Kupuj używane Volkswagen Lupo na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

VW Lupo - miejski wilk

VW Lupo to dobry przykład małego auta, które jest atrakcyjne jako samochód używany. Dzieje się tak ze względu na: walory użytkowe, mnogość wersji silnikowych, dostępność modelu GTI, a także egzemplarzy poddanych tuningowi.

VW Lupo - zapełnienie rynkowej luki

W 1998 roku Volkswagen wprowadził na rynek 3-drzwiowy samochód segmentu A, który miał wypełnić całkiem sporą niszę rynkową. Był nim VW Lupo. W ten sposób koncern chciał odpowiedzieć na zapotrzebowanie na małe auto do jazdy po mieście i na krótkich dystansach, które jednocześnie swojemu właścicielowi zapewniałoby wszelkie korzyści płynące z faktu używania Volkswagena (jakość, dobry wizerunek, osiągi). Pojazd oferowano z szeroką, jak na tę klasę, gamą silników, a lista dodatkowego wyposażenia była naprawdę długa. Cena VW Lupo została skalkulowana na poziomie wyższym niż Polo. Właśnie koszt zakupu spowodował, że Lupo nie oferowano w Polsce jako auta nowego. Ideą przyświecającą decydentom z Volkswagena było zaoferowanie samochodu, który znakomicie sprawdzi się w mieście, gdzie coraz trudniej o miejsce do parkowania. Jednocześnie pojazd miał być oszczędny pod względem zużycia paliwa. Stanowił atrakcyjną alternatywę w stosunku do tanich aut konkurencji. Oferta skierowana była do osób o nieco zasobniejszym portfelu, które szukały pierwszego auta dla młodej osoby lub pojazdu do jazdy po mieście, który uzupełni posiadaną już rodzinną flotę samochodową. Lupo jest autem, w którym komfortowo mogą podróżować 2 osoby nawet o wzroście wyższym niż przeciętny. Ilość miejsca na tylnej kanapie, na którą można się dostać po złożeniu oparć przednich siedzeń, jest wystarczająca dla 2 lub 3 dzieci - w zależności od ich wzrostu. Bagażnik oferuje przestrzeń pozwalającą na zapakowanie bagażu na krótki wyjazd lub sporych zakupów ze sklepu. Pojazd prowadzi się pewnie. Ze względu na swoje gabaryty i proporcje Lupo jest łatwe do zaparkowania. Auto swoją nazwę czerpie od włoskiego słowa lupo, które oznacza wilka. I rzeczywiście - przednie światła pierwszej generacji VW Lupo przywodzą na myśl wilcze ślepia. Kilka miesięcy przed premierą VW Lupo na rynku zadebiutował bliźniaczy SEAT Arosa, który od produktu koncernu z Wolfsburga różnił się wykończeniem wnętrza i kilkoma elementami nadwozia.

