Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
skoda-octavia-combi-l-01.jpg

Skoda Octavia Combi

Skoda Octavia Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Skoda Octavia, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Skoda Octavia Combi to samochód osobowy zaliczany do segmentu C. Auto jest produkowane od 1998 roku przez firmę motoryzacyjną Volkswagen AG pod marką Skoda. Jest to pierwszy pojazd czeskiej marki zaprojektowany przez biuro konstrukcyjne koncernu z Wolfsburga. Skoda Octavia Combi jest jednym z najchętniej wybieranych przez Europejczyków aut w swojej klasie oraz liderem wśród najczęściej kupowanych modeli w Polsce. Z tego względu na rynku wtórnym można stosunkowo łatwo znaleźć zadbany samochód używany, który zapewni kierowcy komfort podróżowania i bezproblemową eksploatację. Pojazd cechują dość duże gabaryty, które przekładają się na ilość miejsca w środku. Przestronna kabina pomieści pięć osób, gwarantując maksimum wygody również pasażerom siedzącym na tylnej kanapie. Skoda Octavia Combi doskonale sprawdzi się więc jako komfortowy samochód rodzinny. Na uwagę zasługuje ponadto bardzo pojemny bagażnik. W zależności od generacji właściciel pojazdu może liczyć na kufer o pojemności od 550 do 610 litrów. Warto podkreślić, że po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń ta wzrasta odpowiednio do 1500, a w autach III generacji osiąga nawet wartość 1750 litrów. W ostatnim przypadku można oczekiwać także podwójnej podłogi bagażnika, szeregu schowków, praktycznych haczyków na torby oraz 12-voltowego gniazda, dającego możliwość przyłączenia lodówki turystycznej.

Samochód dopracowany w każdym calu

Pierwsza Skoda Octavia w wersji liftback została zaprezentowana w 1996 roku. Rok po jej debiucie do oferty koncernu dołączyła Skoda Octavia Combi. W 1998 roku w standardowym wyposażeniu pojazdu znalazł się system ABS oraz poduszka powietrzna kierowcy. Dwa lata później auto przeszło delikatny facelifting. Zmodernizowano atrapę chłodnicy, tylne reflektory oraz tylny zderzak. Ostatnia Skoda Octavia I zjechała z taśmy produkcyjnej w 2010 roku, chociaż model II generacji trafił do sprzedaży już w 2003. Do zaprezentowanego wówczas liftbacka w 2004 roku dołączyła wersja z nadwoziem kombi. Rok później w standardzie znalazły się czujniki cofania. W 2008 pojazd przeszedł facelifting obejmujący między innymi zmiany przednich i tylnych reflektorów oraz zderzaków i modyfikację pokrywy silnika. Odświeżono także wnętrze auta, w którym pojawiły się materiały wykończeniowe lepszej jakości, nowe zegary oraz zmodernizowana, bardziej ergonomiczna kierownica. Druga generacja Skody Octavii Combi była produkowana do 2013 roku. W salonach samochodowych zastąpił ją wówczas model trzeciej generacji, dostępny również w wersji z napędem na cztery koła. W 2016 roku pojazd przeszedł facelifting. Zainstalowano między innymi nowe, dwuczęściowe lampy przednie, które opcjonalnie można było wyposażyć w technologię LED, odświeżono światła przeciwmgłowe oraz atrapę chłodnicy. Skoda Octavia III Combi posiadała ponadto bogaty pakiet wyposażenia. Kupując ją jako samochód używany, można liczyć na 7 airbagów, klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, komputer pokładowy oraz systemy ABS i ESP.

Dynamiczne silniki i trwałe technologie

Skoda Octavia Combi posiadała dość sztywno zestrojone zawieszenie. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, z tyłu zaś belkę skrętną, która w mocniejszych wersjach silnikowych została zastąpiona wielowahaczami. W połączeniu z solidną amortyzacją auto oferowało pełen komfort podróży. Doskonale sprawowało się na wyboistej nawierzchni i bez problemu pokonywało zakręty. Pod maską samochodu znalazło się wiele jednostek napędowych. Wśród motorów benzynowych dużą popularnością cieszył się silnik 1.4 TSI. W autach pierwszej generacji pozwolił osiągnąć prędkość maksymalną 203 km/h i rozpędzić pojazd do 100 km/h w niecałe 9,7 sekundy. Skoda Octavia III Combi zyskała z kolei maksymalną szybkość 215 km/h. Jedną z mocniejszych jednostek napędowych cieszących się dużą popularnością jest 231-konny motor benzynowy 1.8, wyróżniający się znakomitą kulturą pracy i dobrą dynamiką. Miłośnicy silników Diesla chętnie wybierają jednostkę wysokoprężną 2.0 TDI. W pojazdach II generacji motor ten osiągał moc 140 KM przy 4000 obrotów na minutę, zaś w autach III generacji jego moc dochodziła do 150 KM. Silnik wyróżniał się nie tylko doskonałą kulturą pracy oraz niskim spalaniem, ale zasłynął również ze swojej trwałości i niezawodności, czyniąc Skodę Octavię Combi świetnym partnerem podróży, szczególnie tych długodystansowych.