Kupuj używane Volkswagen Amarok na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

VW Amarok – niemiecki sposób na pickupa

VW Amarok to pierwszy samodzielnie zaprojektowany pickup w historii Volkswagena. Jego pojawienie się na rynku zagroziło dotychczasowym potentatom – firmom japońskim i amerykańskiemu Fordowi. Auto zaprojektował Walter de Silva. Używany VW Amarok łączy w sobie mocną konstrukcję pickupa z typowym dla Volkswagena designem i świetnie wyposażoną kabiną. Nowe auto było drogie, dlatego znajdowało się poza zasięgiem wielu nabywców. Teraz VW Amarok, już jako samochód używany, cieszy się sporym zainteresowaniem nabywców w całej Europie. W Stanach Zjednoczonych, Ameryce Południowej i w Tajlandii pickupy używane są przede wszystkim do ciężkiej pracy. Tymczasem w Europie wielu klientów kupuje te samochody do pełnienia roli auta rodzinnego. Są one traktowane jako samochód terenowy, z wygodną, dobrze wyposażoną kabiną pasażerską. Pojazdy tego typu, ze względu na klasyczną dla tego segmentu linię nadwozia, prawie wcale się nie starzeją - a do tego są bardzo bezpieczne. Ciekawa jest etymologia nazwy modelu. Oznacza ona wilka arktycznego. Z racji potężnych rozmiarów jest to raczej polarny niedźwiedź. VW Amarok to samochód z mocnym napędem i świetnie wyposażoną kabiną, okazuje się doskonały do codziennej eksploatacji jako rodzinne auto dla osób, mieszkających poza miastem i do weekendowych wypadów rekreacyjnych. Używany VW Amarok to po prostu w pełni wielozadaniowe, potężne auto, na którym nie zrobi wrażenia dziurawa, podmiejska droga czy ważący pół tony bagaż. Używany VW Amarok sprawdzi się także idealnie jako auto do firmy. Przestronna kabina pozwoli przewieźć wygodnie nawet pięciu pracowników (wraz z kierowcą), a otwarta lub zabudowana ładownia przystosowana jest do tego, aby transportować nawet kilkaset kilogramów ładunku. Potężne koła, wysoki prześwit i napęd na obie osie pozwolą dotrzeć wszędzie i o każdej porze roku.

Wilk arktyczny, czyli VW Amarok w całej krasie

VW Amarok ma typową dla pickupa konstrukcję, w której główne skrzypce grają trzy elementy: potężna maska silnika, kabina pasażerska i oddzielony od niej otwarty przedział załadunkowy. Używany VW Amarok może pochwalić się szeregiem charakterystycznych elementów stylistycznych, podkreślających jego urodę. Godnymi uwagi są: przedni pas z szerokim grillem i uniesionymi w górę reflektorami, mocne zaakcentowane nadkola, wyraźne przetłoczenie w dolnej części drzwi i ukryty słupek B, dzięki czemu szyby przednich i tylnych drzwi w wersji czterodrzwiowej stanowią całość. Ładne są też duże, tylne lampy. Na uwagę zasługuje ponadto bogata paleta kolorów nadwozia. VW Amarok udowadnia, że pickup nie zawsze musi być czarny albo srebrny. VW Amarok, jako samochód używany, jest także dostępny z szeregiem dodatków, które doskonale podkreślają urodę pickupa i zwiększają poziom bezpieczeństwa. To na przykład: chromowane orurowanie tylnej skrzyni, osłona przedniego zderzaka, aluminiowa osłona przestrzeni bagażowej, chromowane stopnie boczne czy też aluminiowe osłony dolnej części silnika. VW Amarok ma wygodną i przestronna kabinę. Dla kierowcy najważniejsze okazuje się to, że jest ona przejrzysta i ergonomiczna, pozbawiona niepotrzebnych elementów. Wiele osób określa to typowo niemieckim minimalizmem. Charakterystyczne elementy wnętrza to duże, czytelne tarcze zegarów, okrągłe wloty nawiewów i wygodna, trójramienna kierownica. Większość przycisków i gałek umieszczono w panelu centralnym. Ich liczba została zredukowana do minimum, dzięki czemu jest to samochód używany, do którego można się szybko przyzwyczaić. W najlepszych wersjach wnętrze może być bardzo eleganckie. Fotele są pokryte skórą, tak samo zresztą jak kierownica oraz drążek zmiany biegów. Tarcze zegarów, wloty nawiewów i gałki systemów sterowania są natomiast wykończone chromowymi obramówkami. W limitowanych wersjach skóra, którą pokrywano siedzenia, może mieć jasny kolor. Kierowca ma zapewnioną wysoką pozycję za kierownicą oraz dobrą widoczność - także do tyłu, jeśli auto nie ma zamontowanej zabudowy. Elementy wyposażenia kabiny auta pochodzą z wielu innych modeli Volkswagena. Sama kabina została dobrze wyciszona, dzięki czemu można się delektować muzyką z firmowego audio, na którego jakość także nie można narzekać. W kabinie robi się głośno dopiero po przekroczeniu 120 km/h, co przy tak dużym aucie nie powinno nikogo dziwić. W środku można znaleźć przede wszystkim twarde materiały, absolutnie nieprzypominające jednak niskiej jakości plastiku z niskobudżetowych samochodów. Wnętrze, które oferuje VW Amarok, jest przestronne, fotele są bardzo wygodne, pasażerowie i kierowca mogą także korzystać z szeregu schowków.

