Kupuj używane Toyota na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Toyota: pojazdy używane, dla których (prawie) nie ma rzeczy niemożliwych

Toyota od lat uważana jest za najlepszą markę samochodową na świecie. Żaden inny producent nie sprzedaje rocznie tylu aut; w roku 2015 ich liczba wyniosła aż 10 milionów. Samochody japońskie, jak żadne inne, uważa się za niezawodne, ekonomiczne i ekologiczne. W propozycjach Toyoty wszystko jest możliwe: od dziesięcioleci imponują bogatym wyposażeniem w standardzie oraz zajmują niezmiennie najwyższe pozycje w rankingach pojazdów używanych. W niedalekiej przeszłości Toyota udowodniła także, że produkowane przez nią seryjnie samochody hybrydowe mogą sprawić klientom wiele przyjemności. Na popularność marki z pewnością wpływa fakt, że konstruowane przez nią pojazdy są niezwykle przyjazne środowisku. I nie ma znaczenia, czy jest to samochód nowy, czy używany – Toyota to połączenie zrównoważonego rozwoju i świadomości ekologicznej.

Najpopularniejsze modele Toyoty w testach samochodów używanych

 Toyota Corolla – widok z przoduToyota Corolla – widok z tyłu

Toyota ma być dla swojego posiadacza przyjacielem, na którego zawsze można liczyć. Jazda na zakupy, wypad na snowboard ze znajomymi, wycieczka do spa z przyjaciółmi – w każdym z tych miejsc Toyota ma dawać poczucie bezpieczeństwa. Wszędzie i o każdej porze. Długi okres użytkowania i niewielkie koszty napraw są w przypadku Toyoty czymś oczywistym – zarówno jeśli chodzi o samochody używane, jak i nowe. Przedstawiamy trzy modele, które przekonują niezawodnością i niską awaryjnością.

Toyota Avensis: solidna i niezawodna – tak pisze o prasa motoryzacyjna o Toyocie Avensis. Model w segmencie D, który wszedł na rynek w roku 1997, a obecnie jest produkowany już w trzeciej generacji, zachęca głównie swoim wnętrzem. Szczególną uwagę poświęcono bogatemu wyposażeniu mającemu wpływ na ochronę kierowcy oraz pasażerów podczas jazdy. Nabywcy używanej Toyoty znajdą w aktualnej wersji poduszki czołowe, boczne i kolanowe, a także światła ksenonowe wraz z różnorodnymi systemami bezpieczeństwa. Hamulce i układ wydechowy charakteryzują się większą niezawodnością i praktycznie brakiem ubytku oleju. Bardzo lubiana jest wersja kombi, która oprócz komfortu jazdy zapewnia też mnóstwo miejsca na bagaż.

Toyota Yaris – widok z tyłuToyota Yaris – widok z przodu

Toyota Yaris: mała, zwrotna i oszczędna – Toyota Yaris nie jest autem, w którym można by się zakochać od pierwszego wejrzenia. Niektórzy nazywają ją „szarą myszką”, jednak, kiedy przyjrzymy się bliżej, Yaris prezentuje swoje mocne strony: jeździ się nią długo i ekonomicznie. Przede wszystkim druga generacja (roczniki 2005 do 2011) wykazuje zalety auta miejskiego, które wciąż jest bardzo chętnie kupowane na rynku wtórnym. W pojeździe jest sporo miejsca na głowę i nogi. Jeśli jednak ktoś ma zamiar przewozić w bagażniku coś więcej niż weekendowe zakupy, to może wprawdzie złożyć tylne oparcie, ale będzie się musiał liczyć z ograniczeniem wygody.

Toyota Prius: kompaktowy model Toyoty Prius od roku 1997, kiedy został wprowadzony na rynek, wyznacza trendy w segmencie pojazdów z napędem hybrydowym. Pierwsza generacja mieściła się jeszcze w niższej klasie średniej. Druga, nieco większa wersja, sprzedawana w latach 2003 do 2009 i trzecia generacja (od 2009) należą do segmentu D. Nowością w roku 2003 była sylwetka typu liftback z mocno pochylonym przodem, wprowadzona przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowego poziomu niezawodności. Prasa motoryzacyjna i testerzy TÜV, Dekry i KÜS nie wykryli w testach Toyoty Prius niemal żadnych usterek. Prius jest pojazdem przyjaznym środowisku i charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa. Dzięki swoim zaletom, widocznym w dłuższej perspektywie czasowej, cieszy się także uznaniem kierowców pojazdów używanych.

