Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

Volkswagen Polo

Volkswagen Polo Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Volkswagen Polo, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

W kategorii „samochód używany” klasy B od wielu lat na najwyższych miejscach plasuje się kilka modeli pojazdów. Wśród nich znaczącą pozycję zajmuje niemieckie auto miejskie, które z założenia miało być ekonomicznym rozwiązaniem dla przeciętnej rodziny. Przetrwało na rynku ponad 40 lat i nadal cieszy się ogromnym zainteresowaniem.

Solidne, ekonomiczne, niemieckie auto

Wypracowywany przez lata obraz niemieckiej motoryzacji to w dużej mierze zasługa historii marki Volkswagen i jednego z legendarnych jej modeli – Volkswagen Polo. Podążająca z duchem czasu konstrukcja, stylistyka nadwozia, dbałość o szczegóły i wygodne wyposażenie u wielu użytkowników kojarzone są z solidnym produktem w korzystnej cenie. Zarówno nowy, jak i używany samochód tego modelu daje poczucie funkcjonalności i użyteczności. Idealnie bowiem nadaje się on jako auto na dojazdy do pracy, na weekend z małą rodziną oraz do przewiezienia niewielkiego bagażu. Choć bagażnik Volkswagen Polo nie jest zbyt pojemny (280 l), w razie potrzeby istnieje możliwość złożenia tylnej kanapy i zwiększenia jego pojemności (952 l). Przy tych wszystkich uwarunkowaniach nadrzędny dla użytkowników okazuje się jednak fakt, że samochód nie spala zbyt dużo paliwa. Volkswagen Polo V generacji z podstawowym silnikiem o pojemności 1,0 o mocy 60 KM spala średnio 5,5 l/100 km. Natomiast Volkswagen Polo IV generacji z silnikiem 1.2 i 12V o mocy 64 KM spala mniej więcej 6,5 l/100 km.

Powszechny, wygodny i chwalony

Niewiele modeli pojazdów miało szansę przetrwać w produkcji masowej przez 40 lat, doczekać się 5 generacji i na stałe zadomowić się w czołówkach rankingów najpopularniejszych i najbardziej ekonomicznych pojazdów miejskich. Na rynku dostępne są różne wersje tego samochodu z poprzednich generacji, a dzięki kontynuowaniu projektu, posiadacze Volkswagen Polo mogą korzystać z rozbudowanej sieci sklepów z częściami zamiennymi oraz z powszechnie występujących w całej Europie warsztatów mechanicznych. Stworzenie auta ekonomicznego, wygodnego, nowoczesnego, dostępnego dla szerokiego grona nabywców, a zarazem niedrogiego, jest sporym wyzwaniem zarówno technologicznym, jak i organizacyjnym. Z sukcesem zadania takiego podjęli się konstruktorzy Volkswagena z Wolfsburga.

