Kupuj używane Volkswagen Phaeton na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

VW Phaeton – flagowy okręt we flocie Volkswagena

VW Phaeton to nie tylko flagowy okręt, ale luksusowy transatlantyk, reprezentujący luksusowy segment F. VW Phateon zadebiutował w 2002 roku i zaskoczył wszystkich niezwykle bogatym wyposażeniem oraz szeregiem nowoczesnych technologii. VW Phaeton jest produkowany do dziś, a w ciągu trzynastu lat produkcji był kilka razy poddawany modernizacjom, które dostosowywały go do zmieniającego się świata.

Używany VW Phaeton to pojazd dla osób, które cenią luksusowe samochody o spokojnej linii, których wnętrze przypomina doskonale wyposażony salon. Ogromna ilość przestrzeni w środku, najlepsze materiały wykończeniowe, świetne zawieszenie, idealne wyciszenie – to największe atuty tego auta. Plusem są także bardzo mocne jednostki napędowe, dzięki którym używany VW Phaeton mknie po autostradzie niczym strzała. Samochód był produkowany w niedużej liczbie egzemplarzy, co jest dodatkowym plusem i podkreśla jego oryginalność oraz elitarność.

Używany VW Phaeton to auto przeznaczone dla osób o dużych dochodach, gdyż koszty utrzymania samochodu tej klasy są dość wysokie. To świetne auto dla biznesmena, dla kadry top management albo dla wymagającej rodziny, która lubi prawdziwie wygodne pojazdy.

VW Phaeton jest dużo tańszy od konkurencyjnych, równie luksusowych aut niemieckich z autosegmentu F, takich jak BMW serii 7, Mercedes Benz klasy S czy Audi A8. To samochód używany, który powinien być brany pod uwagę przez każdego, kto szuka naprawdę luksusowego pojazdu i nie chce za niego przepłacać.

VW Phateon – wszystko zaczęło się w 2002 roku

Pojazd zadebiutował w 2002 roku i nie powstał przypadkowo. W 2002 roku na emeryturę odchodził ówczesny prezes koncernu Volkswagen – Ferdinand Piech, wnuk Ferdinanda Porsche. Ferdinand Piech chciał uświetnić swoje odejście z firmy powstaniem niezwykle luksusowego samochodu, który miał być technicznie lepszy od wszystkich aut konkurencji. Kręgosłupem, na którym powstał VW Phaeton, była płyta podłogowa D1, używana także przy produkcji równie luksusowej limuzyny Bentley Continental Flying Spur.

Zastosowano potężne silniki, najlepsze dostępne elementy wyposażenia i materiały wykończeniowe. Wyposażenie auta i jego napęd było modernizowane przez cały okres produkcji, aby VW Phaeton stale nadążał za zmieniającą się rzeczywistością.

W 2005 roku dokonano pierwszej zmiany, wymieniając wysokoprężny silnik TDI na nowszy oraz oferując auto w wersji z napędem na wszystkie koła. W 2007 roku przeprowadzono modernizację samochodu, po której VW Phaeton otrzymał zupełnie nowe wyposażenie multimedialne. Dzięki temu samochód używany z 2005 roku bez problemu spełni wymagania współczesnego użytkownika. Na jego pokładzie znaleźć można między innymi systemy wykorzystujące technologie Bluetooth i MP3, tempomat adaptacyjny, nowoczesne reflektory biksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów. Już wtedy VW Phaeton miał na pokładzie system skanujący przestrzeń przed samochodem i potrafiący w razie niebezpieczeństwa samodzielnie zatrzymać auto. Używany VW Phaeton z tego roku posiada także system, który ostrzega przez zagrożeniem związanym z uderzeniem bocznym.

12 miesięcy później, w 2008 roku, na wyposażeniu pojawił się system informacyjno-rozrywkowy, którego sercem jest dysk twardy o pojemności 30 GB. Do wygodnego sterowania całym systemem służy dotykowy ekran o przekątnej 8 cali. Można dzięki niemu korzystać z nawigacji, Internetu, oglądać filmy lub korzystać z telewizji. Znów zwiększono bezpieczeństwo, wprowadzając system asystujący przy zmianie ruchu i ostrzegający przed pojazdami, których nie widać w martwym polu lusterka.

Kolejna modernizacja została przeprowadzona w 2010 roku. Unowocześniono wygląd pojazdu. Pojawił się nowy, chromowany grill, zastosowano nowoczesne oświetlenie LED i nowy system doświetlający zakręty. Producent stworzył także wersję przedłużoną L, która oferowana jest klientom z Chin. Tam bowiem znajduje się największy rynek zbytu na samochody z wygodną przestrzenią pasażerską i służbowym kierowcą z przodu.

W 2015 roku delikatnie odświeżono auto, przeznaczone na rynek chiński. Wyposażono je między innymi w nowoczesny system rozrywkowy dla pasażerów tylnej kanapy.

