Kupuj używane Skoda Yeti na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

W roku 2009 Skoda Yeti świętuje premierę jako pierwszy lifestylowy model z Czech

Elementy kompaktowej limuzyny, klasycznego kombi i terenowego Sport Utility Vehicles (SUV-a) – wszystko to łączyła Skoda Yeti w jednym samochodzie, ustalając tym samym nowy trend w świecie motoryzacji. Koncern VW powierzył eksperyment z crossoverem swojej czeskiej spółce-córce Skodzie, która zgodnie z tradycją była odpowiedzialna za produkcję samochodów w korzystnej cenie.

Wraz z pojawieniem się w roku 2009 Skody Yeti Czesi otrzymali szansę udowodnienia, że potrafią zaprojektować nie tylko takie modele jak Skoda Superb czy Skoda Octavia, lecz także samochody o charakterze lifestyle’owym. Wraz ze Skodą Yeti producent otworzył piątą niezależną gamę produkcyjną, posiadającą opcjonalnie napęd na cztery koła i zdolność do pokonywania wzniesień. Była to jednocześnie seria samochodów rekreacyjnych, przeznaczonych do poruszania się po terenach wyżynnych.

Bezkompromisowa, prostokątna forma Skody Yeti zapewnia dużo wolnej przestrzeni w bagażniku

Skoda Yeti, sprzedawana jako kompaktowy SUV, dzieliła platformę z golfem VW i do swojego napędu na cztery koła przejęła elementy techniczne ze Skody Octavii , którą czeski producent samochodów w roku 2007 zaprezentował pod nazwą Scout jako Soft-Offroader.

Podczas gdy Scout w wersji kombi optycznie mocno nawiązywał do Skody Octavii, inżynierowie stworzyli wraz ze Skodą Yeti zupełnie nowy samochód, który za sprawą swojej zaokrąglonej, kompaktowej budowy oraz zintegrowanego zderzaka i belki przeciwnajazdowej nabrał wyrazu charakterystycznego dla crossoverów.

Wymiary zewnętrzne, czyli 4,36 m długości i 1,80 m szerokości, nawiązywały do wymiarów konwencjonalnych samochodów kompaktowych. Za sprawą bezkompromisowej formy prostokąta i wznoszącego się na wysokość 1,70 m nadwozia pięciodrzwiowego pojazdu Skoda Yeti oferowała swoim pasażerom z przodu i z tyłu – mimo podwyższonej pozycji siedzenia – wolną przestrzeń ponad jednego metra.

W części bagażowej koncepcja stromo opadającego tyłu zwiększyła pojemność ładunkową do dobrych 400 l, a przy rozłożonych siedzeniach tylnych – aż do 1700 l.

Silniki Skody Yeti w wersji z napędem na przednie i na cztery koła

Po wprowadzeniu na rynek Skoda Yeti była oferowana zarówno w wersji z napędem na przednie koła, jak i z napędem na cztery koła. Pierwszą wersję wyposażono w silnik benzynowy o pojemności 1,2 l i mocy 77 kW (105 KM) lub w silnik Diesla z Common Rail o pojemności 2,0 l i mocy 81 kW (110 KM), który rozpędzał SUV-a do 177 km/h.

W wersji podstawowej z napędem na cztery koła Skoda Yeti była wyposażona w silnik o pojemności 1,8 l i mocy 118 kW (160 KM), który rozpędzał ją do 200 km/h. Silniki Diesla w tych wersjach Skody oferowały pojemność skokową 2,0 l, moc 81 kW (110 KM) i rozpędzały SUV-a do 174 km/h.

Nieco później uzbrojono Skodę Yeti w silniki Diesla o zwiększonej mocy 103 kW (140 KM) oraz 125 kW (170 KM). Wszystkie jednostki napędowe spełniały normę Euro5, a silniki zapłonowe były seryjnie produkowane z filtrami cząstek stałych. Średnie zużycie oleju napędowego w danych podawanych przez producenta wynosiło pomiędzy 6 a 8 l, co odpowiadało emisji CO2 w przedziale od 159 g/km do 189 g/km.