzedaży. Liczne faceliftingi, techniczne innowacje, nowe rozwiązania w zakresie systemów informacyjno-rozrywkowych oraz kompaktowy SUV: teraz Seat był dobrze ustawiony na przyszłość.

Aktualna paleta modeli Seata

Klasa samochodówModellOkres produkcjiUwagi
Małe samochodySeat Miiod roku 2011Wersja projektu New Small Family. Dzieli tą samą grupę z VW up! i Škoda Citigo
Mały samochódSeat Ibizaod roku 2008 (4. generacja)facelifting w 2012 wyposażenie w nowe reflektory, 2015 techniczne odświeżenie.
Klasa samochodów kompaktowychSeat Leonod roku 2012 (3. generacja)bazuje jak VW Golf VII, Audi A3 8V i Škoda Octavia III na płycie podłogowej MQB VW. Wersje sportowe to Seat Leon Cupra 265 i Cupra 290.
Klasa samochodów kompaktowych / niższa klasa średniaSeat Toledood roku 2012 (4. generacja)jednakowej budowy jak Škoda Rapid. Produkowany w głównym zakładzie produkcyjnym Škody w Mladá Boleslav.
Klasa średniaSeat Exeo2008 do 2013Karoseria, napęd i podwozie identyczne jak w Audi A4 B7 (lata produkcji 2004 do 2008), silniki pochodzą od Audi A4 B8 (lata produkcji 2007 do 2015)
kompaktowy vanSeat Altea2004do 2015Ta sama platforma co w VW Golf V, VW Touran, Audi TT i Škoda Octavia. Istotny szczegół: wycieraczki przeciwbieżne. Większa wersja (dłuższa o 18,7 cm) była produkowana jako Seat Altea XL w latach 2006 i 2015.
VanAlhambraod roku 2010 (2. generacja)jednakowej budowy jak VW Sharan II (rok produkcji 2010 i wcześniej).

Innowacja i design: dla Seata liczy się każdy szczegół

W Martonell, oddalonym od Barcelony o 35 km, jest ulokowana nie tylko fabryka, w której od roku 1993 najwięcej modeli Seata schodzi z produkcji, lecz także centrum techniczne i projektowe. Założone zostało już w roku 1975, kiedy Seat był jeszcze samodzielny, i stanowi po dzień dzisiejszy serce wszystkich nowinek technologicznych i designerskich marki. Bo choć Seat wykorzystuje wszystkie zalety zespolenia z koncernem Volkswagena, to w Hiszpanii nie powstają jedynie kopie VW w niższych cenach. To samodzielne badania kształtują obraz Seata. Czy to samochody używane, czy nowe – we wszystkich modelach tego producenta jest to zauważalne. W Martonell zostają opracowane silniki przyjazne środowisku, jak również nowe technologie oświetlenia i łączności. Do tych osiągnięć można zaliczyć reflektory full-LED, w które jako pierwszy w swojej klasie został wyposażony Seat Leon, oraz sprytne aplikacje dla nowej technologii Full Link, która umożliwia łączność samochodu z telefonem typu smartphone.

Seat Toledo z góry Seat Toledo z tyłu

Poza technologią istotną rolę odgrywa także niepowtarzalny design. Powinien być sportowy, w końcu samochód musi być atrakcyjny i przekonujący już na wstępie. Każdy projekt jest przygotowywany przy dużym nakładzie pracy, począwszy od pierwszego szkicu na papierze aż po wykończenie koncepcji samochodu z zewnątrz i wewnątrz. W jakim kierunku pójdzie Seat – czy to z nowymi modelami czy używanymi samochodami – pokazują badania modelu koncepcyjnego 20V20: jest to mieszanka sportowego SUV-a i samochodu rodzinnego do codziennej jazdy, wypełniona elektroniką i elementami infotainment (informacja plus rozrywka() aż po reling dachowy; dodatkowo posiadająca w bagażniku schowek na składany skuter elektryczny. Centralny element pojazdu nosi nazwę „The Core“, czyli „Rdzeń” – jest to przedmiot kształtu krążka hokejowego, który łączy samochód ze światem zewnętrznym, łącznie z przyjaciółmi z facebooka. Czy wizja rzeczywistości prezentowana w modelu 20V20 stanie się realna – nie wiadomo. Pewnym jest jednak, że Seat znowu przejmuje prowadzenie w koncernie VW.

Mehr anzeigen