Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
volvo-s60-l-01.jpg

Volvo S60

Volvo S60 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Volvo S60, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Volvo S60 to samochód osobowy klasy średniej, który zastąpił model S70 uznawany za synonim bezawaryjności i bezpieczeństwa. Pojazd produkowany był przez belgijską fabrykę Volvo, mieszczącą się w mieście Genk w Belgii. Zaprojektowany został natomiast przez brytyjskiego designera, Petera Horbury'ego, na bazie skróconej płyty modelu S80. Premiera auta odbyła się w 2000 roku, a pierwsze egzemplarze trafiły do sprzedaży w 2001 roku. Elegancka i ponadczasowa forma nadwozia sprawiła, że przez ponad dekadę Volvo S60 cieszyło się wielkim zainteresowaniem miłośników niezawodnych i bardzo bezpiecznych samochodów, chociaż przez blisko 10 lat nie przeprowadzono znaczących modyfikacji w jego wyglądzie. Cenione było za znakomite właściwości jezdne, naturalną dynamikę, a także wyjątkowo wytrzymałą karoserię, która skutecznie opierała się korozji. Do dziś samochód używany S60 poszukiwany jest przez koneserów szwedzkiej marki, którzy na pierwszym miejscu stawiają wysokie bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Model jest poważnym rywalem Saaba 9-3, Audi A4, Lexusa IS, BMW serii 3 oraz Mercedesa klasy C. Z myślą o entuzjastach szybkiej jazdy na przełomie 2001 i 2002 roku producent zaprezentował wariant S60 R, charakteryzujący się sportową estetyką. W 2014 roku natomiast uruchomiono produkcję limitowanej serii Volvo s60 Polestar, napędzanej sześciocylindrowym silnikiem o mocy 350 KM oraz wyposażonej w napęd na cztery koła. Z kolei miłośnikom jazdy w zróżnicowanym terenie zaproponowano w 2015 roku model S60 Cross Country, który posiadał zawieszenie podniesione o 6,5 cm, napęd na cztery koła oraz dziewiętnastocalowe aluminiowe felgi i opony o wyższym profilu.

Ponadczasowa elegancja dla koneserów bezpiecznej i komfortowej jazdy

Volvo S60 pierwszej generacji produkowane było w dwóch wersjach nadwozia - sedan oraz kombi. Dobre wyciszenie i stosunkowo przestronna kabina gwarantują wyjątkowo komfortową jazdę. Za bezpieczeństwo odpowiadają natomiast wzmocnione drzwi oraz przesunięcie foteli kierowcy i pasażerów bliżej środkowej osi pojazdu. Nawet najbardziej podstawowe warianty wyposażone są w co najmniej 4 poduszki powietrzne oraz bezpieczne zagłówki, które redukują do minimum ryzyko obrażeń w przypadku kolizji. Na uwagę zasługuje ponadto system chroniący przed uderzeniami bocznymi SIPS. Z technicznego punktu widzenia za wygodę jazdy odpowiada wielowahaczowe zawieszenie, pozwalające na swobodne pokonywanie nawet najbardziej ostrych zakrętów. Większość modeli posiada napęd na przednią oś, co w założeniach miało zapewniać lepszy komfort jazdy w warunkach zimowych. W testach zderzeniowych Euro NCAP samochód otrzymał bardzo wysoką, czterogwiazdkową ocenę, lokującą go na jednym z czołowych miejsc pod względem bezpieczeństwa jazdy. Szeroki wachlarz silników benzynowych sprawia, że bez problemu można dopasować model, by optymalnie odpowiadał oczekiwaniom przyszłego kierowcy. Należy jednak podkreślić, że największą sympatią kierowców cieszą się silniki o pojemności 2.4 litra, cenione za stosunkowo niskie zużycie paliwa wahające się w granicach 8-10 l/100 km oraz cechujące się bezawaryjnością nawet podczas wzmożonej eksploatacji. Zwolennikom bardziej dynamicznej jazdy, szwedzki koncern motoryzacyjny zaproponował pod koniec 2001 roku silniki benzynowe z turbodoładowaniem, które wspomagane były elektronicznym dołączanym napędem na cztery koła oraz sprzęgłem Haldex.

Volvo S60 - nowoczesna limuzyna testowana na szwedzkich drogach

W 2005 roku przeprowadzono pierwszy facelifting Volvo S60. Kosmetycznym poprawkom poddano wnętrze samochodu, zmodyfikowane zostały przednie oraz tylne reflektory. Wymodelowano również zderzaki, dołączono lusterka z kierunkowskazami. Dwa lata później auto przeszło kolejne, drobne poprawki wizualne, otrzymując nowe zegary oraz szerszy napis na klapie bagażnika. Cztery lata później, w 2009 roku, zaprzestano produkcji modelu S60, jakkolwiek do dziś samochód cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem na rynkach wtórnych, a także zaskakuje stosunkowo wolno topniejącą wartością. Podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie w 2010 roku została zaprezentowana druga generacja Volvo S60 dostępna tak jak poprzednia w wersji sedan oraz kombi. Był to pierwszy model produkowany ze znaczkiem Volvo od chwili przejęcia marki przez chiński koncern Geely. Samochód nadal zaskakiwał bogatym wyposażeniem, mocnymi silnikami oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa. Serca miłośników czterech kółek podbił ponadto elegancką sylwetką, w zupełności odpowiadającą najnowszym trendom. Większość modeli wyposażona była w manualną, sześciostopniową skrzynię biegów, chociaż z upływem czasu coraz większym zainteresowaniem cieszyły się auta z automatyczną skrzynią o takiej samej liczbie przekładni. Opcjonalnie dostępne było ponadto zawieszenie Four C, umożliwiające ręczny wybór ustawienia pojazdu na tryb komfortowy, sportowy lub zaawansowany, co w założeniach miało stanowić odpowiedź na styl jazdy kierowcy oraz warunki panujące na drodze. W 2013 roku druga generacja Volvo S60 została poddana faceliftingowi. Auto otrzymało nowe reflektory, grill oraz zderzaki. Zaproponowano także zupełnie nowy design alufelg. Kilka miesięcy później, podczas Targów Motoryzacyjnych w Kantonie zaprezentowano przedłużoną wersję L, która trafiła wyłącznie na rynek chiński.