Kupuj używane Volkswagen Corrado na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

VW Corrado – sportowe coupé z charakterem

Używany VW Corrado to dziś bardzo poszukiwany pojazd na rynku samochodów z drugiej ręki – jest bardzo udanym autem sportowym, w dodatku wyprodukowanym w niewielkiej liczbie egzemplarzy. Taśmy produkcyjne opuściło niecałe 100 000 sztuk. Dlaczego używany VW Corrado cieszy się tak dużym zainteresowaniem? Posiada powiem bardzo wiele zalet. Pomimo upływu lat, jego sylwetka nie traci na atrakcyjności. Samochód nadal zapewnia mnóstwo emocji na drodze. Wiele osób wykorzystuje VW Corrado nawet do jazdy w rajdach i wyścigach. Od zakończenia produkcji minęło już wiele lat, zatem jest to samochód używany, którego cena nie okazuje się zbyt wysoka.

Używany VW Corrado nie jest autem dla każdego. Absolutnie nie nadaje się do pełnienia roli samochodu rodzinnego, gdyż ma bardzo ciasne wnętrze. Wysoka osoba będzie miała problem z wejściem do środka. Tylna kanapa również nie jest zbytnio przystosowana do tego, aby przewozić na niej pasażerów, zwłaszcza na długich trasach. Do tego wielu osobom, które przyzwyczajone są do dużego stopnia wygody, przeszkadzać będzie dość twarde zawieszenie. VW Corrado to natomiast wymarzony samochód używany dla tych, którzy lubią sportową jazdę i od swojego auta oczekują precyzji prowadzenia, dużej mocy pod maską oraz sporej ilości wrażeń. Trzeba jeszcze pamiętać o wyborze odpowiedniej jednostki napędowej, bo nie każda pozwala na prawdziwie sportowe emocje. Choć VW Corrado nie jest autem bardzo ekonomicznym, zdecydowana większość jego posiadaczy jest w nim zakochana do szaleństwa – i to najlepsza z możliwych reklam.

VW Corrado – nowoczesne technologie i sprawdzone elementy z innych aut

VW Corrado był produkowany w latach 1988 – 1995. W procesie projektowania uczestniczyła firma Karmann, która była także producentem auta. Podczas tworzenia samochodu wykorzystano wiele elementów, które pochodziły od innych, ówcześnie produkowanych modeli Volkswagena. Przede wszystkim czerpano z Golfa II, Passata B3 i Jetty. Niekiedy tworzono hybrydy, jak w przypadku zawieszenia czy napędu, gdy część składowych elementów układu pochodziła z Golfa II, a część z Passata B3. Nawet w przypadku projektowania płyty podłogowej, jej przednią część stanowiła kopia płyty Golfa II, a konstrukcję tylnej części zaczerpnięto z Passata B3.

Konstruktorom udało się także zastosować szereg nowatorskich technik, które sprawiają, że VW Corrado doskonale spisuje się na drodze. Bardzo ciekawym przykładem jest zawieszenie, które zapewnia dobrą precyzję prowadzenia auta. Przy jego konstruowaniu wykorzystano znów część elementów z Golfa II i część z Passata B3. Konstrukcja wykorzystuje na przodzie kolumny McPhersona i wahacze trójkątne, a na tylnej osi belkę skrętną i kolumny resorująco–tłumiące.

Inny ciekawe i charakterystyczne dla VW Corrado rozwiązanie to spojler, umieszczony za tylną szybą. Jego zadaniem jest przede wszystkim dociskanie tylnej osi do podłoża w czasie szybkiej jazdy. Dzięki temu można liczyć na lepszą przyczepność. Spojler wysuwa się automatycznie, kiedy auto osiąga prędkość 120 km/h. Warto wiedzieć, że takie samo rozwiązanie zostało zastosowane w Porsche 911.

Używany VW Corrado, pomimo dość zaawansowanego wieku, może naprawdę zaskoczyć bogatym wyposażeniem, jego podstawowa wersja obejmowała: system ABS, alufelgi, halogenowe reflektory i elektrycznie sterowane lusterka. Niezwykle ciekawy jest komputer pokładowy, także montowany standardowo. Pozwala na monitorowanie takich danych, jak: temperatura powietrza na zewnątrz, temperatura oleju, ciśnienie w kolektorze ssącym czy chwilowe spalanie.

To nie wszystko, co ten samochód używany mógł mieć na pokładzie. Najlepsze wersje posiadały: dwie przednie poduszki powietrzne, klimatyzację, tempomat, a nawet spryskiwacze reflektorów i podgrzewane fotele. Siedzenia mogły być wyłożone skórzaną tapicerką, dostępną w trzech kolorach.

