Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
skoda-roomster-l-01.jpg

Skoda Roomster

Skoda Roomster Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Skoda Roomster, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Skoda Roomster zadebiutowała w 2006 roku w czasie targów motoryzacyjnych odbywających się w Genewie. Od samego początku wzbudzała zainteresowanie niecodziennym designem. W modelu wykorzystano rozwiązania, w tym łączone płyty podłogowe, które można odnaleźć w innych popularnych propozycjach czeskiej marki, czyli Fabii i Oktawii. Nazwa modelu akcentuje sportowy, a zarazem funkcjonalny charakter pojazdu. Skoda Roomster klasyfikowana jest jako kombivan, a więc należy do segmentu K, chociaż jej gabaryty kwalifikują ją raczej do segmentu samochodów kompaktowych. Jedną z najbardziej charakterystycznych cech pojazdu, obok linii nadwozia, jest różnica w rozstawie kół przednich i tylnych, wynosząca aż 6 cm. W 2007 roku ruszyła produkcja Skody Praktik, czyli wersji dostawczej, bazującej właśnie na Roomsterze, która wizualnie praktycznie nie różniła się od swojego pierwowzoru. Z taśmy produkcyjnej zjechały także inne wersje Roomstera, między innymi: Scout, którego rozwiązania nawiązują do terenowych wozów, GreenLine, cechujący się bardzo oszczędną pracą silnika oraz funkcją Start-Stop, czy limitowana edycja Comfort Plus Edition. Głównymi konkurentami Skody Roomster są równie przestronne i komfortowe dla kierowcy oraz pasażerów modele Renault Scenic, Opel Meriva, Ford C-Max i Volkswagen Touran.

Komfort i bezpieczeństwo, czyli samochód idealny dla rodziny

W 2010 roku Skoda Roomster przeszła facelifting, który wpłynął na zmianę atrapy chłodnicy, przedniego zderzaka oraz wielkość reflektorów. Wewnątrz pojazdu została zmodernizowana deska rozdzielcza. Do oferty wprowadzono także nowy turbodoładowany motor oraz zastąpiono dotychczasowe jednostki Diesla nowymi silnikami. Kolejny, drobny lifting samochód przeszedł w 2013 roku, kiedy wprowadzono nową przekładnię biegów, zmodyfikowaną kierownicę oraz nowy logotyp marki. Skoda Roomster zaliczana jest do najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie. W testach zderzeniowych Euro NCAP samochód uzyskał maksymalny wynik - 5 gwiazdek. Konstrukcja oparta na dwóch różnych modelach wpływa także na duży komfort podczas jazdy, który odczują zwłaszcza pasażerowie siedzący z tyłu. Również wysokie osoby nie znajdą powodów do narzekań, nawet podczas dłuższej podróży. Warto wspomnieć, że także kąt oparcia tylnej kanapy można regulować. Natomiast po jej całkowitym złożeniu będziemy mieć do dyspozycji bagażnik o pojemności 1555 litrów. W standardowym wyposażeniu modelu znajdują się poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane lusterka i szyby, wspomaganie kierownicy oraz ABS. Elementem, którym Roomster wyróżnia się na tle innych modeli Skody, są klamki drzwi tylnych umiejscowione w słupku. Bardzo praktyczne okazały się umieszczone wysoko światła i kierunkowskazy, a także sporej wielkości drzwi bagażnika. Potencjalny użytkownik, którego obiektem poszukiwań jest rodzinny samochód używany, może uznać Skodę Roomster za trafny wybór. Zwłaszcza jeśli na jego celowniku znajdzie się serwisowany, poliftingowy model. Kusić może bogate wyposażenie w droższych wersjach, duży wybór opcji silnika, a przede wszystkim funkcjonalność. Wymagająca rodzina z pewnością doceni przestronne wnętrze, różnorodność praktycznych schowków oraz system, dzięki którym można regulować miejsce dla pasażerów.

Skoda Roomster - mała moc... a cieszy

Wybierając odpowiedni rodzaj silnika, samochód używany tej marki będzie propozycją godną rozważenia. Tym bardziej, że stosunkowo łatwo o części zamienne, koszty eksploatacji nie należą do wysokich, a dodatkowo Roomster cechuje niska awaryjność. Skoda w swoim modelu oferowała dość szeroką gamę opcji napędowych. Warto jednak rozejrzeć się za pojazdem wyposażonym w jednostkę wyższą od minimalnej, 69-konnej 1.2, gdyż jej osiągi pozostawiają wiele do życzenia. Czterocylindrowe silniki benzynowe 1.4 oraz 1.6, chociaż nie należą do ekonomicznych, śmiało można zaliczyć do bezawaryjnych. Z kolei wprowadzony po liftingu w 2009 roku silnik 1.2 TSI gwarantuje niskie spalanie i komfortową jazdę. Jeśli mowa o silnikach Diesla, to początkowo produkowano pojazdy wyposażone w jednostki 1.4 TDI oraz 1.9 TDI, szczególnie poszukiwaną na motoryzacyjnym rynku wtórnym. Zarówno w wersji benzynowej, jak i Diesla najmocniejszymi silnikami są te o mocy 105 KM. Po modyfikacjach przeprowadzonych w 2009 roku, obie wersje zastąpiono mniejszymi jednostkami: 1.2 TDI i 1.6 TDI, które wykorzystują technologię nowoczesnego wtrysku Common Rail. Warto wspomnieć o bezpieczeństwie i stabilności, które w czasie jazdy zapewniają pojazdowi systemy ESP, EDS i ASR.