Kupuj używane Toyota Yaris na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

1. Spalanie paliwa w Toyocie Yaris

2. Ropa zamiast paliwa

3. Wymiana akumulatora. Na jaki? Kiedy?

Toyota Yaris - mały samochód z charakterem

Toyota Yaris to miejski samochód, który pojawił się na międzynarodowym rynku motoryzacyjnym w 1999 roku i bardzo szybko zdominował segment pojazdów średniej wielkości. Od chwili wypuszczenia tego modelu, japoński koncern stworzył jeszcze dwie generacje popularnego Yarisa, w tym pojazd o napędzie hybrydowym (debiut w 2012). Przez parę dobrych lat samochód Toyota Yaris pierwszej generacji bił rekordy sprzedaży. W tym okresie marka z Kraju Kwitnącej Wiśni zdecydowała się na wprowadzenie modelu Yaris Verso (z 2000 roku), czyli mikrovana bazującego na klasycznym Yarisie, a kolejnym krokiem na drodze rozwoju było stworzenie Toyoty Yaris T (czyli wersji Turbo z 2003). Popularność niedużego samochodu nie słabła i w związku z tym Yaris przeszedł pewien facelifting, by powrócić w nowym wydaniu w 2009 roku. Ale zanim do tego doszło, Toyota zaprezentowała model Yaris drugiej serii (w 2005 roku), który utrzymał pozycję lidera rynku. Zmiany w wyglądzie samochodu polegały głównie na nadaniu mu jeszcze bardziej opływowego i kompaktowego kształtu, zaokrągleniu obudowy przednich świateł i skróceniu pokrywy silnika, co wpłynęło też na wygodę jej otwierania i zamykania. Zmiany dotyczyły także jednostki napędowej - w tym przypadku zwiększono jej moc i pojemność skokową. Toyota Yaris z trzeciej edycji miała swoją premierę w 2011 roku i główne różnice w stosunku do poprzedników polegały na zwiększeniu ogólnych gabarytów pojazdu - wydłużono korpus i poszerzono oś. Ten model także przeszedł zmiany stylistyczne, które dotknęły przede wszystkim linię świateł zarówno przednich, jak i tylnych. Yaris "trójka" stał się pojazdem o sportowym charakterze, z mocno zaznaczonymi reflektorami, który przypadł do gustu młodszej generacji kierowców. W 2012 roku Toyota wprowadziła na rynek pojazd hybrydowy. Model w tym wydaniu otrzymał nazwę Yaris HSD i cechował się dwiema jednostkami napędowymi - silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 l i silnikiem elektrycznym, które łącznie były odpowiedzialne za generowanie mocy wynoszącej 100 KM. Sprzedaż tego modelu z roku na rok wzrasta.

Toyota Yaris drugiej generacji - jeden z najchętniej kupowanych samochodów świata

Toyota Yaris drugiej serii weszła do sprzedaży w 2005 roku, a na polskim rynku pojawiła się z początkiem 2006 roku. Samochód zaprezentował się w odświeżonym designie, a jego spójna stylistyka i poprawione osiągi znacząco wpłynęły na recepcję nowego modelu, przede wszystkim w Europie. Wyoblone kształty i unowocześnione nadwozie, a także bardziej zaokrąglona bryła samochodu sprawiły, że model ten zyskał lekko sportowy charakter. Toyota Yaris z edycji numer dwa to pojazd przede wszystkim do poruszania się po mieście. Dzięki kompaktowej budowie doskonale nadawał się do pokonywania wąskich zakrętów i parkowania w niedużych przestrzeniach. Jego zalety docenili instruktorzy nauki jazdy i ośrodki egzaminacyjne, ponieważ Yaris drugiej generacji stał się w naszym kraju pojazdem wykorzystywanym do kształcenia nowych kierowców. W latach 2005-2010 Yaris drugiej generacji był dostępny jako samochód z trzema lub pięcioma drzwiami. Szczególny nacisk został położony na przestrzenne zaprojektowanie wnętrza pojazdu. Przejrzysta, kompaktowa i intuicyjna, a także centralnie umieszczona deska rozdzielcza oraz mądrze zaplanowane rozmieszczenie praktycznych schowków sprawiały, że przebywanie i poruszanie się Toyotą Yaris należało do bardzo przyjemnych doznań. Dzięki niesłychanej dbałości o szczegóły, ale też zastosowaniu trwałych materiałów, samochód używany marki Toyota jest pojazdem, który nie ulega szybkiemu zużyciu, a przemyślany design pozostaje na czasie przez lata. Specjaliści z Toyoty zadbali również o to, aby kierujący samochodem i niemniej istotni pasażerowie czuli się maksymalnie komfortowo. Dlatego zdecydowano się na dość wysokie ustawienie siedzeń i podniesienie linii dachu, co dawało wrażenie przemieszczania się zdecydowanie większym pojazdem. Rozmieszczenie foteli przedniego rzędu pozwala kierowcy i pasażerowi na przybranie wygodnej pozycji, zaś osoby jadące z tyłu mają odpowiednio dużą przestrzeń na nogi. Ciekawym rozwiązaniem było także umiejscowienie kanapy, a dokładnie możliwość zmiany jej ustawień tak, aby zwiększyć pojemność bagażnika (maksymalnie do 1085 litrów po złożeniu tylnego siedzenia).