Mnogość wersji silnikowych

Volkswagen zadbał o zaoferowanie swoim klientom aż 7 jednostek napędowych. Mogący przewieźć 5 osób samochód można było nabyć z silnikiem benzynowym o pojemności 1.0 l i mocy 50 KM, motorami o pojemności 1.4 (16-zaworowym o mocach 60, 75 lub 100 KM oraz nowoczesnym FSI o mocy 105 KM) i 1.6 o mocy 125 KM, w który wyposażano wersję GTI. Silniki wysokoprężne stosowane w VW Lupo to turbodoładowane jednostki o mocy 75 i 61 KM uzyskiwanej odpowiednio z pojemności 1.4 i 1.2. Ten ostatni silnik funkcjonował pod nazwą 1.2 3L. W ofercie można znaleźć także wolnossący diesel 1.7 (SDI) osiągający moc 60 KM. Do przeniesienia napędu na przednie koła stosowane były zarówno skrzynie manualne, jak i automatyczne. W przypadku VW Lupo 1.2 TDI 3L mamy do czynienia, z tak ostatnio modnymi, elementami związanymi z ekologią. Celem projektantów było między innymi ograniczenie spalania, a, co za tym idzie, ograniczenie emisji szkodliwych dla środowiska gazów. Karoserię auta wykonano częściowo z lekkich stopów oraz tworzyw sztucznych. Dzięki temu pojazd jest lżejszy. Stosunek mocy turbodoładowanego silnika do jego pojemności pozwala śmiało nazwać go mało wyżyłowanym. Dzięki temu oraz dzięki systemowi STOP & GO (dostępny w po uruchomieniu funkcji ECO) i zastosowaniu zautomatyzowanej (jazda z trybie automatycznym lub manualnym) skrzyni Triptronic auto, zgodnie ze swoim symbolem 3L, zużywa 3 litry oleju napędowego w cyklu mieszanym. Po przeciwnej stronie plasuje się VW Lupo GTI nawiązujący do tradycji Volkswagenów o sportowym zacięciu. Auto o masie 980 kg dysponuje mocą 125 KM, co pozwala na rozpędzenie go do 205 km/h. Lupo GTI prędkość 100 km/h osiąga w ciągu 8,2 s. Ten drapieżny wilk wygląda rasowo między innymi dzięki oponom o niskim profilu i większej niż standardowo szerokości (205/45) oraz klasycznym dodatkom, takim jak na przykład kultowy wśród miłośników marki znaczek GTI. Mały samochód o takich osiągach wymaga więcej niż tylko ogumienia zapewniającego odpowiednią przyczepność. Inżynierowie z Volkswagen AG przewidzieli także wyposażenie Lupo GTI w tylną oś skrętną (w miejsce belki skrętnej w innych wersjach) oraz hamulce tarczowe wentylowane z przodu i tarczowe z tyłu zamiast standardowego rozwiązania: tarczowe z przodu, bębnowe z tyłu.

Atrakcyjny samochód używany

Nowy VW Lupo nie podbił Polski ze względu na stosunkowo wysoką cenę zakupu. Jednak na rynku samochodów używanych można spotkać wiele interesujących ofert sprzedaży tego auta. Ceny odzwierciedlają nie tylko stan pojazdu wynikający z wieku, sposobu eksploatacji oraz przebiegu. Ważnym czynnikiem są dodatki, akcesoria i inne opcje wzbogacające używane Lupo. Ze współczesnego punktu widzenia VW Lupo w podstawowej wersji nie był samochodem bogato wyposażonym. Jednak bardzo szeroka lista dodatkowego wyposażenia pozwalała na dokupienie elementów, które czyniły z konkretnego egzemplarza auto, w którym próżno szukać braków. Dlatego bez trudu uda się znaleźć samochód używany z tak atrakcyjnymi elementami dodatkowymi, jak: okno dachowe czy podgrzewane przednie siedzenia oraz z, bardziej standardowymi obecnie, elektrycznie sterowanymi lusterkami i szybami. Szukając odpowiedniej oferty, warto zwrócić uwagę na wyposażenie. W autach z pierwszych roczników produkcji w wersji podstawowej z sinikiem 1.0 może nie być ABS czy poduszki powietrznej pasażera oraz klimatyzacji. Dobrze jest szczegółowo studiować listę wyposażenia oraz upewnić się, czy jego poszczególne elementy były instalowane przed zakupem, czy pojawiły się w ramach późniejszych modyfikacji. Nie należy dziwić się licznym ofertom używanego VW Lupo z silnikami różniącymi się mocą, a nawet pojemnością od tych, oferowanych przez koncern Volkswagen w latach 1998 - 2005. Dzieje się tak, ponieważ Lupo jest wdzięcznym i popularnym obiektem dla miłośników tuningu. Poza głębszymi technicznymi zmianami dotyczącymi jednostki napędowej i zawieszenia, modyfikacje mogą dotyczyć wyglądu auta. Wybór takich samochodów używanych jest spory – pozostaje tylko kwestia gustu i zasobności portfela. Niewątpliwym atutem VW Lupo okazuje się fakt, że auto jest konstrukcyjnie proste - dotyczy to także jednostek napędowych. Dzięki nieskomplikowanej budowie większość napraw będzie stosunkowo łatwa i tania.
Mehr anzeigen