Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
alfa-romeo-146-l-01.jpg

Alfa Romeo 146

Alfa Romeo 146 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Alfa Romeo 146, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Na początku lat 90. kompaktowe, rodzinne hatchbacki średnich rozmiarów zaczęły zyskiwać ogromną popularność na kluczowych europejskich rynkach. Swoją szansę w tym segmencie zauważyła też legendarna marka Alfa Romeo i zaczęła na początku dziewiątej dekady XX wieku przygotowywać własny model tej klasy, który mógłby zastąpić starzejącą się Alfę Romeo 33. W kwietniu 1994 na targach w Turynie zaprezentowano więc trzydrzwiowy model 145, a listopadzie tego samego roku, na targach w Bolonii - pięciodrzwiowy 146. Ostatecznie Alfa Romeo 146 trafiła do sprzedaży w maju 1995, gdy trzydrzwiowy model 145 był już względnie zadomowiony na rynku. Alfa Romeo 146 była dostępna w aż dziewięciu wariantach silnikowych. Nie mogło też zabraknąć wersji specjalnych, z których zawsze znana była ta włoska marka. Za najciekawszą uchodził model 146 ti, który miał nieco mocniejszy silnik, spojlery, aluminiowe felgi oraz bardzo bogate wyposażenie. Model Alfa Romeo 146 powstał na płycie podłogowej Fiata Tipo Due. To właśnie do tego koncernu od połowy lat 80. XX wieku należy marka z Mediolanu. Od początku model 146 sprzedawał się dużo lepiej od bliźniaczego 145, którego design był co prawda ciekawy, ale okazał się zbyt awangardowy jak na gusta ówczesnych nabywców aut klasy średniej. Choć samochód nie osiągnął wielkiego rynkowego sukcesu, to zyskał bardzo wielu fanów. Do dziś Alfa Romeo 146 jest chętnie wybierana jako samochód używany. Chociaż włoska firma nie słynie z bezawaryjności i 146 nie jest tu wyjątkiem, to auto bywa chwalone za doskonałe właściwości jezdne, niebanalny design i bardzo przyzwoite osiągi.

Pięcioletnia kariera Alfy 146

Zaprojektowana przez Waltera de Silvę Alfa Romeo 146 spotkała się z ciepłym przyjęciem przez prasę i ekspertów motoryzacyjnych. Nie przełożyło się to jednak na wyjątkowo wysoką sprzedaż tego samochodu. Dlatego już po dwóch latach postanowiono wprowadzić poważniejsze zmiany. Mimo że na zewnątrz modyfikacje ograniczyły się do drobnej kosmetyki, pod maską przeprowadzono prawdziwą rewolucję, między innymi rezygnując z silników typu bokser i zastępując je nowocześniejszymi motorami Twin Spark. Zmieniono też wnętrze i wprowadzono specjalne pakiety stylistyczne, które miały przyciągnąć młodszych klientów. Duże zmiany w designie wprowadzono natomiast w 1999 roku. Wtedy zderzaki zaczęto malować na kolor nadwozia, przestylizowano też nieco przednie lampy. Jednak już rok później produkcję modelu zawieszono. Alfa Romeo 146 została wtedy zastąpiona zupełnie nowym modelem 147, który odniósł znacznie większy rynkowy sukces. Zdaniem wielu obserwatorów rynku motoryzacyjnego, wariant 146 był poniekąd ofiarą triumfu większej Alfy 156, która weszła na rynek w 1997 roku. Design auta był uważany za tak przełomowy, że zabrakło już klientów na modele 145 i 146, które nie prezentowały się tak świeżo i nowocześnie. Jednak do dziś Alfa Romeo 146 ma wielu zwolenników, przez co nietrudno zdobyć części zamienne do tego auta. I mimo że pojazd przetrwał na rynku zaledwie 5 lat, to 146 jest popularny jako samochód używany i wciąż można go nabyć w stosunkowo atrakcyjnych cenach. Niewykluczone też, że za kilka lat Alfa Romeo 146 zyska status klasyka i będzie pożądana na rynku wtórnym jako interesujący youngtimer.

Technika i silniki w Alfie 146

Podczas całej kariery rynkowej Alfa Romeo 146 była dostępna w trzech odmianach benzynowego silnika typu boxer oraz czterech typu Twin Spark. W podstawowym wariancie samochód miał 1,4-litrowy silnik, natomiast najmocniejszą montowaną jednostką był napęd o pojemności 2,0 litra. Oferowane były też dwa turbodoładowane Diesle 1.9. Topowy model 2.0 ti generował moc 155 KM, przyspieszał do 100 km/h w 8,4 s, a jego prędkość maksymalna wynosiła 216 km/h. Jednak nawet wersje z mniejszymi silnikami oferowały bardzo przyzwoite osiągi jak na swoją klasę. Na przykład wersja 1.8 TS 16V rozpędzała się do 100 km/h w 9,3 sekundy i rozwijała prędkość maksymalną 209 km/h. Wszystkie wersje tej Alfy były dostępne jedynie z 5-biegową skrzynią manualną. Do standardowego wyposażenia auta należały między innymi dwie przednie poduszki powietrzne oraz system ABS. Samochód oferował też sporo miejsca w środku oraz w bagażniku. Kufer miał naprawdę przyzwoitą pojemność 440 litrów. Również w środku było sporo miejsca - cztery osoby mogą podróżować autem bez ryzyka dyskomfortu. Bolączką modelu są za to z pewnością usterki, przede wszystkim te dotykające zawieszenia, paska rozrządu, a także elektryki. Posiadacze tego modelu muszą być więc przygotowani na regularne wymiany części. Również z powodu dość często występujących awarii ceny Alfy 146 na rynku wtórnym nie należą do specjalnie wysokich, co zresztą można powiedzieć o większości pojazdów z tej firmy. Jednak posiadacze tych pojazdów darzą je często prawdziwym uczuciem i potrafią im wybaczyć bardzo wiele. Samochód można też spokojnie polecić wszystkim tym, którzy poszukują ciekawego i niebanalnego auta dającego prawdziwą radość z jazdy. Fani firmy przekonują, że wrażenia z prowadzenia tych pojazdów potrafią szybko zrekompensować wszelkie niedogodności, które mogą się wiązać z awariami i usterkami Alfy Romeo 146.