Toyota Yaris drugiej serii - dane techniczne i eksploatacja

W latach 2005-2010 model Yaris z drugiej generacji był produkowany z różnymi jednostkami napędowymi. Były to takie silniki jak: 1.0 VVT-i (moc: 69 KM), 1.33 Dual VVT-i (moc: 101 KM), 1.3 i VVT-i (moc: 86 KM), 1.8 i VVT-i (moc: 133 KM) oraz 1.4 D-4D (moc: 90KM). Mimo sporego wyboru jednostek napędowych, zdecydowanie najbardziej popularnym był model wyposażony w litrowy silnik z trzema cylindrami o zmiennych fazach rozrządu. Samochód był dostępny w ustawieniu z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Zużycie paliwa wypadało w testach bardzo korzystnie, na poziomie około 6 l/100 km w jeździe miejskiej i około 4,5 l/100 km w trasie. Rozpędzenie się do prędkości wynoszącej 100 km/h zajmuje temu modelowi czas od 9,3 do 15,7 sekund. Yaris serii drugiej to samochód, który był dłuższy i szerszy od swojego poprzednika, a więc mógł sprawdzać się już jako wygodne auto z komfortową przestrzenią pasażerską i bagażową o całkiem sporych wymiarach. Zdecydowanymi zaletami tego modelu są z pewnością niska awaryjność, a także niesłabnąca popularność, stąd więc pojazdy te nie tracą na wartości. Bez trudu można również nabyć w razie potrzeby niezbędne części zamienne lub eksploatacyjne. Zadbany samochód  Toyota Yaris z drugiej edycji stanowi trwały i bezawaryjny pojazd na długie lata.

 

Spalanie paliwa w Toyocie Yaris

Toyota Yaris to niewątpliwie samochód, który zaskakuje swoimi możliwościami. Auto świetnie nadaje się do miasta w którym latem zużycie paliwa można spokojnie wyliczyć na 4.3l, a zimą okolo 5l. Wybierając się jednak w trasę, nie należy się obawiać zbyt dużego wzrostu kosztów, bowiem auto spala między 5.0l, a 5.6l na 100km.

Ropa zamiast paliwa

Co zrobić jeśli zdarzy Ci się popełnić błąd i zamiast benzyny wlejesz ropę do zbiornika paliwa? Możesz skorzystać z tych dwóch sposobów by się jej pozbyć. Jeśli masz pompkę do spuszczania paliwa możesz ją założyć przy zasilaniu do filtra paliwa i powoli pozbyć się niechcianej mieszanki lub jeśli posiadasz złączki plastikowe przy przewodach przy baku, wtedy wystarczy je rozpiąć, pod warunkiem że samochód stoi na kanale. Po 4h nie ma ani śladu po ropno-benzynowej mieszance i wystarczy oczyścić stary filter paliwa lub kupić nowy.

Jeśli nie masz pompki do spuszczania paliwa, lub dostępnego kanału oferowanego w drugiej metodzie, warto odholować samochód w tym celu do najbliższego warsztatu.

Wymiana akumulatora. Na jaki? Kiedy?

Spośród wielu oferowanych na rynku akumulatorów, niewątpliwie Centra jest tym, który ma dobre parametry, cenę i dość długą gwarancję. Jest niewątpliwie tańszy od Boscha, lepszy od Deplphi czy Bull’a. Przykładowo porównując Centrę do Bosha, wielu klientów stwierdziło, że mimo wszystko Centra jako tańszy akumulator ma lepsze parametry i dłuższą gwarancję. Bywa nawet, że Centra może przetrwać aż 8 lat i nadal być w całkiem dobrej kondycji, ale to rzadkość, najczęściej żywotność akumulatora wynosi od 4 do 5 lat.
Sugerując się jednak opinią specjalistów z TVN Turbo, w teście w którym porównywano Centrę, Boscha i Vartę, Varta została niepokonanym zwycięzcą. Warto wspomnieć, że testowane akumulatory były porównywane pod kątem wcześniej wybranych paramentów, ale też również pochodziły z tego samego przedziału cenowego.