Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
alfa-romeo-brera-l-01.jpg

Alfa Romeo Brera

Alfa Romeo Brera Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Alfa Romeo Brera, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Alfa Romeo jest utożsamiana niemalże wyłącznie z samochodami sportowymi. Przez lata swojego funkcjonowania wyprodukowała dziesiątki ekskluzywnych i szybkich, ale pozbawionych większych walorów użytkowych aut. Alfa Romeo Brera to próba wkroczenia na nowe rejony rynku. Auto ma posiadać cechy sportowe, ale jednocześnie dobrze odnajdywać się w przestrzeni miejskiej. Jest to niewielki model opracowany przez Giorgetto Giugiaro. Tego twórcę śmiało można nazwać gwiazdą włoskiego designu, a o jego osiągnięciach może świadczyć chociażby fakt, że organizacja Global Automotive Elections Foundation przyznała mu tytuł Projektanta Samochodów XX Wieku. Wysmukła maska i krój reflektorów, które zbiegają się w kierunku grilla, sprawiają, że auto wydaje się dużo dłuższe niż w rzeczywistości. Sam grill został wycięty w niezwykle typowy dla Alfa Romeo kształt zaokrąglonego trójkąta. Modelowi stylu przydają także lampy pozbawione osłon oraz kończący się za granicą jedynych drzwi tył. Brera produkowana była przez pięć lat - od roku 2005 do 2010. Każdy więc samochód używany tego typu będzie relatywnie nowy.

Alfa Romeo Brera - auto studyjne, które zeszło na drogi

Większość koncernów samochodowych lubi się chwalić. Samochody koncepcyjne to dla nich właśnie sposób na pokazanie możliwości projektantów i inżynierów. Tego typu modele budowane są jedynie z myślą o pokazach i prezentacjach. Z reguły mają bardzo wysokie osiągi i parametry. Brera została stworzona jako auto studyjne. Model zaprezentowano podczas Geneva Motor Show w 2002 roku. Auto to pierwotnie było wyposażone w silnik V8 zaczerpnięty od Maserati. Dopiero w trzy lata później zostało wprowadzone do produkcji seryjnej już z silnikami fabrykowanymi przez Fiata. Samochód dostępny dla klientów znacznie różni się od koncepcyjnego. Przede wszystkim jest znacznie mniejszy. Marka zachowała krój karoserii, ale zmniejszyła wszystkie gabaryty samochodu, tworząc z niego w ten sposób niewielkie coupé. Wersja produkcyjna Brery została oparta na płycie podłogowej Premium zaczerpniętej od Fiata (czyli właściciela marki Alfa Romeo). Samochód montowano z kolei w słynnej fabryce Pinfariny, która specjalizuje się w składaniu pojazdów koncepcyjnych i sportowych. Pojawiły się także dwie wersje specjalne tego auta. W roku 2008 koncern zaczął produkować edycję 'S' Brery stworzoną głównie z myślą o rynku brytyjskim. Opracowaniem auta zajęła się firma Prodrive wyspecjalizowana w budowaniu samochodów rajdowych. W roku 2009 natomiast pojawiła się seria Italia Independent. Wyprodukowano jedynie 900 egzemplarzy tego modelu. Oprócz innych luksusowych cech samochód posiadał między innymi tytanowe wykończenia. W roku 2010 produkcja Brery została ostatecznie wstrzymana. Jej miejsce zajęła natomiast Alfa Romeo Spider. Auto posiada bardzo podobne parametry i elementy konstrukcyjne. Zostało natomiast zmienione jego nadwozie. Spider to powszechnie znany z amerykańskich filmów roadster.

Alfa Romeo Brera - moc niewielkiego samochodu sportowego

Alfa Romeo Brera dostępna była jedynie jako coupé. Posiadała dwoje drzwi oraz cztery miejsca w środku (tak zwana opcja 2+2). Płyta konstrukcyjna tego modelu została stworzona z myślą o napędzie na przednią oś. Mocniejsze opcje silnikowe posiadają jednak napęd na cztery koła (AWD - pozwala uzyskać dynamiczny podział mocy). Pierwotnie marka zaproponowała dwie jednostki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Chodzi o motory 2.2 JTS (moc 185 kM) oraz 3.2 JTS (moc 260 kM). Dostępny był również silnik wysokoprężny o pojemności 2.4 litra i mocy maksymalnej 200 kM. W roku 2009 do oferty dołączono dwie kolejne jednostki - benzynową i Diesla. Pierwsza to silnik 1750 TBi o mocy 200 kM i pojemności 1.75 litra. Druga to motor wysokoprężny, 2.0 JTDM o mocy 170 KM. Producent zaproponował odbiorcom dwie opcje skrzyń biegów. Auto można więc było nabyć z przekładnią manualną sześciobiegową lub sześciobiegowym automatem. Alfa Romeo Brera to relatywnie młode auto. Żaden z jego egzemplarzy nie może mieć więcej niż jedenaście lat. Dlatego właśnie okaże się ono dobrym wyborem jako samochód używany.