Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-a4-b8-l-01.jpg

Audi A4 B8

Audi A4 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi A4, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Audi A4 B8 pojawiło się na rynku w 2008 roku jako następca Audi A4 B7. To czwarta generacja należącego do klasy średniej Audi A4, które z taśmy zjeżdżało nieprzerwanie od 1994 roku. Samochód wprowadzono na rynek w wersji kombi i sedan, a później także sportowej i Allroad. Audi A4 B8 zarówno przez użytkowników, jak i ekspertów uważane było za najlepsze auto w swojej klasie. Nie bez kozery cieszy się więc zainteresowaniem także jako samochód używany. Model zdobył kilka prestiżowych nagród motoryzacyjnych, do których zaliczają się wygrana w plebiscycie gazety "Bild am Sonntag" i "Auto Zeitung". Produkcja tego modelu zakończyła się w 2015 roku, a jego miejsce zajęło Audi A4 B9.

Wyposażenie i design Audi A4 B8

Model po raz pierwszy pokazano w 2007 roku na wystawie motoryzacyjnej Frankfurt Motor Show, jednak do sprzedaży trafił dopiero w kolejnym roku. Jako pierwszą zaprezentowano wersję sedan, zaś w 2008 roku w Genewie premierę miała wersja kombi. Rok później producent zdecydował się wprowadzić na rynek także sportowy wariant auta znany jako S4. W 2011 roku samochód poddano liftingowi, a także zaprezentowano wersję Allroad. Rok później na rynek wprowadzono sportową odsłonę, oznaczoną nazwą RS4, która była sprzedawana jedynie jako Avant. Pod względem designu Audi A4 B8 w porównaniu z poprzednikiem było o 11 cm dłuższe i niemal 5,5 cm szersze. Cechą charakterystyczną modelu są duże lusterka ze zintegrowanym oświetleniem LED-owym. Opcjonalnie można było wybrać światła ksenonowe do jazdy w ciągu dnia, do produkcji których również wykorzystano technologię LED. Wyposażenie wewnętrzne auta skłania się jednak zdecydowanie ku Audi A5. Na środku deski rozdzielczej zamontowano 6,5- lub 7-calowy wyświetlacz, którego rozmiar różni się w zależności od rodzaju radia i nawigacji. Warto wspomnieć, że po raz pierwszy w historii Audi A4 zaoferowano tak obszerny pakiet wyposażenia podstawowego. Samochód wyposażono w wersji basic w 16-calowe felgi, które wyróżnia platynowe wykończenie. Sportowa linia została dodatkowo wzbogacona o sportowe siedzenia i sportową kierownicę oraz komputer pokładowy MFA. Wersję Ambiente, przeznaczoną do luksusowych podróży, produkowano w zestawie z podgrzewanymi siedzeniami, czujnikiem parkowania i tempomatem.

Bogata paleta silników Audi A4 B8

Paleta silników, z jakimi oferowane było Audi A4 B8, jest imponująca. Nic więc dziwnego, że model cieszy się zainteresowaniem również jako samochód używany. Gdy samochód wprowadzono na rynek, dostępne były dwie wersje silników benzynowych, o mocy 160 KM oraz 265 KM. Do wyboru była również jednostka z napędem Diesla o mocy od 143 KM do nawet 240 KM. W 2008 roku oferta silników została uzupełniona o kolejne napędy benzynowe. W ofercie znalazły się trzy benzynowce o mocy od 120 KM, przez 180 KM, aż po 211 KM. Wersja sportowa S4 pozwalała natomiast na satysfakcjonujące osiągi dzięki silnikowi o mocy 333 KM. W 2008 roku do sprzedaży weszły także silniki Diesla, które dzięki turbosprężarce pozwalały na osiągi od 120 KM do 170 KM. Rok później auto wyposażono w silnik Flexibel Fuel i turbodiesel o mocy 136 KM. Na tym nie poprzestano. Już w 2011 roku do oferty dołączyły kolejne trzy silniki, wśród których był model benzynowy o mocy 170 KM oraz cztery modele Diesla turbo zapewniające osiągi od 163 do nawet 245 KM. W kolejnym roku Audi A4 B8 zjechało z taśmy z silnikiem benzynowym o mocy 272 KM oraz aż 450 KM w wersji sportowej. Rok później producent do palety silników dołączył wersję benzynową o mocy 225 KM i Diesel z turbosprężarką pozwalającą na osiągi rzędu 150 KM. Audi A4 B8 produkowane było z kilkoma typami skrzyni biegów. Obok sześciobiegowej manualnej wersji konstruktorzy sięgnęli także po bezstopniową przekładnię typu Multitronic, typ półautomatyczny oraz S-tronic (znany również jako DSG). Auto było dostępne w sprzedaży w wersji z napędem na przednią oś oraz Quattro.