Toyota: od krosna do światowego giganta motoryzacyjnego

 Toyota RAV4 – widok z przodu Toyota RAV4 – wnętrze

Historia marki Toyota rozpoczyna się na przełomie wieków XIX i XX, kiedy to Sakichi Toyoda zaczyna eksperymentować w rolniczym regionie Japonii, konstruując napędzane parą krosna do produkcji tkanin. Odnosząc sukces, powołał do życia Toyoda Automatic Loom Inc., który dał początek Toyota Industries, koncernowi produkującemu maszyny. W latach trzydziestych syn Toyody, Kiichiro, rozpoczyna prace nad konstrukcją pojazdu. Pierwszym modelem produkowanym seryjnie była osobowa Toyota AA. Po śmierci ojca w 1937 roku Kiichiro razem z kuzynem Eiji Toyoda założyli Toyota Motor Corporation – środki finansowe pochodziły ze sprzedaży praw patentowych firmie z Wielkiej Brytanii. W nazwie firmy wymieniono literę „d” na „t”. Długo spekulowano, z jakiego powodu. Prawdopodobnie jednak chodziło o ułatwienie wymowy zagranicznym klientom. Rok później, a mianowicie w roku 1938, w Komoro otwarta została nowa fabryka, gdzie produkowano wojskowe ciężarówki.

Podczas II wojny światowej Toyota, jak wiele innych japońskich przedsiębiorstw, produkowała na potrzeby wojska. Szczęście w nieszczęściu: wojna zakończyła się, zanim zakłady Toyota zostały zbombardowane. Firma potrzebowała aż dwóch lat, by wypuścić pierwszy powojenny model: Toyotę SA. Podczas gdy w latach pięćdziesiątych produkcja samochodów w Japonii była dość skromna, to od połowy lat sześćdziesiątych Toyota nieźle sobie radziła na rynku światowym. Eiji Toyoda jako prezes koncernu wprowadził liczne innowacje, które sprawiły, że Toyota stała się konkurencyjna w branży motoryzacyjnej. Kryzysy naftowe w latach siedemdziesiątych przyspieszyły popyt na auta małe i oszczędne. Wszystko stało się możliwe. Toyota wkrótce zdobyła rynek europejski i amerykański niedrogimi pojazdami wysokiej jakości, jak np. Corolla, Carina albo Land Cruiser. Pod koniec lat osiemdziesiątych wprowadzono na rynek ekskluzywną markę Lexus, której modele do dziś należą do najlepiej sprzedających się aut luksusowych w Stanach Zjednoczonych.

 Toyota Land Cruiser – widok z przoduToyota Land Cruiser widok z boku

W roku 1989 zaprezentowano nowe logo marki: trzy połączone ze sobą elipsy. Od tej pory zdobi ono wszystkie modele, od aut miejskich po SUV-y. Dwie małe elipsy wpisane owal symbolizują serce samochodu i serce klienta. Razem zaś tworzą „T“ – Pierwszą literę nazwy Toyota. Duża elipsa jest symbolem misji producenta: zadowolenia klienta, nowoczesnych technologii i szacunku dla środowiska. Taką filozofię przedsiębiorstwa stworzyli już w roku 1935 obaj założyciele Kiichiro i Eiji Toyoda, którzy pozostali wierni idei Sakichi Toyody. Także system produkcyjny, który Toyota stosuje z powodzeniem od lat, a na który składają się: zarządzanie jakością, organizacja procesu produkcji (Kanban), ustawiczny proces ulepszania (Kaizen) i zapobieganie powstawaniu błędów (Poka Yoke), jest związany z filozofią Toyoty. Taka misja firmy przyczyniła się do zdobycia pozycji lidera na rynku motoryzacyjnym i uplasowała ją przed koncernami General Motors i Volkswagen – włączając w to udziały w innych koncernach i wspólne przedsięwzięcia z innymi producentami samochodów.

