Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

Audi R8 Spyder

Audi R8 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi R8, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Stalowy dach otwierany przez naciśnięcie guzika czy klasyczny materiałowy pokrowiec z wielowarstwowego izolującego tworzywa – w dobie renesansu kabrioletów producenci starają się, by uczynić otwarte modele atrakcyjnymi we wszystkich klasach pojazdów przy pomocy technologii wpływających na komfort i odporność na warunki pogodowe. Wiele znaczących marek samochodowych podążyło za tym trendem i rozszerzyło paletę swoich aut o otwarte modele klasy kompaktowej i średniej. Wymagania stawiane producentom seryjnych aut są jeszcze wyższe w stosunku do marek oferujących luksusowe sportowe samochody. Gdy w 2006 roku konstruktor Audi z Ingolstadt wprowadził na rynek sportowe coupé Audi R8 z silnikiem umieszczonym centralnie, można było się spodziewać, że Bawarczycy nie ograniczą się jedynie do tego modelu. W końcu również Lamborghini, czyli spółka-córka Audi, już w 2006 roku włączyła do oferty siostrzany model Lamborghini Gallardo pod nazwą Spyder, dzięki czemu można było wykorzystać fuzję motoryzacyjnych gigantów do rozwoju odpowiednika pojazdu niemieckiej produkcji. Kilka lat później Audi R8 Spyder uzupełniło program sportowych samochodów koncernu z Ingolstadt. Wiosną 2010 roku, czyli na początku sezonu na kabriolety, klienci mogli zamawiać pierwsze Audi R8 Spyder.

Klasyczny materiałowy dach Audi R8 Spyder

Podobnie jak włoski partner, również marka Audi skorzystała z koncepcji otwartego dwusiedzeniowego auta z tradycyjnym tekstylnym dachem. Znak rozpoznawczy Audi R8 Spyder: przy złożonym materiałowym dachu widać było dwie „płetwy” z tyłu pojazdu, który wyposażono w duże otwory z poprzecznymi elementami zapewniające dopływ powietrza do centralnie umieszczonego silnika. Pod względem designu Audi R8 Spyder był wzorowany na charakterystycznym kształcie i stylistyce coupé Audi R 8. Należały do niej drzwi z wbudowanymi bocznymi kanałami powietrznymi, duży kratkowany grill oraz wysoki tył z dyfuzorem. Podobnie jak coupé, również Audi R8 Spyder wyposażono w tylny spojler, który automatycznie wysuwał się przy wyższych prędkościach, dzięki czemu auto zyskiwało na dynamice.

Audi R8 Spyder z dwoma silnikami do wyboru

Model początkowy Audi R8 Spyder oferowano z silnikiem o pojemności 4,2 litra. Jednostka V8 zapewniała roadsterowi produkowanemu w zakładzie w Neckarsulm należącym do spółki-córki Audi quattro moc do 430 KM (316 kW). Takie osiągi pozwalały Audi R8 Spyder rozwinąć prędkość maksymalną 300 km/h. Pojazd osiągał setkę w 4,8 sekundy. W topowym modelu pracował silnik V10 o mocy 525 KM (386 kW), który umożliwiał Audi R8 Spyder rozpędzenie się do setki w 4,1 s i rozwinięcie prędkości maksymalnej do 313 km/h.