Kupuj używane Volkswagen Golf na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Elegancja i niezawodność, czyli VW Golf

Volkswagen to auto uniwersalne, które sprawdzi się zarówno w mieście, jak i podczas dłuższych podróży. Od momentu rozpoczęcia produkcji, po dzień dzisiejszy samochody tego producenta cieszą się ogromną popularnością na całym świecie, a najczęściej wybierany model spośród nich to VW Golf. Klasyczny design połączony z nowoczesnymi rozwiązaniami to doskonały wybór dla każdego, kto ceni sobie elegancję i solidność.

Ponad 40 lat doświadczenia

Golf otrzymał swoją nazwę od Golfsztromu, czyli podpowierzchniowego prąd morskiego północnego Atlantyku. Pierwsze modele z tej linii ujrzały światło dzienne w 1974 roku, a, w zależności od wersji, klienci mogli wybrać wariant trzy- lub pięciodrzwiowy. Błyskawiczny sukces auta, potwierdzony doskonałymi wynikami sprzedaży, sprawił, że dopiero w 1983 roku zaprezentowano jego drugą wersję, a w 1991 roku trzecią. W roku 2015 VW Golf to już siódma generacją klasyka, na którego bazie powstał także osobny model - Volkswagen Golf Sportsvan. Powód, dla którego kolejne generacje ukazywały w odstępach kilkuletnich, jest prosty - czy to nowy, czy używany, VW Golf był zawsze najbardziej nowoczesnym autem osobowym w czasie swojego debiutu, więc dopiero kolejne rozwiązania technologiczne pozwalały na dodawanie następnych ulepszeń, jeszcze bardziej zwiększających jego atrakcyjność.

Golf obecnie

VW Golf siódmej generacji łączy w sobie znany od lat, klasyczny design ze współczesnymi rozwiązaniami elektronicznymi. Wszystkie pojazdy z tej serii napędzane są przez czterocylindrowy silnik. Każdy model posiada do dyspozycji kilka wariantów, dzięki czemu potencjalny nabywca ma większy wybór, pozwalający na dopasowanie silnika do swoich indywidualnych, rzeczywistych potrzeb. Osoba, która większość czasu będzie jeździć po mieście, nie potrzebuje silnika mającego dużą moc. Co innego, jeżeli planuje wykorzystywać pojazd pod kątem podróży - wówczas siła silnika nabiera większego znaczenia. Silnik 1.2 TSI w modelu Golf Variant Start dostępny jest w trzech wariantach - od 85 do 110 KM, Golf Variant Comfortline to silnik 1.2 lub 1.4 TSI z mocą od 110 do 150 KM, Highline to wyłącznie silniki 1.4 TSI, mające moc od 125 do 150 KM, Golf Alltrack może pochwalić się silnikiem 1.8 TSI o mocy 180 KM, a najsilniejszy to Golf Variant R, mający silnik 2.0 TSI 300 KM. Również w zależności od wybranego pojazdu, do dyspozycji kierowcy oddana zostaje pięcio-, sześcio- lub siedmiobiegowa skrzynia manualna bądź dwusprzęgłowa DSG. Wypada dodać, że to właśnie Volkswagen wynalazł to ciekawe, użyteczne rozwiązanie, cieszące się coraz większą popularnością wśród kierowców. Nic zresztą dziwnego, ponieważ pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o kilkanaście procent, a zmiana biegu na wyższy zajmuje zaledwie 8 milisekund. W odwrotnej sytuacji jest to 600 milisekund.

