Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
seat-cordoba-l-01.jpg

SEAT Cordoba

SEAT Cordoba Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu SEAT Cordoba, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

SEAT Cordoba to auto osobowe, którego produkcję rozpoczęto w 1993 roku. Ten nazwany na cześć hiszpańskiego miasta Cordoba model zjeżdżał z taśmy przez 16 lat i do dziś cieszy się dużą popularnością również jako samochód używany. Auto stworzono na bazie Seata Ibizy, a aspekty techniczne zaczerpnięto od modeli Polo 6N, Golf 3 oraz Polo 9N. W ramach pierwszej generacji producent stworzył cztery modele specjalne: Amaro, Aniversario, Spring i Fresh. Pojazd wkroczył na rynek jako następca Seata Málagi. SEAT Cordoba WRC święcił triumfy podczas prestiżowych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata w latach 1998-2000. Model o pojemności 2,0 l z turbodoładowaniem zadebiutował na superszybkim rajdzie Finlandii. Warto dodać, że Seata Cordobę WRC prowadzili tak uznani kierowcy rajdowi jak Oriol Gomez, Toni Gardemeister czy Harri Rovanpera.

Dwie generacje Seata Cordoby

Pierwsza generacja Seata Cordoby trafiła do sprzedaży w 1993 roku. Auto w pierwszej fazie produkcji występowało jako czterodrzwiowy sedan, jednak od 1996 do 2003 roku w ofercie były także wersja coupé i kombi. Stworzony w 1996 roku wariant dwudrzwiowy miał trafić w gusta kierowców preferujących auta sportowe. SEAT Cordoba pierwszej generacji był dostępny w następujących typach wyposażenia: S, SE, SXE, CLX, GLX, GT, GTI oraz sportowym SX. Z biegiem czasu na rynku pojawiły się wersje Comfort i Exclusive. W 1999 roku model został poddany faceliftingowi. Po modernizacji auto w wewnętrznej nomenklaturze marki nazywano 6K GP01. Producent ponownie zdecydował się na dwu- i czterodrzwiowego sedana oraz pięciodrzwiowe kombi znane pod nazwą Vario. Samochód dostępny był w wersjach wyposażenia Stella, Signo, Freeze i Sport. Wśród propozycji była również sportowa odsłona dwudrzwiowa. Druga generacja Cordoby zjeżdżała z taśmy w latach 2002-2008. Ofertę ograniczono w stosunku do pierwszej generacji, wprowadzając na rynek jedynie czterodrzwiowego sedana. Początkowo auto dostępne było w wariantach wyposażenia Stella, Signo i Sport. W 2004 do oferty dołączył Stylance, natomiast w 2006 roku pojawił się Reference oraz model specjalny znany jako Fresh Plus. Produkcję zakończono w roku 2008, a SEAT Cordoba od tego czasu nie doczekał się następcy.

Paleta silnikowa modelu SEAT Cordoba

SEAT Cordoba pierwszej generacji oferowany był z silnikami benzynowymi typu Otto i jednostkami Diesla do wyboru. Silniki Otto dostępne były w wersjach 1.4, 1.6, 1.8 oraz 2.0. Wersja 1,4-litrowa była najskromniejsza, lecz aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, stworzono ją w trzech wariantach o mocy od 60 do 100 KM, która pozwalała na osiągnięcie prędkości maksymalnej w przedziale od 157 do 188 km/h. Do setki auto rozpędzało się w zależności od wariantu od 10,9 do 16,1 s. Niewiele lepsze rezultaty osiągał silnik 1.6, który dysponował mocą od 75 do 100 KM, co pozwalało na osiągnięcie podobnej prędkości. Lepsze osiągi zapewniał silnik 1.8, którego moc 129 KM pozwoliła na zwiększenie prędkości maksymalnej o niemal 30 km/h w porównaniu z mniejszym wariantem. Najmocniejsza jednostka benzynowa 2.0 osiągała moc w przedziale 115-150 KM, jednak w ślad za mocą nie poszło imponujące podniesienie prędkości - osiągnięto bowiem wartość tylko o 8 km/h większą. Pierwsza generacja z napędem Diesla dostępna była w wariantach 1.9 D, 1.9 SDI, 1.9 (wersja z turbodoładowaniem) oraz 1.9 (turbodoładowany Diesel z bezpośrednim wtryskiem). Nie ulega wątpliwości, że pod względem osiągów Diesel wypadał znacznie gorzej niż wersje benzynowe. Najmocniejszy motor 1.9 TDI dysponował mocą 90 KM, co pozwalało mu na rozwinięcie prędkości 180 km/h. Druga generacja nie pociągnęła ze sobą drastycznych zmian w palecie silnikowej. Do oferty benzynowców prowadzono jedynie model o pojemnności 1,2 litra oraz mocy 64 lub 69 KM, umożliwiający maksymalne rozpędzenie się do 171 km/h. Producent zrezygnował natomiast z wariantu 1.8.