Przegląd obecnie dostępnych modeli Toyoty

Model Segment Rocznik Uwagi
Toyota iQ segment A – auta miejskie 2008 do 2014 Zaprojektowana jako alternatywa dla auta Smart fortwo.
Toyota Aygo segment A – auta miejskie od roku 2014 (druga generacja) Konstrukcja jak Peugeot 107 i Citroën C1.
Toyota Yaris segment B – auta małe od 2010 (trzecia generacja) Od roku 2014 z nowym przodem X-Design.
Toyota Corolla auta kompaktowe od roku 2013 (jedenasta generacja) Dziesiąta generacja Corolli (od 2006 do 2013) nie była sprzedawana w Niemczech jako samochód użytkowy.
Toyota Auris auta kompaktowe od 2012 (druga generacja) Wersja kombi oferowana jako wersja sportowa Touring Sports.
Toyota Prius klasa średnia od 2009 (trzecia generacja) System hybrydowy – w porównaniu do swoich poprzedników – został w 90% zaprojektowany na nowo.
Toyota Avensis klasa średnia od roku 2008 (trzecia generacja) Wzornictwo w stylu Corolli.
Toyota GT86 sportcoupé od roku 2012 Konstrukcja jak Subaru BRZ i Scion FR-S.
Toyota Verso-S minivan od roku 2010 Bazuje na modelu Toyota Yaris, konstrukcja jak Subaru Trezia.
Toyota Verso van od roku 2009 Bazuje na modelu Toyota Corolla z miejscem aż dla siedmiu osób.
Toyota Prius+ van kompaktowy od roku 2011 Bazuje na modelu Toyota Prius (trzecia generacja), w USA sprzedawana jako Toyota Prius V (V oznacza Versatility/Wszechstronność).
Toyota Urban Cruiser SUV od 2009 do 2014 Konstrukcja jak Scion xD.
Toyota RAV4 auto terenowe od roku 2013 (czwarta generacja) Należy do największych w swojej klasie, wzornictwo w stylu Toyoty Avensis.
Toyota Land Cruiser auto terenowe od roku 2008 (szósta generacja) Ta sama nazwa dla dwóch różnych modeli: wersja mniejsza J15, większa J20 i sprzedawana też jako Land Cruiser V8. Pierwszy Land Cruiser (J2 und J3) pojawił się na rynku w roku 1954.
Toyota Hilux pick-up od roku 2015 (ósma generacja) Nazwa oznacza High Luxury. Na rynku pojawiła się w roku 1968. Często kupowana jako samochód użytkowy.

Technologia hybrydowa Toyoty: wiele samochodów używanych posiada zarówno silnik spalinowy, jak i elektryczny

Samochód Toyota GT86 – widok z przoduToyota GT86 – widok z boku

Wprowadzona na rynek w roku 1997 Toyota Prius to prawdziwa japońska rewolucja. Nikt się nie spodziewał, że auto z napędem hybrydowym stanie się czymś więcej niż produktem niszowym. Jednak okazało się, że nadeszła pora, by połączyć silnik spalinowy i elektryczny na stałe, uzyskując znakomitą wydajność. Toyota Prius była pierwszą seryjnie produkowaną hybrydą. Wiosną 2016 rozpoczyna się produkcja już czwartej generacji przełomowego pojazdu. W każdym zakątku świata Toyota dysponować będzie rewolucyjną technologią Toyota Hybrid Synergy Drive. System jest od wielu lat testowany na torze wyścigowym przez własny zespół Toyota Hybrid Racing w ekstremalnych warunkach. Zdobyte doświadczenia przekładają się na ciągły rozwój technologii hybrydowej.

Toyota Auris – widok z góryToyota Auris – widok z przodu

Toyota poszerza ofertę samochodów hybrydowych: obok Toyoty Prius dostępne są inne modele hybrydowe, na przykład Auris oraz RAV4. Hybrydowa Toyota Prius typu plug-in posiada połączony napęd spalinowy i elektryczny oraz akumulatory high-tech, po to, by przy zastosowaniu wyłącznie napędu elektrycznego osiągane odległości były coraz większe. Japończycy sprzedali już ponad sześć milionów samochodów z napędem hybrydowym. Na starcie jest już także kolejna innowacja. Nowa Toyota Mirai jest pierwszą limuzyną z napędem wodorowym produkowaną seryjnie. Napęd samochodu stanowi energia elektryczna uzyskiwana ze spalania wodoru. Tak więc: wszystko jest możliwe z Toyotą. Także na rynku wtórnym samochody z napędem alternatywnym cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem.