Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

Volkswagen Passat B6

Passat, jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli Volkswagena, w 2013 roku obchodził swoje czterdziestolecie. Na przestrzeni lat jego kolejne wcielenia podbijają serca użytkowników na całym świecie. Trudno jest jednoznacznie powiedzieć, co tak naprawdę decyduje o popularności Passata. Z jednej strony przecież to auto użytkowe, zwłaszcza w wersji kombi, które świetnie sprawdza się w niewielkich przedsiębiorstwach. Z drugiej - to elegancka limuzyna, a także popularne auto rodzinne. Chociaż wszechstronność samochodu ze znaczkiem Volkswagena trudno przecenić, tak naprawdę nie wiadomo, czy uniwersalność to cecha przesądzająca o jego popularności. Może po prostu dzieje się z nim tak, jak z niektórymi wynalazkami. Są na tyle udane, że z powodzeniem służą kolejnym pokoleniom. Pewne jest natomiast, ze jedno z wcieleń Passata, wersja B6, mająca swoją premierę w 2005 roku, znalazła się na drugim miejscu w konkursie samochodu roku 2006. Zaprezentowany wtedy model zdecydowanie wyprzedzał konkurencję, a ponadto stał się inspiracją dla produkowanego później Passata CC, czyli wersji fastback. Model B6 produkowany był aż do roku 2010, kiedy to na taśmy produkcyjne trafiła kolejna wersja. Ten model Volkswagen Passata B6 można obecnie kupić na rynku wtórnym. Zadbany samochód używany jest niezwykle ceniony przez klientów i utrzymuje wysoką pozycję w rankingu popularności. Warto zapoznać się z cechami, które powodują, że Volkswagen Passat B6 to tak pożądany używany samochód.

Innowacyjne rozwiązania technologiczne

Na sukces Volkswagen Passata B6 złożyło się wiele elementów. Przede wszystkim w 2005 roku zaprezentowano całkiem nową konstrukcję, daleko odbiegającą od poprzedników. Unowocześniono podwozie, zmieniono płytę podłogową, a silnik pod maską po raz pierwszy został zamontowany poprzecznie. W konstrukcji podwozia użyto nowoczesnych stopów metali, a w podłodze znalazły się elementy z aluminium. Wnętrze samochodu zostało zaprojektowane w sposób elegancki, a jednocześnie spełniając wysokie walory użytkowe. Deskę rozdzielczą wyposażono w innowacyjne rozwiązania ułatwiające instalację dodatkowych gadżetów i sterowanie nimi z poziomu kierownicy. Wszystkie dźwignie i elementy sterujące zostały wykonane z materiałów najwyższej jakości, które nie przypominały popularnie stosowanych plastików. Wszystko to sprawiło, że Volkswagen Passat B6 znalazł się daleko przed konkurencą. Innowacyjne rozwiązania stały się także wyznacznikiem nowych jednostek napędowych, które znalazły się pod maską Passata. Klienci poszukujący samochodów używanych mają do wyboru bogatą ofertę zarówno silników benzynowych, jak i diesli. Dostępne są najwcześniejsze wersje B6 z silnikami 1,6 oraz 1,6 FSI oferujące od 102 do 115 KM mocy, a także 2,0 FSI czy 2,0 TFSI o mocy – odpowiednio 150 KM i 200 KM. Wśród jednostek wysokoprężnych można wybierać turbodoładowane silniki 1,9 TDI, a tak?e 2,0 TDI o różnych zakresach mocy. Warto także wspomnieć o produkowanej od 2005 roku wersji z napędem na 4 koła (4Motion) oraz o silniku benzynowym V6 charakteryzującym się pojemnością 3,2 litra oraz mocą 250 KM. W kolejnych latach do silników Volkswagen Passata B6 sukcesywnie wprowadzano pojawiające się w branży motoryzacyjnej unowocześnienia. I tak - silniki diesla zostały wyposażone w system zasilania Common Rail, a jednostki benzynowe FSI zostały zastąpione nowocześniejszymi TSI o pojemności 1,4 i 1,8 ccm. Wprowadzono także szereg rozwiązań proekologicznych, takich jak: system start-stop, opony o niskich oporach toczenia, specjalne przeguby napędowe charakteryzujące się zmniejszonym tarciem oraz wyjątkowo lekkie obręcze aluminiowe. Ekologiczne wersje zyskały nazwę BlueMotion, a na rynku samochodów używanych bez trudu można odnależć odpowiednio oznaczone egzemplarze. Kolejne modyfikacje także związane były z wysokimi standardami dotyczącymi ochrony środowiska. W 2009 roku we wszystkich turbodieslach zaczęto montować filtr cząstek stałych, a także dodatkowy katalizator SCR, wymagający stosowania specjalnego płynu AdBlue. Wśród samochodów używanych najlepsze opinie zbierają benzynowe jednostki napędowe. Używany Volkswagen Passat B6 tankowany benzyną to auto niezawodne, trwałe i zdolne do przejechania wielu tysiący kilometrów. Choć na rynku wtórnym zdarzają się samochody posiadające gigantyczne przebiegi, można znaleźć używanego, zadbanego Passata ze średnią liczbą pokonanych kilometrów. Silniki benzynowe, głównie ze względu na swoją znaczną pojemność, nie należą do najbardziej ekonomicznych. Jednak, z drugiej strony, ich eksploatacja, dzięki trwałości i niezawodności, nie wiąże się z ponoszeniem zbyt wygórowanych kosztów. Taką samą żywotnością nie mogą natomiast pochwalić się jednostki wysokoprężne. Wielo?? nowoczesnych podzespołów powoduje, że są bardziej narażone na awarie. Koszty ewentualnej naprawy mogą jednak zostać szybko zniwelowane przez znacznie ekonomiczniejsze zużycie paliwa niż w przypadku benzyniaków. Zwłaszcza wtedy, gdy samochód używany ma służyć do pokonywania długich tras. Diesle znacznie lepiej wypadają na wielokilometrowych dystansach, a w użytkowaniu miejskim lepiej radzą sobie jednostki benzynowe.

Wielozadaniowy samochód używany

Używany Volkswagen Passat B6 poszukiwany jest zarówno przez osoby prywatne, jak i przedsiębiorców z różnych branż gospodarki. Auto jest na tyle uniwersalne, że doskonale sprawdza się w wielu sytuacjach. Jego przestronne wnętrze kusi nabywców wykorzystujących samochód w codziennej pracy. Ogromną przestrzeń bagażową można uzyskać przez złożenie tylnej kanapy, a wersja kombi (Volkswagen Passat Variant) oferuje bagażnik o pojemności 605/1730 l. Jest to zdecydowanie najwięcej, jeśli chodzi o tą klasę samochodów używanych. Kolejną mocną stroną Volkswagen Passata B6 okazuje się karoseria, na której trudno zauważyć jakiekolwiek ślady korozji. W samochodzie używanym, który wyszedł spod ręki blacharza, znacznie łatwiej zagnieżdżają się ogniska rdzy. Dlatego przy zakupie bardzo ważne jest sprawdzenie stanu karoserii. Volkswagen Passat B6, który nie przechodził napraw blacharskich i posiada oryginalne wszystkie elementy nadwozia, prawdopodobnie nie będzie wcale korodował. Do jego konstrukcji użyto blach najwyższej jakości, a, jeśli chodzi o technologie nakładania powłok lakierniczych, w tym przypadku można mówić o prawdziwie niemieckiej szkole. Koncern Volkswagena słynie z restrykcyjnego przestrzegania standardów technologicznych w produkcji poszczególnych elementów. Dotyczy to zarówno wszystkich układów, jak i samej karoserii. Dobry stan blach świadczy o solidności konstrukcji wewnętrznej. Rdza stanowi przecież nie tylko problem estetyczny, ale przede wszystkim jest oznaką naruszenia konstrukcji samochodu. Jeżeli korozja dotknie ramę lub elementy zawieszenia, poważnie obniża się wytrzymałość maszyny, a także bezpieczeństwo jazdy. Na szczęście, klienci wybierający używanego Volkswagen Passata B6 nie muszą się o to martwić. Warunkiem spokoju jest jedynie nabycie egzemplarza, który nie uczestniczył w poważnej kolizji drogowej. Mocne strony pojazdu to także aluminiowe wahacze przedniego zawieszenia, w których można demontować same sworznie, co znacznie ułatwia proces naprawy i pozytywnie wpływa na koszty eksploatacji. Podzespoły elektroniczne, które w ostatniej dekadzie zrewolucjonizowały motoryzację, nie stanowią najmocniejszej strony modelu z 2005 roku. Ewentualne błędy komputera pokładowego bardzo łatwo jest jednak wyeliminować. W roku 2015 można było mówić o ponownej premierze Volkswagen Passata B6 jako samochodu używanego. Auto coraz częściej pojawiało się w ofercie ogłoszeniowej rynku wtórnego. Sprzedawano zarówno pojazdy pochodzące od pierwszego właściciela, jak i maszyny sprowadzane z zagranicy. Choć niektóre samochody używane posiadajż duże przebiegi i sż mocno wyeksploatowane, znalezienie zadbanego egzemplarza, który z powodzeniem będzie pełnił funkcję auta użytkowego czy rodzinnego, a nawet prestiżowej limuzyny przez kolejne lata, okazuje się możliwe i wcale nie takie trudne.