Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-100-l-01.jpg

Audi 100

Audi 100 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi 100, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Aby zrozumieć, jaki wkład w rozwój motoryzacji miało pojawienie się na rynku pierwszej generacji prezentowanego modelu Audi, wystarczy wiedzieć, że samochód używany w tej wersji jest jednym z najbardziej poszukiwanych klasyków. Auto to, zaliczane do segmentu klasy wyższej, było produkowane w latach 1968-1994, doczekawszy się aż czterech generacji. Zaprojektował je legendarny inżynier Ludwig Kraus, znany przede wszystkim z przełomowych osiągnięć w zakresie budowy silników do samochodów wyścigowych. Największe emocje wśród miłośników motoryzacji budzi wspomniana już pierwsza generacja, czyli produkowane w latach 1968-1976 Audi 100 C1, dostępne jako elegancki cztero- i dwudrzwiowy sedan oraz zgrabne, opływowe i bardzo nowoczesne jak na tamte czasy dwudrzwiowe coupé. Można śmiało powiedzieć, że zachwycały one filmowym designem, szczególnie w wersji ze składanym winylowym dachem. Prawdziwym rarytasem są egzemplarze z chromowanym wykończeniem nadwozia, zderzakami i kołpakami. Model Audi 100 zapewnił koncernowi z Ingoldstadt silną pozycję na rynku i przyczynił się do bardzo dużego sukcesu komercyjnego.

Audi 100 - flagowy model marki, który do dziś budzi ogromne emocje

Mało który model samochodu może poszczycić się tak długą i ciekawą historią, co Audi 100. Dziś dostępny wyłącznie jako samochód używany, święcił triumfy praktycznie od samego debiutu. Pierwsza generacja była produkowana w latach 1968-1976. Premiera drugiej miała miejsce w roku 1976. Warto zaznaczyć, że Audi 100 C2, w Stanach Zjednoczonych produkowane pod nazwą Audi 5000, a w Austrii znane jako Audi 5E, znacząco różniło się od swojego poprzednika. Jedna z najbardziej widocznych modyfikacji dotyczyła tyłu samochodu, który zyskał bardziej opływowy kształt. Zmieniono też przednie światła, z podwójnych "okularów" na duże, zintegrowane. Gamę typów nadwozia wzbogacono o kombi (w nazewnictwie marki funkcjonujące jako Avant). Rok 1982 wyznaczał kres produkcji drugiej generacji, ale na swój debiut gotowe było już Audi 100 C3. Produkowane w latach 1982-1991 zachwycało bardzo nowoczesną stylistyką i szeregiem innowacyjnych rozwiązań w zakresie aerodynamicznej budowy, jak i zastosowanych jednostek napędowych. Kształt trzeciej generacji tego modelu przyczynił się do tego, że potocznie zaczęto nazywać go cygarem. Podobnie jak poprzednie wersje, również i ten model okazał się ogromnym sukcesem rynkowym, czego potwierdzeniem może być fakt zdobycia przez niego tytułu Europejskiego Samochodu Roku 1983. Historię prezentowanego modelu Audi zamyka czwarta generacja, czyli C4, produkowana od 1991 do 1994 roku.

Garść informacji technicznych o jednym z najbardziej udanych modeli w historii niemieckiej motoryzacji

W modelu Audi 100 silniki od samego początku były jedną z najmocniejszych stron. Pierwsza linia tych aut napędzana była silnikami benzynowymi o mocy od 80 do 115 KM, które umożliwiały autom rozwinięcie prędkości maksymalnej sięgającej 185 km/h i rozpędzanie się do 100 km/h w czasie od 9,5 do 13,9 s. W drugiej generacji gama silników była o wiele bogatsza i obejmowała zarówno wersje benzynowe, jak i silniki Diesla, spośród których najbardziej wyróżniały się te pięciocylindrowe, o pojemności 1,9 do 2,1 l. Spore zmiany można zaobserwować wraz z pojawieniem się trzeciej odsłony Audi oznaczonej jako 100 C3. Auta wyposażano wówczas w jednostki cztero - i pięciocylindrowe o mocy od 75 KM do nawet 220 KM w wersji z silnikiem o pojemności 2,23 l oraz silniki Diesla 2.0 (69 KM), 2.0 (82 KM), turbodoładowane 2.0 (87 oraz 100 KM) i 2.5 TDI o mocy 120 KM. Obok tradycyjnego napędu na przednie koła, wprowadzono także samochody z napędem 4x4. "Setka" czwartej generacji zamyka kronikę tego modelu. Produkowana do 1994 roku była wyposażona w silniki, których moc sięgała aż 280 KM, dzięki czemu mogą one rozwijać prędkość nawet do 249 km/h. Nowością był wprowadzony wraz z tą wersją sześciocylindrowy, widlasty silnik o pojemności 2,8 l. Reasumując, te przestronne i bezpieczne samochody prowadzą się wyśmienicie zarówno po mieście, jak i podczas długich podróży.