Volkswagen Polo – mały wolfsburczyk

Czytelne i jasne założenia przyświecające powstaniu pierwszego modelu w 1975 roku przetrwały do dziś. „Mały wolfsburczyk”, bo tak ochrzczono auto klasy B z zakładów Volkswagena, wyposażony był w to, co niezbędne dla wygodnej jazdy miejskiej - był tani w zakupie i eksploatacji, a przez to poręczny i dostępny dla wielu użytkowników. Podstawowy, pierwszy model z 1975 roku wyposażony był w niewielki, 40-konny silnik o pojemności 0,9 l oraz w charakterystyczne, szare zderzaki i kosztował zaledwie 7500 marek - założeniem konstruktorów było bowiem wyprodukowanie samochodu, na który będzie stać każdego Niemca. Wzorowany na Audi 50 samochód był znacznie od niego tańszy, a jednocześnie spełniał oczekiwania stawiane przed wygodnym samochodem miejskim. Na rynek trafiło ponad 500 tysięcy egzemplarzy modelu. Niestety, nie wszyscy użytkownicy byli z tego faktu zadowoleni i wkrótce pojawiła się wersja z nieco mocniejszym silnikiem o pojemności 1,1 l, osiągającym moc 50 KM. Spełniając oczekiwania nabywców, fabryka z Wolfsburga do oferty dołączyła także samochody z silnikiem 1,3 l o mocy 55 KM oraz pojazd w wersji sedan z większym, 515-litrowym bagażnikiem, pod nazwą handlową Volkswagen Derby. W 1985 roku Volkswagen Polo G40 II generacji osiągnął rekordową w klasie silników 1300 prędkość na torze testowym - 208 km/h. Nowoczesne, jak na owe czasy, auto było wyposażone między innymi w bezpośredni wtrysk paliwa i system automatycznego rozłączania sprzęgła podczas jazdy. Z czasem model zaczął się kojarzyć ze sportowym stylem jazdy, co podkreślała także specjalna wersja Volkswagen Polo III generacji z silnikiem 1,6 l o mocy 120 KM. Każdy samochód z tej serii nawet dziś cieszy miłośników sportów motorowych. Volkswagen Polo IV generacji powstał w 2001 roku na wspólnej płycie podłogowej ze Škoda Fabią i Seatem Ibizą. Ofertę silników otwierał 3-cylindrowy motor o pojemności 1,2 l i mocy 54 KM. Uruchomiono także produkcję Volkswagen Polo w Azji i Afryce Południowej. Volkswagen Polo produkowany w RPA nosi nazwę Polo Vivo. Koncern wyraźnie zaczął różnicować ofertę na poszczególne rynki. Ze sprzedaży w Polsce wycofano wersję sedan – jej miejsce zajęła tuningowana wersja Fun. W 2007 roku zaprezentowano także koncepcyjny model Polo GTI Cabriolet. Europejska produkcja Volkswagena Polo IV generacji zakończyła się w 2009 roku.

Konserwatywny, a jednak cały czas atrakcyjny

Volkswagen Polo V generacji został zaprezentowany po raz pierwszy w 2009 roku podczas Targów Motoryzacyjnych Geneva Motor Show. Złośliwi twierdzą, że tajemnicą konstrukcji Volkswagen Polo V generacji są kosmetyczne zmiany w porównaniu do poprzedniej wersji. Nie jest to jednak do końca prawda. W nowym modelu wykorzystano zupełnie nową płytę podłogową znaną z Seata Ibizy IV generacji. Ogólnie pojazd jest nieco niższy, szerszy i dłuższy od poprzednika. Zaprezentowany w Genewie samochód został odświeżony w 2014 roku. Zyskał nowy kształt zderzaków i nowe aluminiowe felgi. Miłośnicy Volkswagen Polo mogą wybierać spośród ośmiu wersji kolorystycznych nadwozia. Do wyboru kupujących jest kilkanaście wersji silnika benzynowego i diesla. Wśród opcjonalnego wyposażenia można znaleźć kilka nowości, między innymi: aktywny tempomat, system automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, LED-owe lampy przednie oraz elektromechaniczne wspomaganie kierownicy.

Ultraoszczędny Volkswagen Polo TSI Bluemotion

W 2014 roku zaprezentowano Volkswagen Polo TSI Bluemotion. Napędzany ultraoszczędnym silnikiem z zapłonem iskrowym o pojemności 1 l i mocy 95 KM pojazd to zapowiedź zupełnie nowej ery motorów BlueMotion. Deklarowane przez producenta średnie spalanie wynosi 4,11 l benzyny/100 km. Oprócz oszczędnego silnika, model został wyposażony także w pakiet dodatkowych udogodnień zwiększających jego osiągi: skrzynię biegów o wydłużonych przełożeniach oraz opony o obniżonym oporze toczenia. Volkswagen Polo TSI Bluemotion to początek kolejnego rozdziału w długiej historii małego wolfsburczyka.

Volkswagen Polo - solidny samochód używany

Volkswagen Polo od wielu lat jest symbolem auta miejskiego ze sportowym zacięciem. Popularnością cieszą się nie tylko pojazdy fabrycznie nowe. Używany Volkswagen Polo to okazja poszukiwana przez wielu miłośników motoryzacji. Auta te dobrze wypadają w testach awaryjności przygotowywanych przez organizacje badające wtórny rynek motoryzacyjny. Użytkownicy „małego wolfsburczyka” zrzeszają się w klubach, organizują zloty, pokazy i rajdy. Wielką popularnością cieszy się też pomysł na tuningowanie pojazdów. Usportowione wersje modelu można podziwiać w wielu wyścigach sportowych, a fascynaci WV Polo wymieniają się doświadczeniami na prężnie działających forach internetowych.