Kupuj używane Volkswagen Transporter na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

VW Transporter - taki właśnie powinien być transporter

VW Transporter to model mogący pochwalić się ponad półwieczem tradycji. Od momentu swojego debiutu w 1950 roku samochody te cieszą się popularnością zarówno ze względu na dużą przestrzeń, jaką oferują do przewozu ludzi i towarów, jak i solidność konstrukcji. Sięgają po nie firmy zajmujące się transportem oraz przewoźnicy prywatni. Ile lat nie liczyłby dany model - zawsze jest sprawny i na czasie.

Od "ogórka" do Bulli

Aktualnie na rynku dostępna jest piąta generacja wozów z tej linii. Ale warto cofnąć się do początku, który miał miejsce w roku 1948. Wtedy to właśnie został przedstawiony prototypowy "ogórek", czyli model T1. Ten samochód o nośności ponad 800 kg produkowany był w czterech wersjach, różniących się przeznaczeniem. Były to wersje: dostawcza, specjalna, mikrobus oraz... sklep obwoźny. Uniwersalność pojazdu sprawiła, że znalazł on tysiące nabywców na całym globie, a także trafił do służb ratunkowych różnych krajów oraz firm transportowych. Druga generacja Transportera porzuciła charakterystyczny, podłużny kształt na rzecz bardziej "kanciastego", a w 1978 roku wprowadzony został, nowatorski wówczas, napęd na cztery koła.

Trzecia generacja samochodów tej marki trzymała się sprawdzonego modelu, ale Volkswagen Transporter T4 był już tak sporą zmianą, że można mówić o przebudowie wizerunku. Silnik przerzucony został z tyłu auta na jego przód, zaś kierowcy mieli do wyboru aż trzynaście wersji, z których najmocniejsza daje samochodowi 205 KM mocy. "Daje", a nie "dawała", ponieważ nawet używany VW Transporter to auto chętnie nabywane na całym świecie. Choć zmieniają się czasy i technologie, to marka ta jest na tyle solidna, że jeden samochód używany może intensywnie służyć przez kilkanaście lat.

VW Transporter dzisiaj

Obecnie najnowszy VW Transporter to model T5, a jego produkcja rozpoczęła się w 2003 roku. Dostępny jest w siedmiu odmiennych wariantach. Każdy daje możliwość zastosowania innego silnika, co pozwala klientowi dobrać auto pod konkretne potrzeby. Warto dodać, że w 2011 roku zaprezentowano model elektryczny – Bulli. Na razie nie trafił on jednak do produkcji.

Samochodu w piątej generacji posługują się zarówno silnikami benzynowymi, jak i dieslami. We wszystkich zastosowano napęd 4Motion, który odpowiednio do sytuacji na drodze rozdziela moc silnika na przednią i tylną oś. Generacja ta wprowadza podwyższony dach, a także większą pojemność przestrzeni ładunkowej.

Do wyboru, do koloru

Ze wspomnianych siedmiu wariantów, cztery to auta z krótkim rozstawem osi, trzy - z długim. Pięć z modeli to transportery typu Kombi, natomiast dwa są specjalnie przygotowane do jazdy poza utwardzanymi drogach - to modele VW Transporter Rockton. Wszystkie można scharakteryzować jako auta, które doskonale nadadzą się do długiej eksploatacji podczas transportu ludzi i towarów. Na przykład Transporter Kombi z krótkim rozstawem osi ma trzy rzędy siedzeń, a za komfort jazdy odpowiadają nie tylko miękkie fotele, ale przede wszystkim 7-biegowa skrzynia DSG. Rozwiązanie to nie tylko umożliwia zmianę biegu bez przerywania siły ciągu, ale również i oszczędność paliwa - gdy nie jest wciskany pedał gazu, silnik zostaje odłączony, a auto jedzie siłą nabranego wcześniej rozpędu. To między innymi skrzynia DSG sprawia, że samochód używany tej marki cieszy się dużą popularnością. Jego nabywca płaci nie tylko za solidny pojazd, ale również za ekonomiczne wykorzystania paliwa, co zmniejsza koszty eksploatacji, a, w konsekwencji, przekłada się na oszczędność pieniędzy w dłuższej perspektywnie.

TDI czy TSI?

Pod maską wozu marki VW Transporter może się znajdować silnik TDI lub TSI. Wysokoprężne TDI dostępne są w dziesięciu wersjach, w tym cztery to BiDTI (bi-turbo). Najsłabszy z nich to silnik 2.0 o maksymalnej mocy 62 kW, najsilniejszy - 2.0 BiTDI 180 KM (132 kW). Cechą silników TDI jest niewielka pojemność skokowa, turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk. Umożliwia to niskie zużycie paliwa obojętnie od tego, czy kierowca prowadzi samochód nowy czy też używany. Takimi samymi funkcjami może pochwalić się każdy silnik TSI, jednak specjalne rozwiązania sprawiają, że jest on mocniejszy i silniejszy niż TSI. Dostępne są cztery warianty silnika w wersji 2.0. Najsłabszy dysponuje maksymalną mocą 150 KM, najsilniejsze - ponad 200 KM. Najlepszy w ofercie obsługuje wspomnianą wcześniej technologię 4Motion - napęd na cztery koła, zapewniający samochodowi brak problemów podczas jazdy pod górę czy w niesprzyjających warunkach drogowych i atmosferycznych.

Dodatki na miarę

Kupując nowe auto tej marki, nabywca może zdecydować się na wyposażenie go w elementy opcjonalne, jak na przykład na modułowy system mocowania siedzeń. Dzięki temu można we wnętrzu pojazdu zamieścić tyle foteli, ile potrzeba w danej sytuacji. Same siedzenia można również wzbogacić o podłokietniki i regulator podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa. To drugie przyda się zwłaszcza dla tych kierowców, którzy kupili VW Transporter w celu przewozu pasażerów na dłuższych trasach - dzięki temu nie zmęczy ich nawet wielogodzinna podróż. A skoro już o podróżach mowa, dobrym dodatkiem jest cyfrowy tachograf - niezbędny przy komercyjnym wykorzystywaniu pojazdu o masie 3,5 t. Zlicza on czas prędkości i dane na temat trasy, które następnie można wydrukować - posiada zintegrowaną drukarkę. To dobre rozwiązanie do podsumowania czasu pracy kierowcy. Tachograf ten ponadto ostrzega o zbliżaniu się do dopuszczalnego limitu czasu jazdy dla pojedynczej osoby. Kierowcy i firmy, które kupują samochód używany w celu przewozu komercyjnego, powinny szukać modeli Transportera wyposażonych w ten właśnie dodatek. W innym przypadku i tak będzie trzeba go dokupić.

Dlaczego warto kupić Transporter?

Volkswagen od początku swojego istnienia kojarzy się z solidnością oraz ekonomią. I nie chodzi tu tylko o Transportera, choć modele te ze względu na swoje przeznaczenie są dodatkowo wzmocnione. Nie powinno dziwić, że na samochód tego typu zdecydowały się miliony nabywców na całym świecie i, że dwukrotnie więcej osób kupuje używane modele. Nawet po kilku latach eksploatacji VW Transporter jest gotów do przemierzania kolejnych setek kilometrów. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że samochód używany tej marki kosztuje znacznie mniej niż nowy egzemplarz.