VW Corrado i jego ponadczasowy wygląd

Używany VW Corrado do dziś prezentuje się bardzo ciekawie. Nic w tym dziwnego, skoro za wygląd pojazdu odpowiadał sam Giugiaro.

Za cechę charakterystyczną uznaje się pas przedni z prostokątnymi reflektorami. Z boku sylwetka auta jest bardziej sportowa i dynamiczna. Uwagę zwracają długa maska i mocno podkreślone nadkola. Ale prawdziwy, sportowy styl zaczyna się dopiero od słupka B. Tutaj używany VW Corrado zmienia się w prawdziwą, sportową bestię. Rasowe coupé musi posiadać obowiązkowo opadającą ku tyłowi szybę. Równocześnie ku tyłowi wznosi się linia poprowadzona pod drugim oknem, aby potem plastycznie połączyć się ze spojlerem. Masywny tylny zderzak i duże, tylne lampy dbają o urodę tyłu samochodu.

W 1992 roku przeprowadzono jedyny facelifting. VW Corrado zyskał nowy wygląd reflektorów i grilla, zmieniono także delikatnie kształt maski oraz zderzaków. Auto otrzymało także listwy boczne. W kabinie pojawiła się nowa, trójramienna kierownica. VW Corrado produkowany był w jednej wersji nadwozia – jako 3-drzwiowe coupé.

Wnętrze samochodu również wykorzystuje elementy z innych, produkowanych ówcześnie samochodów. Deska rozdzielcza w głównej mierze powstała na bazie rozwiązań, stosowanych w Passacie. W panelu centralnym umieszczono sterowanie klimatyzacją oraz ogrzewaniem i nawiewami, znalazło się tu także miejsce na radioodtwarzacz. Na desce rozdzielczej znajdują się 3 duże tarcze wskaźników. Pierwsza z nich to podzielony na pół wskaźnik ilości paliwa i temperatury wody. Poza prędkościomierzem i obrotomierzem, na desce znalazło się także miejsce na 2 duże wyświetlacze cyfrowe. Jeden z nich prezentuje wskazania komputera pokładowego.

VW Corrado i jego mechaniczne serce

VW Corrado to sportowy samochód używany, w którym zastosowano napęd przedni. Pod maską auta montowano tylko silniki benzynowe. Były to następujące jednostki: 1.8 l (140 KM, montowany w latach 1989 – 1992), 1.8 l G60 z kompresorem (160 KM, 1988 – 1993), 2.0 l (115 KM, 1993 - 1995), 2.0 l (136 KM, 1991 - 1995) oraz 6-cylindrowe 2.8 l VR 6 (175 KM, 1990 – 1995) i 2.9 l VR 6 (190 KM, 1991 – 1995). Z silnikami współpracowały 5-biegowe skrzynie manualne i 4-stopniowe automatyczne.

Za najlepsze jednostki, wręcz kultowe, uznano najpotężniejsze silniki VR 6 i doładowywany kompresorem (mechaniczną sprężarką spiralną) silnik 1.8 l G60.

Najsłabsza, 2-litrowa jednostka o mocy 115 KM, rozpędza VW Corrado do setki w 11 s. Podstawowy silnik 1.8 l (140 KM) potrzebuje na to tylko 9 s. Średnie spalanie w najmocniejszych silnikach zazwyczaj nie przekracza 10 l/100 km.

Dla wielu nabywców ważne jest to, aby ich samochód używany można było naprawić, nie wydając przy tym fortuny. W przypadku VW Corrado wszystko zależy od tego, jakie części okażą się potrzebne do usunięcia usterki. Jeśli te, które producent wykorzystywał również w innych autach (w Passacie B3 i Golfie II), to ich ceny są bardzo niskie. Nieco wyższe są natomiast ceny części używanych tylko i wyłącznie w VW Corrado.

VW Corrado ma 4050 mm długości i, jak przystało na auto sportowe, jest niski. Mierzy tylko 1310 mm wysokości. Szerokość pojazdu przed faceliftingiem wynosiła 1674 mm, a po jego przeprowadzeniu – 1689 mm. Podobnie zmieniał się rozstaw osi. Do 1992 roku mierzył on 2471 mm, po modernizacji auta – 2469 mm. Masa własna samochodu, zależna od wersji silnikowej, mieści się w przedziale 1114 – 1274 kg.

VW Corrado to bardzo ciekawy i charakterystyczny samochód używany. Na rynku aut z drugiej ręki można jeszcze znaleźć zadbane egzemplarze, które przyszłemu nabywcy posłużą przez wiele kolejnych lat.