VW Golf, czyli klasyka połączona z nowoczesnością

Samochód może zaskoczyć – choć z zewnątrz na to nie wygląda, w środku oferuje sporą przestrzeń. Przestronność ta pozwala na przyjęcie wygodnej pozycji w elastycznych fotelach zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu. Kierowca ma dyspozycji zaprojektowany w maksymalnie ergonomiczny sposób kokpit. Dzięki temu bez problemu może sięgnąć ręką do każdego przycisku, a wszystkie wskaźniki rozmieszczone są w jego polu widzenia. Czy prowadzi się samochód używany, czy też fabrycznie nowy, podczas jazdy pomocą służy bardzo czuły układ kierowniczy. Dzięki temu rozwiązaniu jedzie się tak płynnie, że auto zdaje się nie toczyć na kołach, a delikatnie sunąć ponad szosą. To jednak nie jedyne nowoczesne rozwiązanie, jakie zastosowano w połączeniu z klasycznym kształtem. Każdy z modeli VW Golf wyposażony jest standardowo w: klimatyzację, elektryczne sterowanie szybami i bocznymi lusterkami, system stabilizacji toru jazdy, a także specjalny system wykrywający zmęczenie kierowcy. Bazując na aktywności i gwałtowności ruchów, może zasugerować krótki postój. Standardowym wyposażeniem pojazdów marki VW Golf jest aż siedem poduszek powietrznych, w tym dodatkowo kolanowa dla kierowcy. Zapewnia to osłonę zarówno pasażerów z tyłu, jak i osób z przodu. Kolejną z zalet marki okazuje się pojemność bagażnika, która wynosi 605 lub 1620 l. Pierwsza uzyskiwana jest przy postawionych siedzeniach z tyłu, czyli podczas standardowej jazdy, druga – po ich złożeniu. Umożliwia to zabieranie rzeczy o większych gabarytach.

Standard to nie wszystko

Wymienione elementy Golfa to nie wszystko, co samochody tej linii mają do zaoferowania - choć trzeba uczciwie przyznać, że już samo standardowe wyposażenie sprawia bardzo pozytywne wrażenie. Jeżeli nie jest kupowane auto używane, a fabrycznie nowe, nabywca może zdecydować się na jeden z pakietów opcjonalnych. Dzięki temu otrzyma samochód wyposażony w kolejne elementy. Wybór pakietu zależy, naturalnie, od indywidualnych potrzeb i upodobań. Mogą znajdować się w nim pomoce dla kierowcy, z których warto polecić komputer pokładowy "Premium", przekazujący informacje przez kolorowy wyświetlacz TFT. Wygodnym rozwiązaniem opcjonalnym są również czujniki parkowania "Park Pilot", a także kamera tylnego cofania. Jeśli natomiast ktoś ceni komfort i wygodę jazdy, może nabyć pakiet dodający do auta skórzaną tapicerkę, sportowe fotele lub 400-watowy system dźwięku. Nic też nie stoi na przeszkodzie, aby przy okazji zwiększyć liczbę głośników ze standardowych czterech do ośmiu. Pakiety opcjonalne to także dodatki zewnętrzne do pojazdu. W tym przypadku nabywca może samodzielnie wybrać kolor felg, zdecydować się na zamontowanie mocnych reflektorów bi-ksenonowych czy też zawieszenia z adaptacyjną regulacją DCC. Oczywiście, również i samochód używany może mieć takie niestandardowe wyposażenie, jednak uzależnione jest to od tego, jakie miał preferencje pierwotny nabywca pojazdu. Kupując samochód używany, można je natomiast zawsze dodać na własną rękę.

Golf używany czy nowy?

Chociaż Golfy zaliczają się do aut z klasy średniej, czyli teoretycznie przeznaczone są dla każdego, cena nowych modeli może okazać się zbyt wysoka dla przeciętnego polskiego kierowcy - na przykład nowy egzemplarz trzydrzwiowej wersji Start to dość duży wydatek. Istnieje jednak opcja nabycia dobrego egzemplarza tej marki za znacznie mniejszą kwotę - kupno samochodu używanego. Za zaoszczędzone na transakcji pieniądze można wyposażyć auto nawet w takie dodatki, jakich próżno by szukać w opcjonalnych pakietach producenta. Ponieważ cena samochodu używanego zależy od takich czynników jak przebieg i stan techniczny, kierowcy chętnie nabywają z drugiej ręki nieco tańsze modele takie jak: Comfortline, Highline czy GTI.
Mehr anzeigen