Kupuj używane Volkswagen Caravelle na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

VW Caravelle - minibus z wygodnym przedziałem pasażerskim

VW Caravelle jest bardzo praktycznym minibusem, przeznaczonym do wygodnego przewozu osób. To osobowa wersja popularnego, dostawczego Transportera, w którego wnętrzu umieszczono przestronny i dobrze wyposażony przedział pasażerski. Używany VW Caravelle doskonale nadaje się do wygodnego przewożenia dużych rodzin albo pracowników w firmie. Poza tym w wielu krajach wykorzystywany jest jako duża taksówka albo wielozadaniowe auto do przewozu kilku osób, na przykład w domach dziecka lub opieki. Wśród przedsiębiorców i głów rodziny największym powodzeniem cieszy się VW Caravelle generacji T4 i T5. Pozwala on na wygodny transport od 7 do 9 osób (w zależności od wersji) w przestronnej kabinie pasażerskiej. Wśród kolekcjonerów na całym świecie najbardziej popularny okazuje się z kolei VW Caravelle T1 i T2, samochód używany, nazywany „ogórkiem”, ze względu na swój charakterystyczny kształt. To auto jest jedną z ikon subkultury dzieci-kwiatów i lat 60.

VW Caravelle T4 – Transporter z przedziałem pasażerskim w środku

Używany VW Caravelle T4 to luksusowa, osobowa wersja VW Transportera Type 2 T2. Samochód produkowano w latach 1990 – 2003. Był to pierwszy Transporter, w którym silnik umieszczono z przodu. Dzięki temu uzyskano przestronne, łatwe do zagospodarowania wnętrze. Było to korzystne nie tylko dla wersji transportowych, ale i dla osobowego VW Caravelle. To wygodny minibus z 4-drzwiowym nadwoziem. Przednie drzwi są standardowe. Umieszczono je za przednią osią, dzięki czemu zapewniają wygodny dostęp do wnętrza. Następne są szerokie drzwi przesuwane, prowadzące do przedziału pasażerskiego. Wsiadanie ułatwia wygodny stopień. Przesuwane drzwi umieszczono po przeciwnej stronie niż miejsce kierowcy. Auto ma także podwójne drzwi z tyłu, dające szeroki i wysoki dostęp do bagażnika. Jeśli chodzi o konfigurację kabiny pasażerskiej, to najczęściej na rynku aut używanych można spotkać wersję, w której drugi, 3-osobowy rząd siedzeń jest skierowany tyłem do kierunku jazdy. Pomiędzy nim a trzecim rzędem, również z 3 miejscami, znajduje się stolik. W wielu wersjach siedzenia można dowolnie konfigurować, tak samo jak stolik. Kabina przypomina wygodny przedział pierwszej klasy w pociągu pasażerskim.

Używany VW Caravelle T4 jest bardzo funkcjonalny. Pasażerowie mają do swojej dyspozycji sporo przestrzeni i wiele schowków. Kanapy są wygodne i nie męczą nawet w czasie długich podróży. Komfortowo jest nie tylko pasażerom na tylnych siedzeniach. Także kierowca oraz pasażer z przodu mają do dyspozycji praktyczne fotele z szeregiem przydatnych regulacji. VW Caravelle T4 to samochód używany o ciekawym wyglądzie, który nadal może się podobać. Standardowa sylwetka znanego Transportera została uszlachetniona szeregiem elementów polakierowanych w kolorze nadwozia. Wnętrze wykończono w bardzo przyjemny sposób przy użyciu materiałów dobrej jakości. Auto jest bezpieczne, standardowe wyposażenie obejmuje systemy ABS i ESP, przednie poduszki powietrzne i wspomaganie kierownicy. W wielu wersjach montowano także szyberdach, nieoceniony podczas podróży latem.

Podstawowy wariant ma 4707 mm długości, 1840 mm szerokości i 1940 mm wysokości. W przypadku wersji przedłużonej, długość wynosi 5136 mm. Standardowy rozstaw osi mierzy 2920 mm, a wersji przedłużonej – 3320 mm. VW Caravelle T4 standardowy był wyposażany w napęd przedni, choć zdarzają się także modele wyposażone w napęd na obie osie. Używany VW Caravelle T4 produkowany był w wielu wersjach silnikowych. Montowano w nim następujące silniki benzynowe: 1.8 l (67 KM), 2.0 l (84 KM), 2.5 l (110 i 115 KM) oraz 2.8 l VR6 (140 KM) i 2.8 l V6 (205 KM). Nie mogło zabraknąć także silników wysokoprężnych. Producent wyposażał auto w następujące jednostki: 1.9 D (60 KM), 1.9 TD (68 KM), 2.4 D (75 i 78 KM) oraz 2.5 TDI (88, 102 i 151 KM). Z silnikami współpracowały 4-stopniowe skrzynie automatyczne i 5-biegowe skrzynie manualne.

