Kupuj używane Volkswagen Vento na AutoScout24

Największy wybór używanych samochodów w Europie.

Oferty pasujące do wyszukiwania

Oferty pasujące do wyszukiwania

VW Vento – solidny, klasyczny i tani

Używany VW Vento to przykład samochodu, który, pomimo upływu lat, nadal dla wielu osób pozostaje atrakcyjny. Nie każdy nabywca może sobie przecież pozwolić na nowe auto albo na samochód używany za kilkadziesiąt tysięcy złotych. Używany VW Vento kosztuje niewiele, ma prostą konstrukcję, dzięki której można go tanio naprawić przy użyciu niedrogich części zamiennych. Auto zapewnia także przyzwoite warunki podróżowania. Jest to więc całkiem niezły samochód używany dla nieco mniej wymagających klientów. Chętnie kupują go na przykład osoby, które poszukują pierwszego auta. Używany VW Vento jest także pożądany przez osoby starsze, którym podobają się zachowawcza stylistyka i nieskomplikowana konstrukcja.

Pudełkowata sylwetka już nie zachwyca w czasach, gdy na ulicach dominują auta obłe, pełne śmiałych przetłoczeń i agresywnych kształtów. Ale też nie można o niej powiedzieć, że jest brzydka. Używany VW Vento to klasyczny sedan, który jest bardzo bliskim krewnym niezwykle popularnego Volkswagena Golfa 3. Można nawet powiedzieć, że jest to niejako Volkswagen Golf 3 w wersji sedan.

VW Vento - historia powstania i wygląd zewnętrzny

VW Vento był produkowany w latach 1992 – 1998. Etymologia nazwy jest bardzo prosta – oznacza wiatr. Pierwsza generacja Volkswagena Golfa pojawiła się w salonach w 1974 roku. Pięć lat później producent rozpoczął produkcję Jetty – pozycjonowanej jako osobny model, ale w istocie będącej zmodernizowaną wersją sedan typowego Golfa pierwszej generacji. Druga generacja Jetty była oparta o konstrukcję Golfa 2. Trzecią zbudowano, wykorzystując płytę podłogową i większość elementów, pochodzących z Volkswagena Golfa 3. Tym razem jednak koncern zmienił nazwę auta. I tak narodził się VW Vento. W Polsce auto kojarzone jest przede wszystkim z radiowozami, albowiem pojazd był masowo wykorzystywany przez polską policję.

Używany VW Vento ma wiele ciekawych elementów, które sprawiały, że w czasach świetności był samochodem atrakcyjnym wizualnie. Charakterystyczne dla tego pojazdu są: prostokątne reflektory przednie, duże, prostokątne tylne lampy oraz migacze i światła mijania, zamontowane w przednim zderzaku. Auto ma zaakcentowane nadkola, charakterystyczne przetłoczenie pod linią okien i plastikowe listwy ochronne, umieszczone w dolnej części drzwi. Pas przedni jest bardziej prostokątny niż w przypadku Golfa 3, pojazd ma także nieco inny grill. Zmieniono również kształt słupka C, którzy jest chudszy niż w bazowej „trójce”. Prostokątny bagażnik zapewnia ogromną ilość miejsca – aż 550 l pojemności. To sprawia, że ten dość leciwy samochód używany bije na głowę wiele współcześnie produkowanych aut. Po złożeniu tylnej kanapy ilość miejsca wzrasta do 885 l pojemności. Używany VW Vento dostępny jest tylko w jednej, 4-drzwiowej wersji nadwozia. Auto było oferowane w 8 wersjach wyposażenia. To samochód używany, który jest pozycjonowany w autosegmencie C, czyli klasie kompaktowej (średniej niższej).

Wnętrze VW Vento

VW Vento oferuje sporo przestrzeni z przodu, dla kierowcy i pasażera. Tylna kanapa jest wygodna, ale wyższe osoby mogą poczuć dyskomfort z powodu braku miejsca na nogi. Nie będzie to z pewnością przeszkadzać dzieciom, zatem VW Vento sprawdzi się jako auto dla 3- lub 4-osobowej rodziny. Wnętrze samochodu jest spokojne i stonowane. Siedzenia mają odpowiedni kształt, dzięki czemu nie męczą nawet dłuższe podróże. Pokrywa je wytrzymała tkanina, można także znaleźć egzemplarze, posiadające tapicerkę welurową. Elementy we wnętrzu VW Vento wyprodukowane zostały przede wszystkim z tworzywa sztucznego, które jest dość odporne na zużycie.

