Kupuj używane Skoda Fabia Combi na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Škoda Fabia Combi zostaje wprowadzona na rynek w roku 1999

Kiedy czeska spółka-córka VW, czyli Škoda, pod koniec lat 90. XX wieku wraz z modelem Škoda Fabia przejęła do programu nową serię produkcyjną małych samochodów jako następców modelu Felicia, Czesi musieli rywalizować z mocną konkurencją z innych krajów europejskich. Dlatego też sensowną strategią wydawało się stworzenie możliwie jak najszerszej serii produkcyjnej i wprowadzenie na rynek modelu Škoda Fabia w kilku wersjach nadwozia. Oprócz konwencjonalnej limuzyny typu hatchback występowała więc wersja sedan, a także przedłużona wersja z dużą przestrzenią ładunkową, która trafiła do klientów po raz pierwszy w roku 1999 jako Škoda Fabia Combi. Korzyść dla producenta: w klasie małych samochodów kombi były w tym czasie rzadkością, więc model Škoda Fabia Combi mógł pozyskać zupełnie nowe grono klientów.

Duża pojemność dla zwiększenia funkcjonalności samochodu Škoda Fabia Combi

Dla modelu Škoda Fabia Combi Czesi skonstruowali na platformie Volkswagen Polo rozciągnięte w porównaniu z limuzyną typu hatchback nadwozie, które osiągnęło długość 4,23 m. Dla kombi z klasy małych samochodów był to wymiar nietypowy, który miał zwiększyć wartość użytkową modelu Škoda Fabia Combi: Škoda Fabia Combi zyskała przy złożonych tylnych siedzeniach do 1225 litrów pojemności. Przy rozłożonej kanapie w kombi nadal można było pomieścić bagaż do 425 litrów. Pierwsza generacja Škody Fabia Combi zeszła z taśmy pod koniec roku 2007, zanim dokonana w przypadku limuzyn już wiosną tego roku zmiana modelu została wprowadzona w modelach kombi.

Powiększona przestrzeń ładunkowa w modelu Škoda Fabia Combi od roku produkcji 2007

Stylistyka drugiej generacji Škody Fabia Combi została ulepszona i w roku 2010 przeszła facelifting. Podczas gdy charakter serii produkcyjnej niewiele się zmienił, w nowej generacji dokonano ważnej zmiany: aby zoptymalizować wartość użytkową modelu Škoda Fabia Combi, inżynierowie od roku produkcji 2007 powiększyli jego przestrzeń ładunkową o ponad 50 litrów do co najmniej 480 litrów. Przy rozłożonych tylnych siedzeniach Škoda Fabia Combi mogła uzyskać teraz pojemność nawet 1460 litrów.

Sportowa wersja silnika dla modelu Škoda Fabia Combi RS

Škoda Fabia Combi była dostępna w pierwszej fazie produkcji z silnikiem benzynowym o klasach mocy od 60 KM (44 kW) do 115 KM (85 kW). W przypadku silników z samozapłonem początkowo Škoda Fabia Combi stanowiła model wejściowy z silnikiem wolnossącym Diesla 1,9 l, zanim od roku produkcji 2005 zespoły napędowe TDI produkowano także z najmniejszym poziomem mocy. W drugiej generacji producent wprowadził sportową nowość: Wraz z modelem Škoda Fabia Combi RS wersja kombi o mocy 180 KM (132 kW) była w programie także z silnikiem sportowym.