VW Amarok – mocny napęd i świetne prowadzenie

Pomimo dużej masy własnej (od 1872 kg wzwyż), auto świetnie się prowadzi. Miękkie zawieszenie doskonale radzi sobie z tłumieniem nierówności. Używany VW Amarok w wersji z napędem na wszystkie koła i reduktorem, świetnie sprawdza się także podczas jazdy po drogach niskiej jakości i w czasie zimy. Standardowo napęd przekazywany jest tylne koła. W wersjach z napędem AWD, w razie potrzeby, moment obrotowy jest przekazywany także na przednią oś. Napęd na obie osie załącza się automatycznie albo za pomocą przycisków, umieszczonych obok dźwigni zmiany biegów. VW Amarok na rynku europejskim dostępny jest tylko z silnikami Diesla. Jedyna wersja, posiadająca pod maską dwulitrowy silnik benzynowy, produkowana była na rynek australijski. Wersje benzynowe dostępne są także na rynku południowoamerykańskim, gdyż auto produkuje się także Argentynie. Nabywcy mogą wybierać spośród następujących jednostek napędowych: 2.0 BiTDI (163 KM i 180 KM) i 2.0 TDI (122KM i 140 KM). Wykorzystują one turbodoładowanie, układ wtryskowy common rail i są wyposażone w filtry cząstek stałych DPF. Z silnikami współpracują 6-biegowe skrzynie manualne i 8-biegowe skrzynie automatyczne. VW Amarok przy oszczędnej jeździe zużywa średnio około 8 – 9 l oleju napędowego na 100 km. Jednakże w czasie eksploatacji w mieście, w terenie lub jazdy po autostradzie z dużą prędkością, spalanie wzrasta do poziomu 11, a nawet 14 l/100 km.

VW Amarok to auto świetnie wyposażone

Jest to samochód używany, który może pochwalić się dobrym wyposażeniem. Zazwyczaj standardowo auto ma na pokładzie: wspomaganie kierownicy, cztery poduszki powietrzne, ABS z ESP, system kontroli trakcji, tempomat, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz system ułatwiający parkowanie. Lepiej wyposażone wersje posiadają ponadto: nawigację z ekranem dotykowym, służącym dodatkowo do sterowania innymi systemami, klimatyzację, kamerę cofania, oświetlenie diodowe LED, kierownicę wielofunkcyjną i nowoczesne audio. Czasami używany VW Amarok może mieć także zabudowę tylnej skrzyni ładunkowej, określaną jako hardtop. Zwiększa ona przestrzeń ładunkową i zabezpiecza przewożony ładunek przed deszczem. Niezwykle bogato wyposażone są wersje specjalne, takie jak np. Canyon. Charakteryzują się one także firmowym orurowaniem oraz bardzo atrakcyjnymi kolorami nadwozia.

VW Amarok – wymiary i dane techniczne

Samochód ma 5254 mm długości, 1944 mm szerokości i 1834 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 3095 mm. Duży prześwit – 230 mm – znacznie pomaga podczas jazdy po drogach niskiej jakości. Maksymalna ładowność auta to 1137 kg. Przedział ładunkowy ma 1555 mm długości i 1364 mm szerokości (w najwęższym miejscu, pomiędzy nadkolami tylnej osi – 1122 mm). Standardowa wysokość przedziału ładunkowego to 508 mm, po zamontowaniu osłony hardtop, może ona wzrosnąć dwukrotnie. Jeśli komuś potrzebny jest duży, bezpieczny, wygodny i interesujący pod względem wyglądu samochód, który nie boi się jazdy w terenie i przewozu ciężkich bagaży – VW Amarok będzie wyborem niemal doskonałym.
Mehr anzeigen