Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
alfa-romeo-4c-l-01.jpg

Alfa Romeo 4C

Alfa Romeo 4C Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Alfa Romeo 4C, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Początkowo pojazd ten został zaprezentowany jako koncept podczas odbywającego się w marcu 2001 roku salonu samochodowego w Genewie, jednak w tamtym momencie nie nadawał się jeszcze do tego, aby wyjechać na ulice: Alfa Romeo 4C, sportowy samochód pochodzący z desek kreślarskich szlachetniej spółki-córki koncernu Fiat, czyli Alfa Romeo. Wprowadzenie tego modelu na rynek mocno odwlekło się w czasie. Najpierw w październiku 2012 roku powstał pierwszy prototyp modelu 4C, który można było zobaczyć w Turynie, a dopiero w 2013 roku model reprezentujący wersję z produkcji seryjnej zadebiutował w Genewie podczas kolejnej edycji salonu motoryzacyjnego. Określenie 4C odnosi się do tradycji marki Alfa Romeo, podobnie jak miało to miejsce w przypadku modelu 6C i 8C: litera C pochodzi od włoskiego słowa ”Cilindri”, co oznacza cylinder, a dostawiona do litery cyfra oznacza ilość zainstalowanych w silniku cylindrów. W modelu Alfa Romeo 4C pracował czterocylindrowy motor. Wspomniany czterocylindrowy benzynowy silnik pochodził z modelu Alfa Romeo Giulietta, miał pojemność skokową wynoszącą 1,6 l oraz 16 zaworów. Specjalnie dla modelu 4C silnik ten został wzmocniony o 5,5 KM (4 kW), dzięki czemu jego moc wynosiła 241 KM (177 kW), natomiast z pomocą aluminium zastosowanego do stworzenia głowic cylindrów oraz bloku cylindrowego udało się odchudzić silnik o 12 kg – model ten był i jest dostępny tylko z takim silnikiem, montowanym centralnie. Z maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm Alfa Romeo 4C przyspieszał w czasie 4,5 s od 0 do 100 km/h i osiągał prędkość maksymalną rzędu 258 km/h. W obliczu takich wyników szczególnie warto podkreślić stosunkowo korzystnie wyglądające zużycie paliwa (6,8 l na 100 km) oraz emisję dwutlenku węgla (157 gramów na kilometr).

Rozwiązania techniczne zastosowane w modelu 4C

Napęd nad tylną oś w odelu 4C łączył się z sześciostopniową skrzynią biegów DGS (DSG), w której biegi można było zmieniać manualnie za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy. Zawieszenie przednich kół działało w oparciu o podwójne wahacze na osi, a z tyłu wykorzystano oś poprzedzoną z amortyzatorem teleskopowym MacPhersona. Podwozie natomiast zostało wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym – dzięki temu ważyło tylko 65 kg. Razem z lekkim silnikiem opisywany model Alfa Romeo miał masę wynoszącą tylko 1020 kg, co jak na sportowy pojazd stanowiło parametr wręcz idealny.

Alfa Romeo 4C: model seryjny kontra auto koncepcyjne

Luksusowy producent samochodów przy montażu modelu Alfa Romeo 4C postawił na ręczną robotę, zaś produkcja odbywała się w tym samym miejscu, gdzie marka Maserati składa swoje pojazdy, czyli we włoskiej Modenie. Reflektory zaprojektowane przez studio designu Centro Stile Alfa Romeo zostały wymienione na bardziej „normlane”, ale i tak w modelach seryjnych zastosowano dość ekstrawaganckie rozwiązania: w konstrukcji przednich świateł mieściły się dwie duże okrągłe lampy ze światłami mijania i kierunkowskazami, natomiast jeśli chodzi o światła drogowe i światła przeciwmgłowe, to o to dbały liczne małe i także okrągłe lampki.