VW Phaeton – dostojny urok, który nie przemija

Rzadko który samochód używany ma tak piękną, dostojną i ponadczasową sylwetkę. Auto jest masywne, ma spokojne linie nadwozia, bez agresywnych przetłoczeń i ostrych kształtów. Sylwetka jest bardzo proporcjonalna, ze spokojnie poprowadzoną linią dachu. VW Phaeton to samochód używany, który, niezależnie od rocznika, wygląda świetnie. Jego urok podkreślają liczne chromowe elementy wykończeniowe oraz duże przednie reflektory i tylne lampy, klasyczne, pozbawione przetłoczeń zderzaki i subtelnie poprowadzona linia okien.

VW Phaeton dostępny jest tylko w jednej wersji nadwozia – jako czterodrzwiowy sedan.

Wnętrze auta jest niezwykle przestronne i wykończone przy użyciu najlepszych materiałów. Używany VW Phaeton może posiadać z tyłu trzyosobową kanapę albo dwa niezwykle wygodne, indywidualne fotele. Tak jak przednie, mogą być one regulowane aż w osiemnastu punktach.

VW Phaeton to samochód używany, którego wnętrze wykończone jest niczym luksusowy salon. Fotele wyściełane są skórą albo alcantarą, wiele elementów wnętrza wykonano z drogiego drewna. Uwagę zwraca także doskonałe wyciszenie, pozwalające cieszyć się muzyką z wysokiej klasy audio.

Używany VW Phaeton ma niezwykle komfortowe zawieszenie pneumatyczne, które doskonale tłumi nierówności na drodze. Elektronicznie regulowane zawieszenie dostosowuje swoją wysokość do rożnych rodzajów drogi.

Bardzo ładnie prezentuje się miejsce pracy kierowcy. Jest przejrzyste i przestronne, wykończono je z wielkim pietyzmem i dbałością o każdy szczegół. Kierowca ma do dyspozycji wygodną, wielofunkcyjną kierownicę, przejrzystą deskę rozdzielczą z dużymi zegarami oraz centrum sterowania, umieszczone w panelu centralnym. Tutaj znajdują się: ekran dotykowy (w nowszych wersjach), przyciski do sterowania klimatyzacją i innymi systemami, będącymi na wyposażeniu auta, wygodne schowki oraz elegancka, chromowana dźwignia zmiany biegów.

VW Phaeton to samochód używany dla osób, które kochają przestrzeń. Auto produkowane w latach 2002 - 2010 ma 5055 mm długości, 1903 mm szerokości i 1450 mm wysokości. VW Phaeton,od 2010 roku jest dłuższy o 4 mm. Przedłużona wersja L ma 5175 mm długości. Rozstaw osi mierzy 2881 mm, w wersji L – 3001 mm.

VW Phaeton i jego potężny napęd

VW Phaeton to samochód używany dla osób, które lubią dynamiczne auta. Standardowo pojazd posiada napęd przedni, ale są także wersje z napędem na wszystkie koła.

Czas przyjrzeć się silnikom benzynowym. Widlasty, sześciocylindrowy FSI o pojemności 3.2 l i mocy 241 KM potrzebuje 9,4 s, aby rozpędzić to potężne auto do setki. Jeszcze lepiej radzi sobie jego większy brat, o pojemności 3.6 l i mocy 280 KM. Pod maską VW Phaetona montowano także ośmiocylindrowe jednostki o pojemności 4.2 l i mocy 335 KM. Najpotężniejsze i zapewniające najlepszą dynamikę oraz generujące największe spalanie są dwunastocylindrowe jednostki o pojemności 6 litrów i mocy 420 i 450 KM. Aby rozpędzić Phaetona do setki, potrzebują zaledwie 6,1 s.

Dla osób, którym potrzebny jest luksusowy samochód używany, który będzie w miarę oszczędny, najlepszym rozwiązaniem okaże się VW Phaeton z silnikiem wysokoprężnym. Producent montował pod maską auta trzylitrowe, sześciocylindrowe jednostki TDI o mocy 224 i 240 KM oraz pięciolitrowy, dziesięciocylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 313 KM.

Z silnikami zestrojone były pięcio- i sześciobiegowe skrzynie automatyczne. Produkowano także Phaetona z sześciobiegową skrzynią manualną.

VW Phaeton – dla bardzo wymagającego kierowcy

To elitarny samochód używany dla bardzo wymagających osób, które oczekują od auta najlepszego wyposażenia, świetnego napędu, szeregu systemów wsparcia dla kierowcy oraz najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Dobrą wiadomością jest także to, że raport znanej firmy Dekra pokazał, że VW Phaeton jest jednym z najmniej awaryjnych pojazdów w swojej klasie, jeśli tylko był odpowiednio serwisowany.