Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

Volkswagen Golf 7

Volkswagen Golf to jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów na świecie. Przez dziesięciolecia stanowił wzór dla aut kompaktowych innych marek. Wyjątkowo udany pomysł na samochód, który zrealizowali konstruktorzy Volkswagena w 1974 roku, produkowany jest już w swojej siódmej odsłonie. Chociaż klasyczną sylwetkę pojazdu trudno pomylić z jakimkolwiek innym samochodem, wewnątrz Volkswagen Golfa 7 znalazło się mnóstwo innowacji - nowe rozwiązania pod maską, rozbudowana elektronika, systemy bezpieczeństwa oraz ekologiczne i dynamiczne silniki. To wszystko zaowocowało przyznaniem siódemce tytułu samochodu roku 2013 (Car Of The Year), a ponadto dało zwycięstwo w konkursie „Światowy Samochód Roku” (World Car Of The Year). Mimo że Volkswagen Golf 7 w 2015 roku był nadal produkowany, samochody używane z początku produkcji debiutują już na rynku wtórnym. Trzeba powiedzieć, że auto ze znaczkiem Volkswagena nie traci na wartości, dlatego za zadbany samochód używany trzeba zapłacić około 50 000 złotych. Inwestycja jednak może przynieść sporo satysfakcji.

Światowy samochód roku

Volkswagen Golf 7 dostarcza wyjątkowych wrażeń z jazdy, a jego uniwersalność i ekonomia pracy powodują, że koszty eksploatacji wypadają bardzo korzystnie na tle konkurencji. Światowy samochód roku 2013 w pełni zasłużył na swój tytuł. Innowacyjne rozwiązania, które można znaleźć w samochodzie używanym, dalece wyprzedzają wszystko, co oferują niektóre nowe samochody konkurencji. Użytkownicy chwalą sobie świetnie działający tempomat adaptacyjny, który inteligentnie dostosowuje się do warunków na drodze. Długa podróż autostradą z wykorzystaniem tempomatu staje się nie tylko mniej męcząca, ale także bardziej ekonomiczna. Na niskie spalanie paliwa mają wpływ nowoczesne silniki. Kupując samochód używany, ma się do wyboru jednostki benzynowe w szerokim zakresie mocy oraz diesle. Najsłabszy silnik benzynowy TSI o pojemności 1.2 ccm osiąga moc 85 KM, a najmocniejszy 1.4 TSI daje 140 KM. Istnieje także 300-konna wersja benzynowa o pojemności 2.0 ccm oznaczona literką R. Najpopularniejszy wśród diesli - 1.6 TDI - może mieć moc 90 lub 105 KM. Deklarowane przez producenta średnie zużycie paliwa mocniejszej wersji wynosi zaledwie 3,2 l/100km. Zatem nawet jeżeli samochód używany spali nieco więcej oleju napędowego, to i tak na jednym baku można przejechać naprawdę imponującą liczbę kilometrów. Istnieje także wersja z silnikiem 2.0 GTD osiągająca moc 184 KM. Warto wspomnieć o wprowadzonym w 2014 roku silniku zasilanym gazem ziemnym oraz o modelu 4Motion wyposażonym w napęd na cztery koła. Większość modeli Volkswagen Golfa 7 to samochody wykorzystujące proekologiczną technologię BlueMotion. Są wyposażone w system start-stop, odzyskiwanie energii przy hamowaniu silnikiem (rekuperacja) i inne rozwiązania wpływające na efektywność pracy silnika przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa i niższej emisji spalin. Wśród rodzajów nadwozia można wyróżnić model 3-drzwiowy, 5-drzwiowy oraz, wprowadzoną do produkcji w 2013, wersję kombi, a więc Volkswagen Golfa 7 Variant. Ten ostatni samochód posiada imponującą przestrzeń ładunkową, która dochodzi do 1620 l, a z rozłożoną kanapą wynosi 605 l. Zresztą Volkswagen Golf 7 już w swojej podstawowej wersji okazuje się nieco większy od poprzednika. Przestronne wnętrze zaprojektowane jest w sposób bardzo ergonomiczny. Na fotelu kierowcy można poczuć się jak w samochodzie przynajmniej o klasę wyższym. Niezwykły sposób wykorzystania przestrzeni powoduje, że nawet najwyżsi kierowcy z powodzeniem zmieszczą się za kierownicą. Panel środkowy zwrócony jest w stronę prowadzącego pojazd. Wokół kolumny kierownicy znajduje się minimalna iliczba pokręteł i przełączników, a klasyczne zegary i srebrne wykończenia dodają wnętrzu elegancji. Wszystkie elementy kokpitu wykonane są z materiałów najwyższej jakości – to dlatego w samochodzie używanym trudno znaleźć ślady zużycia.

