Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

Volkswagen Golf 6

Volkswagen Golf 6 to kolejna generacja europejskiego króla kompaktów, który był produkowany do1974 roku. W przypadku każdego nowego pokolenia Golfa nie ma mowy o rewolucji, widać za to przemyślaną ewolucję. Zmienia się wygląd, ale zawsze wiadomo, że to po prostu kolejny Golf. Pojawiają się tylko coraz lepsze wyposażenie i coraz nowsze napędy. Na przestrzeni lat zwiększyły się także wymiary samochodu, co ma wpływ na wygodę. Dzięki temu używany Volkswagen Golf 6 doskonale sprawdza się w roli samochodu dla niedużej rodziny. To także świetny pojazd dla singli, ludzi młodych i w średnim wieku. Volkswagen Golf 6 wykonany jest z niemiecką precyzją, a jego kompaktowe wnętrze - z typowo niemieckim minimalizmem. Nie ma problemu z kupnem części zamiennych i z dostępnością do warsztatów. Poza tym używany Volkswagen Golf 6 daje dużo przyjemności z jazdy, posiada proste i tanie w naprawie zawieszenie, a do tego oferowany był w wielu wersjach silnikowych. Volkswagen Golf 6 cieszył się dużym zainteresowaniem jako auto nowe, a obecnie jest to bardzo pożądany samochód używany. Wszystko to dzięki jego wielozadaniowości. Volkswagen Golf 6 może też pochwalić się wysoką wartością rezydualną. Z racji dużego popytu i zainteresowania, nie ma problemów ze sprzedażą pojazdu. Poza tym jest to auto niedrogie w utrzymaniu, co ma ogromne znaczenie dla wielu osób, które chcą kupić samochód używany.

Jak powstał Volkswagen Golf 6?

Volkswagen Golf 6 był produkowany w latach 2008 – 2012. Koncern Volkswagena pozycjonuje samochód jako kolejną, zupełnie nową generację, ale wiele osób kwalifikuje auto jako mocno zmodernizowanego Volkswagen Golfa 5. Konstrukcja samochodu wykorzystuje płytę podłogową (PQ35) i wiele innych elementów Golfa 5, w tym konstrukcję dachu. Przeprojektowano za to nadwozie Golfa 5, dzięki czemu Volkswagen Golf 6 jest bardziej atrakcyjny wizualnie od poprzednika. Karoserię auta przeprojektował sam Walter de Silva, choć władze koncernu nie zgodziły się na wszystkie proponowane przez niego modyfikacje. Część była zbyt rewolucyjna. Projektant dodał karoserii większego charakteru. Volkswagen Golf 6 otrzymał mocne przetłoczenie pod linią okien. Zmieniony przedni pas przyciąga wzrok za sprawą przeprojektowanych reflektorów, które są teraz bardziej wyraziste, dłuższe i bardziej zintegrowane z grillem, który jest niższy niż w poprzedniej wersji. Podobny zabieg stylistyczny Walter de Silva zastosował z tyłu. Nowe lampy są bardziej rozciągnięte na długość i mają poziomą orientację. Volkswagen Golf 6 przypomina swojego sportowego kuzyna – model Scirocco.

Volkswagen Golf 6 i jego wymiary

Volkswagen Golf 6 produkowany był w kilku wersjach nadwozia, co pozwala idealnie dopasować samochód używany do własnych potrzeb. Najmniejszy, 3-drzwiowy hatchback, ma najbardziej dynamiczny i sportowy wygląd. Auto ma 4201 mm długości, 1779 mm szerokości i 1480 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2578 mm. O wiele bardziej funkcjonalny jest używany Volkswagen Golf 6 w wersji 5-drzwiowej, dzięki łatwiejszemu dostępowi do wnętrza. W tej wersji auto ma 4199 mm długości, pozostałe wymiary są takie same, jak w wersji 3-drzwiowej. Rodziny najbardziej zainteresuje Volkswagen Golf 6 w wersji Variant, czyli kombi. Jest to samochód używany, który poza standardową kabiną, oferuje możliwość wygodnego transportowania dziecięcego wózka, dużych zakupów albo akcesoriów do pracy. Golf w tej wersji ma 4534 mm długości, 1504 mm wysokości i 1781 mm szerokości. Plusem auta jest także duży bagażnik. W kombi ma on pojemność 505 l, a po złożeniu siedzeń – aż 1495 l. W przypadku hatchbacków jest to odpowiednio 350 i 1305 l.

