Kupuj używane Volkswagen Passat na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

Ikona dróg Europy

Kultowy VW Passat, znany na całym świecie jako owoc wizji projektantów z niemieckiego koncernu Volkswagen, zwojował europejskie szosy u progu lat 70. zeszłego stulecia i po dziś dzień jest jednym z najlepiej rozpoznawanych modeli w swojej klasie. Auto stworzone zostało z inspiracji miejskimi warunkami, jednak rzeczywistość szybko zweryfikowała plany kreatorów i VW Passat szybko przejął rolę także samozwańczego crossovera oraz ekskluzywnej jak na owe czasy imitacji luksusowego pojazdu. Pierwsza generacja modelu zjechała z taśm produkcyjnych dokładnie w 1973 roku, a projekt cechował się ostrymi krawędziami zarówno w przedniej, jak i tylnej części samochodu, symetrycznymi, okrągłymi reflektorami, a także mocno ściętą klapą bagażnika. VW Passat B1 szturmował niemieckie, australijskie i brazylijskie fabryki nieprzerwanie przez niemal dziesięć lat zanim jego kult przejęła generacja B2 o lekko już złagodzonych rysach, choć nadal zachowana w konwencji ostrych cięć. Każdy kolejny wariant auta projektanci sukcesywnie modyfikowali pod względem wizualnym, dlatego zarówno B3, B4, jak i B5 odznaczały się coraz bardziej opływową maską i bagażnikiem, a wyjątkowo solidne parametry techniczne sprawiły, że auto doczekało się kolejnych kontynuacji, z których najnowszą jest ostatnia, ósma generacja, spełniająca standardy miejskiej limuzyny.

Kronika ikony szos

Historia poczciwego Passata może zainspirować niejednego pisarza do stworzenia burzliwego spisu jego motoryzacyjnych dziejów. Pierwsze wzmianki o innowacyjnym jak na owe czasu aucie sięgają 1973 roku, gdy w taśmy produkcyjnej fabryki w niemieckim Emden zjechał pierwszy egzemplarz VW Passata w wersji hatchback. Rok po premierze B1 do obiegu wprowadzono praktyczny model kombi, znany pod nazwą Variant, a zaledwie cztery lata od zaprezentowania prototypu kreatorzy marki zdecydowali się na zastosowanie delikatnego faceliftingu. VW Passat już jako prekursor każdej kolejnej generacji okazał się istnym sukcesem pod kątem designerskim, a zwłaszcza technologicznym, dlatego wypuszczona na rynek w 1980 roku wersja B2 spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem ze strony miłośników motoryzacji. Stale ulepszane i wzbogacane auta z biegiem czasu stawiały coraz wyższą poprzeczkę swoim twórcom, dlatego kolejna generacja Passata, stworzona w 1988 roku wersja B3, już dość mocno odbiegała od swojego pierwowzoru nie tylko pod kątem wyglądu, ale także możliwości silnikowych. Początek lat 90. XX wieku okazał się szczęśliwy dla koncernu Volkswagen, bowiem już trzy lata po początku dekady na rynku zadebiutował VW Passat w swojej czwartej odsłonie, który jednak nie zagościł w kanonie najczęściej wybieranych aut w Europie na długo, bo już w 1996 roku ewoluował do kultowej serii B5, będącej po dziś dzień symbolem Passata. Spektakularny sukces piątej generacji modelu zachęcił twórców do dalszych eksperymentów, co przyniosło pozytywne efekty w postaci eleganckiego B6 z 2005 roku, stylowego B7 z 2010 i luksusowego Passata B8, którego premiera podbiła rynek motoryzacyjny w Paryżu, w 2014 roku.

Auto na medal

VW Passat od lat kojarzony jest jako najtrwalszy samochód używany na Starym Kontynencie, a to przekonanie potwierdzone jest wieloma dekadami amatorskich, szosowych testów. Spośród ośmiu propozycji modelowych koncernu to wersja B5 szczególnie zapisała się na kartach miejskiej motoryzacji, wsławiając się nie tylko dość eleganckim i neutralnym designem, ale także niemal nieśmiertelnym silnikiem. Motory benzynowe w przypadku Passatów należą do zdecydowanej mniejszości, choć wśród dostępnych modeli napotkać możemy praktyczne 1.6 lub 1.8 lub nieco bardziej pojemne 2 litry, 2.3 czy rzadziej 2.8. Amatorzy prawdziwych doznań motoryzacyjnych na miejską skalę zdecydowanie częściej sięgają jednak po auta z silnikami wysokoprężnymi, które swój sukces zawdzięczają konsekwencji projektantów w zakresie pojemności motorów. Kultową wartością jednostek napędowych diesla bezapelacyjnie jest 1.9 TDI, która nieprzerwanie od dnia swojej premiery zaskakuje właścicieli auta niskim spalaniem i odpornością na agresywną jazdę, a także na niskiej jakości paliwo. VW Passat B5 bywa także spotykany z silnikiem o mocy 2.5 litra, jednak tak pokaźne pojemności w starciu z miejskim przeznaczeniem auta rzadko dzierżą palmę pierwszeństwa. VW Passat jako samochód używany intryguje nie tylko ikonicznymi silnikami, ale także stylowym designem i przestronnym wnętrzem, które z powodzeniem pomieści cztery dorosłe osoby i pokaźnych rozmiarów bagaż. Najnowsze wersje Passata dodatkowo wyposażone są w reflektory LED, wirtualne wyświetlacze komputera pokładowego czy czujniki parkowania. Standardowe wersje auta, od swojego pierwowzoru do roczników z 2005, imponują za to niemal niezniszczalną karoserią, wytrwałym zawieszeniem czy solidnymi pakietami technologicznymi. VW Passat interesująco sprawdza się jako alternatywa dla dalekobieżnych pojazdów, gwarantując komfort podróży i niemal znikome ryzyko awarii, jeśli właściciel zadba o regularne przeglądy i stały monitoring filtrów.

Mehr anzeigen