Szczęśliwa siódemka dla wszystkich

Największą zaletą Volkswagen Golfa 7 jest przyjemność z jazdy. Z samochodu po prostu nie chce się wysiadać tym bardziej, że zużycie paliwa nie nadwyręża kieszeni użytkownika. Za komfort prowadzenia odpowiedzialny jest przede wszystkim układ jezdny. Samochód doskonale radzi sobie z nierównościami terenu, a elektronicznie sterowana blokada dyferencjału (XDS) skutecznie eliminuje podsterowność. Auto sprawnie i bezpiecznie pokonuje zakręty, dlatego jazda wąskimi drogami poza miastem stanowi prawdziwą frajdę. Konstruktorzy Volkswagen Golfa 7 położyli spory nacisk na bezpieczeństwo, zadbali o: tempomat adaptacyjny, system multikolizyjny wyhamowujący samochód w celu uniknięcia kolizji oraz o automatyczne odczytywanie znaków drogowych i wykrywanie zmęczenia kierowcy. Do tego wszystkiego dodano komplet poduszek powietrznych oraz możliwość skorzystania z automatycznego parkowania. Używany Golf oferuje naprawdę o wiele więcej niż niejeden nowy samochód, nie mówiąc już o pojazdach klasy ekonomicznej. Volkswagen Golf 7 jest nowoczesny pod każdym względem, a eksperci wróżą mu jeszcze wieloletnią przyszłość na rynku samochodów używanych. Nowoczesność wyrażająca się rozbudowaną elektroniką to także znak rozpoznawczy Volkswagen Golfa 7. Na konsoli środkowej używany Volkswagen będzie posiadał duży wyświetlacz, który sam rozpozna chęć zmiany ustawień, wyświetlając przyciski menu, gdy tylko dłoń zbliża się do ekranu. Ponadto komputer pokładowy informuje o konieczności zmiany biegu, niepotrzebnie otwartej szybie czy zbyt długim postoju na jałowym biegu. Wszystko to, z jednej strony, służy ekologii, a z drugiej - pomaga w codziennej eksploatacji auta. Poszczególnymi opcjami wbudowanej nawigacji czy radiem można sterować głosowo, a samochód doskonale porozumiewa się także po polsku. Koncern Volkswagena słynie z używania najlepszych materiałów konstrukcyjnych oraz ścisłego przestrzegania technologii. Dlatego posiadając samochód używany, nie trzeba martwić się o korozję czy matowienie lakieru. Karoseria, rama oraz wszystkie elementy podwozia zostały wykonane z najlepszych stopów metalu i nie groźne są dla nich „choroby” dotykające niektóre inne auta z drugiej ręki. Także eksploatacja Volkswagen Golfa 7 nie powinna przynieść nadmiernych kosztów. Opracowane zgodnie z ideą downsizingu silniki benzynowe TSI, oferują wysoką sprawność przy mniejszej pojemności. Są przy tym lekkie, ponieważ ich korpus został wykonany z aluminium. O niezawodności jednostek napędowych Volkswagena świadczyć może ponadto nagroda silnika roku, którą otrzymywała wersja 1.4 TSI przez trzy kolejne lata. Volkswagen Golf należy do najliczniej sprzedawanych samochodów na całym świecie. Jest powszechnie znany i ceniony przez kolejne pokolenia kierowców. Używany Golf siódmej generacji łączy wszystkie najlepsze cechy klasycznego modelu z nowoczesnością, inteligencją, bezpieczeństwem i niezawodnością.