Deska rozdzielcza VW Vento mieści duży prędkościomierz i obrotomierz, w których osadzono także niewielkie wyświetlacze elektroniczne, pozwalające na kontrolowanie przebiegu auta i mierzenie przejechanej odległości. Do przełączania świateł służą charakterystyczne, okrągłe gałki, umieszczone po lewej stronie kierownicy. Trzy kolejne umieszczono w panelu centralnym, służą one do sterowania nawiewami i ogrzewaniem. Pod nimi umieszczone zostały przyciski do sterowania klimatyzacją (jeśli oczywiście dana wersja ją posiada). VW Vento to samochód używany, który nie rozpieszcza użytkowników rozbudowanym wyposażeniem. Dla wielu osób to atut, albowiem nie ma elementów, które mogą ulegać awariom.

VW Vento w najbogatszych wersjach mógł posiadać: elektrycznie sterowany szyberdach, centralny zamek z pilotem, ABS, wspomaganie kierownicy, podgrzewaną przednią szybę i firmowy radiomagnetofon. Czasem spotykane są nawet elektrycznie sterowane lusterka i elektrycznie sterowanie szyby przednie - to wszystko. VW Vento jest zazwyczaj wyposażony w poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera.

VW Vento – wymiary i dane techniczne

Samochód ma 4376 mm długości i jest dłuższy od Golfa 3 o 325 mm. Jest też od niego szerszy i wyższy. Ma 1735 mm szerokości i 1446 mm wysokości, a rozstaw osi mierzy 2475 mm. Masa własna auta to około 1100 kg. Paliwo zapewnia duży zbiornik o pojemności 55 l. VW Vento ma proste zawieszenie, którego konstrukcja wykorzystuje kolumny McPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu. Zawieszenie jest dość twarde, ale za to trwałe. Jest to samochód używany, w którym kierowca nie musi obawiać się ewentualnych kosztów naprawy zawieszenia – na rynku znaleźć można wiele tanich części zamiennych.

Napęd VW Vento

VW Vento to samochód używany, który nie należy do demonów prędkości. Poza jednym wyjątkiem – wersji z silnikiem benzynowym VR6. Jednostka ma 2.8 l pojemności i moc 174 KM. Ten turbodoładowany silnik był także stosowany w sportowym Corrado. Napędzane nim VW Vento potrzebuje 8 s, aby rozpędzić się do setki. Średnie spalanie tego silnika to 9 l/100 km, a prędkość maksymalna to 225 km/h.

Najsłabszy w ofercie, benzynowy silnik o pojemności 1.4 l, produkowany był w dwóch wariantach mocy: 55 i 60 KM. VW Vento z tą jednostką pod maską potrzebuje aż 17 s, aby rozpędzić się do 100 km/h. Silnik jest jednak oszczędny i zużywa średnio niecałe 7 l/100 km. Pozostałe jednostki są już mocniejsze, dzięki czemu samochód ma już całkiem niezłą dynamikę. Pod maską VW Vento znaleźć można jednostki 1.6 l (75 i 101 KM). Mocniejsza potrzebuje 8 l paliwa na 100 km, słabsza nieco mniej.

VW Vento był także napędzany silnikami o pojemności 1.8 l (75 i 90 KM), które również zużywają około 8 l benzyny. Producent montował także 2-litrowy silnik o mocy 115 KM, który potrzebuje tylko 10 s, aby auto osiągnęło setkę na liczniku. VW Vento był także wyposażany w silniki Diesla. Dla tych nabywców, którzy jeżdżą spokojnie i którzy nie chcą, aby samochód używany sprawiał kosztowne kłopoty, najlepszym wyborem będzie natomiast wysokoprężna jednostka SDI, pozbawiona turbosprężarki. Jest dość słaba, ale bardzo trwała. Silnik ma moc 64 KM, średnio zużywa około 5 l oleju napędowego na 100 km.

Lepszą dynamikę zapewniają Diesle z turbodoładowaniem, w tym przypadku 1.9 TD o mocy 75 KM oraz popularne i cenione 1.9 TDI generujące 90 i 110 KM mocy. Silniki średnio zużywają 5 l oleju na 100 km. Z jednostkami napędowymi były zestrojone 4-stopniwe skrzynie automatyczne oraz 4- i 5-biegowe skrzynie manualne. VW Vento miał standardowo napęd na przednią oś.

VW Vento to auto, które pomimo zaawansowanego wieku, nadal cieszy się zainteresowaniem kupujących. Jego niesłabnąca popularność to przede wszystkim zasługa solidnego wykonania.