VW Caravelle T5 – nowszy, ładniejszy i wygodniejszy

VW Transporter T5 był produkowany w latach 2003 – 2015. Wykorzystano go jako podstawę do stworzenia kolejnej generacji minibusa VW Caravelle. Nowsza generacja VW Caravelle okazuje się ładniejsza od poprzednika. Sylwetka jest o wiele bardziej nowoczesna, głównie dzięki zastosowaniu obłych kształtów, przetłoczeń w linii bocznej oraz szeregu chromowych dodatków, które podkreślają elitarność samochodu. Reflektory i przedni grill oraz inne elementy przedniego pasa nawiązują do stylu pozostałych modeli w gamie Volkswagena. Sylwetka VW Caravelle T5 jest zdecydowanie ponadczasowa. Samochód ma podobne wymiary do poprzednika. W standardowej wersji VW Caravelle T5 ma 4892 mm długości, 1904 mm szerokości i 1990 mm wysokości. Jest także dostępna wersja z przedłużonym rozstawem osi, jej długość to 5292 mm.

Producent znów zadbał o kierowcę, jego miejsce pracy jest bardzo funkcjonalne i przejrzyste. Prowadzący auto może korzystać z wygodnego fotela, ergonomicznie rozmieszczonych przyrządów oraz z dobrej widoczności. Wiele elementów wyposażenia kabiny zaczerpnięto z innych aut Volkswagena, dzięki czemu wnętrze zbytnio nie odróżnia się od kabiny typowego kompaktu. W kabinie pasażerskiej zastosowano znany patent. VW Caravelle T5 ma przesuwane drzwi boczne. W niektórych wersjach są montowane tylko po jednej stronie, w innych - po dwóch.

Używany VW Caravelle T5 produkowany był w wielu wersjach, które pozwalały przewieźć od 4 do 9 osób. Wszystko zależało od konfiguracji siedzeń. W przednim rzędzie, oprócz kierowcy, mogła podróżować 1 lub 2 osoby. W drugim nawet 3. Trzecia kanapa była 2- lub 3-osobowa. Największe auto w wersji przedłużonej pozwalało na transport 9 osób w 4 rzędach (pasażer i kierowca w pierwszym, dalej dwa podwójne i trzeci potrójny rząd siedzeń) oraz zapewniało jeszcze sporą powierzchnię bagażową z tyłu. VW Caravelle T5 to samochód używany, który jest nie tylko wygodny, ale i bardzo dobrze wyposażony. W standardzie posiada systemy ABS z ESP i system kontroli trakcji ASR. Pasażerowie mogą korzystać z 3-strefowej klimatyzacji lub z elektrycznie sterowanego szyberdachu. Bogate jest także wyposażenie z dziedziny bezpieczeństwa aktywnego.

Jak zwykle w przypadku Volkswagena, nabywca ma do wyboru wiele jednostek napędowych. Silniki benzynowe, montowane pod maską VW Caravelle T5, miały pojemność 2.0 l oraz moc 150 i 204 KM. Współpracowały z nimi 6-biegowe skrzynie manualne lub 7-stopniowe skrzynie automatyczne DSG. Pod maską VW Caravelle T5 montowano także silniki wysokoprężne z rodziny TDI o pojemności 2.0 l, w 4 wariantach mocy: 84, 102, 114 i 140 KM. Mocniejsze jednostki BiTDI miały 2.0 l pojemności i moc 180 KM. Z Dieslami zestrajano 5- i 6-biegowe skrzynie manualne oraz 7-stopniowe skrzynie automatyczne DSG. Używany VW Caravelle T5 mógł także dawać sobie radę na drogach niskiej jakości, dzięki wyposażeniu w napęd AWD 4 Motion. W tej wersji napędzał go silnik benzynowy o mocy 204 KM lub Diesla o mocy 180 KM.

VW Caravelle to bardzo atrakcyjny samochód używany, którego największą zaletą jest niezwykle funkcjonalne i wygodne wnętrze. Poza tym nabywcy cenią jego dobrą jakość wykonania i oszczędne jednostki napędowe.