Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
toyota-avalon-l-01.jpg

Toyota Avalon

Wprowadzenie na rynek Toyoty Avalon przypada na 1995 rok. Ten model samochodu, dostępny jako limuzyna, jest zaliczany do wyższej klasy średniej. Toyota opracowała i wyprodukowała ten model wyłącznie dla Stanów Zjednoczonych, aby później oferować Avalon w pozostałych krajach Ameryki Północnej. Produkcja samochodu do 2005 roku odbywała się wyłącznie w Australii. Obecnie już niewiele elementów przypomina dawne początki w wiejskim japońskim regionie Nagoya w 1867 roku. Sakichi Toyoda nauczył się od swojego ojca zawodu cieśli i odtąd zaczął spędzać swoje życie na eksperymentowaniu z maszynami parowymi. W 1924 roku Sakichi razem ze swoim synem Kiichirem skonstruował jedną z pierwszych zautomatyzowanych maszyn tkackich. Po sprzedaży patentu na te urządzenia obaj zainwestowali w swój kapitał 100 000 funtów, aby zrewolucjonizować branżę samochodową. W 1934 roku powstał pierwszy samochód, a w 1935 roku Toyota wprowadziła na rynek model A1. W tej chwili dostępne są różne wersje wyposażenia, na przykład podstawowy wariant XL, Touring, a także luksusowy XRS. W 1995 Toyota wystartowała z modelem samochodu Avalon w zupełnie nowej stylistyce. Pierwsza seria produkcyjna miała swój początek w stanie Kentucky. Z tej serii pochodził pierwszy trzylitrowy silnik modelu V6. Posiadał on moc 190 KM (140 kW).

Kolejna generacja modelu Toyota Avalon – klucz do sukcesu?

Dopiero po modernizacji w 1990 roku ponownie powiększono moc – tym razem do 203 KM (150 kW). W tym właśnie roku całą fabrykę Toyoty Avalon przeniesiono do Australii. Od tej pory firma przejęła zmienioną produkcję aktualnego modelu i dokonała kilku zmian wnętrza oraz nadwozia. W 2005 roku wstrzymano produkcję liczącej niecałe 5 metrów długości limuzyny. Lata od 2000 do 2004 przyniosły drugą generację Toyoty Avalon. W tym okresie projektanci dokonali licznych zmian samochodu. Najmocniejszy silnik osiągnął moc 213 KM (157 kW). Trzecia generacja GSX30 została zaprezentowana w 2005 roku. Na pierwszy rzut oka można było zauważyć, że ten zmodyfikowany model sprawiał wrażenie o wiele większego niż jego poprzednik. Zmian trzeciej generacji dokonano w 2008 – modernizacja dotyczyła niewielkiej metamorfozy przodu oraz udostępnienia automatycznej skrzyni biegów do wyboru. W 2012 zadebiutowała czwarta generacja Toyoty Avalon, która łączyła silnik czterocylindrowy 2,5 l z odpowiednią mocą 202 KM (149 kW). W porównaniu do pierwszej generacji Toyota Avalon została „rozciągnięta” z 1,78 m do 1,83 m długości. 3,5-litrowy miał takie same parametry co poprzedni model trzeciej generacji.

Obszerny pakiet bezpieczeństwa i komfortowe wnętrze

Pakiet bezpieczeństwa tego modelu samochodu zawierał system ABS oraz poduszki bezpieczeństwa z przodu i po bokach. Luksusowo wyposażony rząd siedzeń stał w parze z naprawdę nowoczesnymi technologiami. Wraz z upływem czasu skórzana tapicerka należała do standardu Toyoty Avalon. Dołączyły do tego takie elementy jak: duży wyświetlacz, zestaw głośnomówiący z Bluetooth i układ klimatyzacji obejmujący także tylne rzędy siedzeń. Kierowca i pasażerowie zajmowali na długo wygodne miejsca na siedzeniach samochodu Avalon. Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja posiadała filtr powietrza. Po rekordowej sprzedaży ponad 9 milionów samochodów w 2013 roku firma stała się w kolejnym roku jednym z wiodących producentów samochodów na świecie. W samych Niemczech sprzedano około 18 000 modeli Toyoty.