Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
seat-leon-l-01.jpg

SEAT Leon

SEAT Leon Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu SEAT Leon, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

{{< juxtapose left="images/cm/nowandthanes/leon-old.jpg" right="images/cm/nowandthanes/leon-new.jpg" llbl="1999" rlbl="2017" >}} SEAT Leon jest jeszcze młodym członkiem rodziny pojazdów SEAT. Ten kompaktowy samochód wprowadzono na rynek dopiero w 1999 roku i od tego czasu odnosi on same sukcesy. Pierwszy model został zbudowany na tej samej płycie podłogowej jak pochodzący również z fabyki Volkswagena pojazd Volkswagen Golf IV czy Audi A3. Jest on dostępny wyłącznie jako wersja pięciodrzwiowa i był oferowany na początku w wariantach Stella, Signo und Sport. Dwa lata później doszły do tego dostępne również przy Seacie Ibiza modele sportowe Cupra V6 i Cupra TDI, krótko potem dołączył do grupy także model Cupra R. W następnych latach wariant TopSport wstąpił na miejsce modelu Cupra, a ten z kolei został dość szybko zastąpiony przez wariant FR (Formula Racing) o silniku benzynowym o mocy 132 kW (180 KM). Niepokonany na szczycie był jednak model Cupra R o imponującej mocy 165 kW (225 KM), który przyspiesza do 100 km/h w 6,9 sekundy. Nowa generacja Seata Leon jest dostępna w Niemczech od jesieni 2005 roku. Pojazd jako nadzieja hiszpańskiego producenta powinna podnieść niezbyt imponujące wyniki sprzedażowe. Ze względu na nadal duże zainteresowanie "starym" modelem SEAT Leon, producent zdecydował się bez zastanowienia wypuścić na rynek pod koniec 2005 model specjalny Torro. Ten samochód można nabyć opcjonalnie z silnikiem benzynowym o mocy 77 kW (105 KM) lub jako 1,9 TDI o mocy 74 kW (100 KM). "Byk" jest komfortowo wyposażony w siedzenia sportowe, komputer pokładowy, radio z CD, automatyczną klimatyzację oraz 15-calowe felgi aluminiowe. Zestaw standardowy zawiera również pakiet bezpieczeństwa, a także przednie i boczne poduszki powietrzne. Nowy SEAT Leon został tak jak SEAT Altea podkręcony w kierunku sportowym przez projektanta marki, Waltera de Silvę. Samochód można nabyć jako model początkowy o mocy 75 kW (102 KM) 1,6-litrowy silnika benzynowego. Kto lubi trochę szybszą jazdę, może wybierać między jedenastoma silnikami Diesel i o zapłonie iskrowym – o mocach do 177 kW (240 KM) w modelu Cupra i 210 kW (285 KM) w Copa Edition. Dodatkowym pozytywnym punkt w temacie dbania o środowisko jest fakt, że od kilku lat można na życzenie zamówić Leona w połączeniu z 2,0-litrowym silnikiem TDI o mocy 103 kW (140 KM) z filtrem cząstek stałych. Modele Leon takie jak Reference, Sport Limited, Style i trochę droższy Comfort Limited dostępne są w opcjach z pięcio- i sześciobiegową skrzynią ręczną oraz ze skrzynią automatyczną. Ta ostatnia pojawia się jednak wyłącznie w połączeniu z silnikiem benzynowym. SEAT Leon zapewnia dużo miejsca wewnątrz przy długości 4,18 metra i szerokości 1,74 metra. Na próżno szukać jednak tutaj elastyczności, jedynie część siedzenia tylnego da się złożyć do przodu. W porównaniu do tego modelu inne propozycje od Seata, takie jak Altea i Toledo, oferują dużo większą ładowność. Pięć zagłówków oraz cztery poduszki powietrzne dbają o bezpieczną jazdę. Do standardu wyposażenia należą wspomaganie kierownicy, wskaźnik temperatury na zewnątrz, podgrzewana tylna szyba, immobiliser i system alarmowy. Siedzenie kierowcy można przestawiać w górę i w dół, a ponadto dostosować optymalnie do wzrostu kierowcy. Jednak w przypadku bardzo wysokich osób, wciąż pojawiać się może pewien dyskomfort w dopasowaniu fotelu kierowcy.