Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
toyota-fj-cruiser-front

Toyota FJ Cruiser

Toyota FJ Cruiser Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Toyota FJ Cruiser, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Na początku XXI wieku można było zaobserwować dwa bardzo silne trendy w motoryzacji. Jednym był rosnący w szalonym tempie rynek SUV-ów, drugim - popularność stylu retro w designie. Obie tendencje doskonale widać w modelu Toyota FJ Cruiser. To samochód, który poradzi sobie zarówno w trasie, jak i w terenie. Jego wygląd wcale nie jest przypadkowy - nawiązuje on do designu klasycznej Toyoty Land Cruiser J40, która była produkowana od 1960 aż do 1984 roku. Toyota FJ Cruiser po raz pierwszy światło dziennie ujrzała w 2003 roku na targach w Detroit jako auto koncepcyjne. Po bardzo pozytywnym przyjęciu zapadła decyzja o produkcji. Do sprzedaży pojazd trafił 3 lata później i pozostawał na rynku do 2017 roku. Dziś natomiast stanowi ciekawą propozycję jako samochód używany. To niezawodne i niebanalnie wyglądające auto, które radzi sobie w terenie zdecydowanie lepiej niż większość obecnych na rynku SUV-ów. Auto było sprzedawane jednak przede wszystkim w USA i stamtąd pochodzi większość modeli, które można spotkać na europejskim rynku wtórnym.

Nowoczesne wcielenie legendy

Od czasu zakończenia produkcji Land Cruisera FJ40, auta terenowe Toyoty stawały się coraz większe i bardziej luksusowe. Tymczasem tamta legendarna terenówka była samochodem przeznaczonym w stu procentach do jazdy w terenie, nawet w tym bardzo trudnym, i stanowiła konkurencję dla takich pojazdów jak Jeep Wrangler czy Land Rover Defender. Toyota FJ Cruiser miała więc przypomnieć nieco o terenowych korzeniach japońskiej marki. Aby właściwości off-roadowe FJ Cruisera były jak najlepsze, model jeszcze przed wejściem na rynek musiał przejechać najtrudniejsze trasy, w tym legendarną Rubicon Trail. Pojazd był produkowany w Tokio w Japonii oraz w Guangzhou w Chinach. Samochód przez cały okres, w którym pozostawał w sprzedaży, nie doczekał się jednak większych zmian. Były to tylko drobne korekty. W 2009 roku na przykład zaczęto montować kamerę cofania z tyłu, gdyż auto było od początku krytykowane za słabą widoczność. Powstało za to sporo wersji specjalnych, na przykład TRD Special Edition. Od 2008 do 2014 roku sprzedawano też wersję Trail Teams Special Edition. Miała ona specjalne wyposażenie oraz oryginalne kolory, które zmieniały się z każdym rokiem modelowym. Zainteresowanie modelem Toyota FJ Cruiser było bardzo duże w pierwszych latach sprzedaży. W 2006 roku na przykład tylko w USA i Kanadzie rozeszło się ponad 60 tysięcy egzemplarzy. Po 2008 popyt na to auto stopniowo malał. Ostatnimi rynkami, na których oferowana była Toyota FJ Cruiser, były Japonia, Bliski Wschód oraz Australia. Tam też trafiła większość produkcji finalnej wersji Last Edition.

Toyota FJ Cruiser od strony technicznej

Toyota FJ Cruiser jest często wybierana jako samochód używany ze względu na niebanalny wygląd. Nierzadko kupują ją też miłośnicy off-roadu. Ci drudzy jednak powinni zachować czujność, bo nie wszystkie wersje mają napęd na cztery koła. Wszystkie modele wyposażono natomiast w bardzo mocne i wydajne silniki. Standardowo montowany był motor 4.0 V6 o mocy 243 KM. Zapewniał bardzo przyzwoite osiągi, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że auto ważyło niemal dwie tony. Toyota FJ Cruiser przyspiesza do 100 km/h w 7,3 s i rozwija prędkość maksymalną ponad 170 km/h. Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów była dostępna jedynie w wersjach z napędem na cztery koła, ale samochód można też czasem spotkać z 5-stopniową przekładnią automatyczną. Jak na sporych rozmiarów SUV-a przystało, FJ Cruiser był bardzo pakownym autem. Problemem mogą być natomiast niewielkich rozmiarów tylne drzwi, przez które dorośli wchodzą ze sporym trudem. Biorąc pod uwagę to, że auto zostało przygotowane przede wszystkim z myślą o amerykańskim rynku, trzeba przygotować się na dość znaczące spalanie. Spore rozmiary samochodu mogą też sprawić, że niełatwo go będzie zaparkować na zatłoczonych ulicach europejskich miast. W wyposażeniu standardowym FJ Cruisera można było znaleźć komplet poduszek powietrznych, systemy ABS z EBD, ASR, ESP oraz blokadę mechanizmów różnicowych. Można było też dokupić off-roadowe akcesoria, na przykład kompas, termometr oraz inklinometr. To ostatnie urządzenie pokazuje kąt nachylenia samochodu, a to się może przydać w trudnym terenie. Pojemność zbiornika paliwa FJ Cruisera wynosiła natomiast 72 litry. Koło zapasowe było montowane na drzwiach bagażnika, przez co wewnątrz jest więcej miejsca, jednak takie rozwiązanie ogranicza nieco widoczność tylnej szyby. Wnętrze FJ Cruisera, podobnie jak karoseria, jest bardzo kanciaste. Wykonano je jednak z wysokiej jakości tworzyw sztucznych, przez co rzadko się brudzi oraz można je łatwo i szybko czyścić. Toyota FJ Cruiser nie jest autem dla każdego. Ze względu na małe tylne drzwi oraz wysokie zawieszenie samochód trudno uznać za rodzinnego SUV-a. W wersji z napędem na cztery koła może być to jednak całkiem praktyczna terenówka, która w mieście poradzi sobie znacznie lepiej niż na przykład Jeep Wrangler. Pojazd na pewno spodoba się miłośnikom niebanalnych samochodów w stylu retro. Co więcej, FJ Cruiser jest w Polsce, podobnie zresztą jak i w całej Europie, pojazdem mocno egzotycznym. Stanowi więc ciekawą propozycję dla tych, którzy chcą mieć duży samochód i jednocześnie wyróżniać się na drodze.