Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-200-l-01.jpg

Audi 200

Audi 200 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi 200, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Audi 200 to samochód osobowy produkowany w latach 1979-1992 w wariantach C2 (inaczej I) i C3 (czyli Audi 200 II) jako bogatsza, o wiele lepiej wyposażona wersja Audi 100. Model ten produkowano w różnych wersjach, począwszy od ekskluzywnego Audi 200, zaprojektowanego specjalnie dla niemieckiego rządu, wyposażonego w imponujący 235-konnym silnik, aż po warianty 5E i superszybkie Turbo 5T. Model Audi 200 wytwarzano w niemieckim Neckarsulm - do dziś mieści się tu fabryka marki. Pomyślany został w taki sposób, aby uzyskiwać jak najmniejszy współczynnik oporu powietrza: przecinał je szybko - w 1983 roku Audi Turbo osiągał prędkość nawet 224 km/h - i, co odróżniało go od innych dostępnych na rynku samochodów o podobnych parametrach, dużo ciszej. Audi typu 200 tworzono na bliźniacze niemal podobieństwo do Audi 100 - wersja C3 Audi 200 zewnętrznie różniła się od 100 jedynie reflektorami i zderzakami. Wnętrze z kolei zawierało wszystkie możliwe w tamtych latach elementy wyposażenia.

Audi w wersji 200 na przestrzeni lat

Skonstruowaną na podobieństwo Audi 100 wersję C2 z pięciocylindrowym silnikiem zaprezentowano po raz pierwszy w 1979 roku w trakcie wystawy motoryzacyjnej we Frankfurcie, po czym produkowano ją przez 3 lata. W 1983 roku pojawił się model C3 z maksymalnie dopracowanym wyposażeniem - zawierał wszystkie możliwe dodatki: układy ABS, ASR, Procon-Ten, sygnał przypominający o zapięciu pasów, blokady na zamkach tylnych drzwi i wiele innych. C3 produkowano do roku 1991, a jego następcą było Audi V8. Ze względu na dosyć odległe lata produkcji, Audi 200 zajmuje dzisiaj zasłużoną pozycję klasyka. Na rynku występuje jedynie jako samochód używany, a jego cena wcale nie maleje. W Polsce łatwiej o szerzej rozpowszechniony model Audi 100 - ten występuje jednak przeważnie w nienajlepszym stanie. Warto dodać, że w razie awarii Audi 200 trudno zdobyć do niego części - w przypadku karoserii jest to praktycznie niemożliwe, choć Audi stara się jednak produkować nowe, pasujące do modelu elementy blachy. O części do tego samochodu warto dopytywać się w gronie pasjonatów. Wielu motoryzacyjnych ekspertów radzi kupować modele wyłącznie bez rdzy, z lat 1986-1989, gdyż ich karoseria została najlepiej zabezpieczona. Fachowcy radzą jednak uważać na wersję z silnikiem 20V przez wzgląd na wysokie koszty ewentualnej naprawy.

Król wyposażenia lat 80.

Audi 200 to samochód w swoich czasach niezwykle nowoczesny, który dziś uznawany jest za ponadczasowy. Co skrywa pod maską? Samochód dysponuje napędem na przednią oś lub quattro, na cztery koła. Wyposażano go w skrzynię manualną pięciobiegową lub automatyczną trzybiegową. Pięciocylindrowe spalinowe silniki modelu C3 przez lata występowały w różnych wersjach. Na początku produkcji były to jednostki 2.1 i 2.3 o mocy 136 KM i 2,2-litrowy motor o mocy 190 KM. Z biegiem czasu Audi w wersji 200 stawało się coraz szybsze i zapewniało lepsze osiągi. W 1985 roku paletę poszerzono o dwa kolejne silniki, a już od roku 1988 silniki C3 w wersji 2.2 dysponowały mocą 200 lub 220 KM. Model C3 to niezwykle udany popis Audi pod względem wyposażenia. Nawet po tylu latach, jako samochód używany, może zadowolić komfortem współczesnego użytkownika. Usatysfakcjonuje także kierowców, dla których priorytetem jest bezpieczeństwo jazdy. Posiada bowiem system zapobiegający blokadzie kół w razie nagłego hamowania, układ utrudniający poślizg kół w trakcie ruszania, a także dwufazowy system Procon-Ten. W wyniku uderzenia, w pierwszej fazie pasażerów ma chronić stalowy, solidny pancerz samochodu. W drugiej wspomaga go napinający pasy bezpieczeństwa system stalowych linek, jak również ""bezpieczna kolumna kierownicza"". W modelu C3 zamontowano sygnał przypominający kierowcy o zapięciu pasów, a także blokadę zamków tylnych drzwi, uniemożliwiającą otwarcie je przez dzieci. Od 1988 roku w modelu umieszczano również poduszkę powietrzną dla kierowcy. Sprowadzona do Wielkiej Brytanii wersja 5T dysponowała między innymi tempomatem, podgrzewanymi siedzeniami czy elektrycznymi lusterkami. Czym wersja C3 różniła się od C2? Rzecz jasna, silniki wcześniejszego modelu dysponowały nieco mniejszą mocą, co przekładało się na możliwą do osiągnięcia prędkość - w przypadku późniejszego modelu można było rozpędzić się do ponad 200 km/h. Modele nieznacznie różniły się przyspieszeniem - auta rozpędzały się do setki w około 9 sekund. Audi 200 to model, który zmienił nieco styl całej marki, nadając jej znaczenia jako tej bardziej ekskluzywnej, przeznaczonej dla ludzi zamożnych, lubiących szybkie i bogato wyposażone samochody. W zadbanym modelu i dziś czuć ten prestiż. Składają się nań nie tylko udogodnienia wewnętrzne, ale i wygląd retro.