Volkswagen Golf 6 i jego największe zalety

Volkswagen Golf 6 to samochód używany, który zapewnia najwyższy stopień bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażerów. W testach Euro NCAP auto zdobyło najwyższą notę 5 gwiazdek. Już w podstawowych wersjach samochód był wyposażony w 7 poduszek powietrznych (w tym kolanową oraz kurtyny boczne) oraz ABS z EDB, ESP i systemy kontroli trakcji. Nie zapomniano także o komforcie. Volkswagen Golf 6 może posiadać: skórzaną tapicerkę, klimatyzację, dobre audio a nawet nowoczesne, adaptacyjne zawieszenie DCC. Dzięki niemu kierowca może wybierać spośród 3 ustawień, dostosowujących twardość do konkretnych warunków drogowych. Wnętrze auta wykonano z typowym dla kompaktu poziomem wykończenia. Dominują tworzywa sztuczne, ale na szczęście nie można narzekać na ich jakość. Wnętrze jest w miarę przestronne, a przede wszystkim funkcjonalne. Volkswagen Golf 6 zapewnia ergonomiczne miejsce pracy kierowcy. Wszystkie przyciski rozmieszczono w czytelny sposób. Zgrupowano je w centralnym panelu, gdzie umieszczono także wyświetlacz komputera pokładowego. Kierowca ma do dyspozycji przejrzystą deskę z czytelnymi zegarami i niewielkim wyświetlaczem pomiędzy nimi. W bogatszych wersjach wnętrze zdobione jest chromowymi wykończeniami. Standardowo używany Volkswagen Golf 6 posiada trwałe i niedrogie w naprawie zawieszenie, które wykorzystuje kolumny McPhersona na przodzie i system wielowahaczowy tylnej osi. Atutem tego samochodu jest także dość dobra widoczność we wszystkie strony. Dzięki temu można bezpiecznie parkować nawet w ciasnych miejscach.

Volkswagen Golf 6 i jego napęd

Auta z początku produkcji wyposażane były w wolnossące silniki benzynowe: 1.4 l o mocy 80 KM oraz 1.6 l o mocy 102 KM. Pierwsza jednostka jest niewystarczająca do eksploatacji na trasach i ma bardzo słabą dynamikę. Potrzebuje ona 14 s, aby rozpędzić auto do 100 km/h. Większej wystarcza 11 s. Atutem tych silników jest jednak niska awaryjność. W kolejnych latach pod maską Golfa 6 montowano nowoczesne, turbodoładowane silniki benzynowe, budowane zgodnie z ideą downzisingu. Celem było zwiększenie mocy, zmniejszenie zużycia paliwa i zredukowanie ilości emitowanych spalin. Taki napęd reprezentują silniki TSI: dwie jednostki o pojemności 1.2 l (85 i 105 KM) i dwie o pojemności 1.4 l (122 i 160 KM). Najlepszą dynamikę oferują te, które mają powyżej 100 KM mocy. Volkswagen Golf 6 z takim silnikiem zazwyczaj spala 5 l paliwa w trasie i 8 l w mieście. Mocniejszy silnik 1.8 TSI o mocy 160 KM to dobra propozycja dla tych osób, które często jeżdżą po autostradach i drogach szybkiego ruchu. Nabywców oczekujących oszczędności powinien zainteresować Volkswagen Golf 6 z silnikami Diesla. Producent montował pod maską jednostki TDI, wykorzystujące listwę wtryskową common rail i turbosprężarkę. Najmniejsza jednostka wysokoprężna 1.6 TDI dostępna była w dwóch wariantach mocy: 90 i 105 KM. Większy silnik, TDI o pojemności 2.0 l, miał moc 110 lub 140 KM. Z silnikami współpracowały 5- i 6-biegowe skrzynie manualne, 6-biegowe skrzynie automatyczne oraz 6- i 7-biegowe skrzynie dwusprzęgłowe DSG. W tym ostatnim przypadku trzeba liczyć się z bardzo wysokimi kosztami naprawy, jeśli dojdzie do uszkodzenia lub zużycia skrzyni DSG. Wszystkie osoby, które chcą kupić samochód używany, zapewne zainteresuje fakt, że używany Volkswagen Golf 6 to auto które nie przysparza wielu problemów, co potwierdził raport firmy Dekra z 2015 roku. Golf okazał się najmniej awaryjnym kompaktem wśród samochodów z przebiegiem od 100 do 150 000 km. Wśród badanych pojazdów z przebiegiem od 50 do 100 000 km, zajął natomiast 3. miejsce.