Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-rs4-l-01.jpg

Audi RS4

Audi RS4 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi RS4, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Aby wzmocnić sportowy image marki Audi, producent z Ingolstadt w połowie lat 90. XX wieku wykorzystał swoją wiedzę i umiejętności zdobyte wcześniej podczas konstruowania Audi Quattro. Umiejętność budowy auta z napędem na cztery koła przeznaczonego do jazdy miejskiej przydała się do stworzenia sportowego modelu kombi o imponujących osiągach, który zaprezentowano w 1994 pod nazwą Audi RS2. W ten sposób u producenta zapoczątkowano tradycję sportowych modeli w klasie średniej, które od 1999 roku pojawiały się na rynku pod szyldem Audi RS4. Audi RS4 pierwszej generacji produkowanej do 2001 roku było oferowane wyłącznie w wersji kombi. W 2005 roku wraz z wprowadzeniem na rynek drugiej generacji RS4 producent rozszerzył program o dwie wersje nadwoziowe, więc Audi RS4 zjeżdżało wówczas z taśmy również jako limuzyna i kabriolet. Produkowane w krótkich seriach Audi RS4 ze względu na osiągi uznawano za topowy model serii Audi A4. Ponadto zmodyfikowana technologia dała podstawę sportowym wersjom Audi A6, które od 2002 roku ambitnie uzupełniły program jako Audi RS6.

Napęd na cztery koła i sportowe wyposażenie Audi RS4

W przeciwieństwie do masowo produkowanych modeli seryjnych Audi RS4 wzbogacono o liczne konstrukcyjne i technologiczne modyfikacje. Jako napęd inżynierowie spółki-córki Audi odpowiedzialni za konstrukcję Audi RS4 wykorzystali silniki w wersji V6 i V8. Kolejny znak rozpoznawczy tego sportowego modelu stanowi fakt, iż Audi RS4 konstruowano wyłącznie z napędem na cztery koła. Również podwozie zmodyfikowano tak, by dotrzymywało kroku osiągom auta. Na zewnątrz Audi RS4 eksponowało swój sportowy charakter poprzez charakterystyczne elementy designu takie jak wystające nadkola, sportowe felgi, spojler z przodu, aluminiowe akcenty i specjalne logo wersji RS. Wewnątrz Audi RS4 różniło się nieco od Audi A4 ze względu na seryjnie montowane sportowe siedzenia, zmodyfikowaną deskę rozdzielczą oraz inaczej umieszczoną sportową kierownicę i aluminiowe pedały.

Wyczynowe silniki Audi RS4

W pierwszej generacji Audi RS4 produkowanej do 2001 roku inżynierowie umieścili silnik V6 napędzany jedną z dwóch turbosprężarek. Jednostka o pojemności skokowej 2,7 l w Audi RS4 pozwala na osiągnięcie mocy aż do 381 KM (280 kW), a sportowe kombi osiąga setkę w niespełna 5 sekund. W oferowanym w latach 2005-2009 Audi RS4 drugiej generacji pracował silnik V8 chwalący się 420 końmi mechanicznymi (309 kW), który ze względu na wysokie obroty zjechał z taśmy w wersji z bezpośrednim wtryskiem bez turbodoładowania. Napęd o pojemności 4,2 l w zmienionej formie montowano również w zaprezentowanym w 2012 roku Audi RS4 trzeciej generacji.

Nowa wersja sportowego kombi Audi RS4 z 2012 roku

Produkowana od lata 2012 roku w Neckarsulm trzecia generacja Audi RS4 zjeżdżała z taśmy jako sportowe kombi i nawiązywała do tradycji serii RS4 produkowanej pierwotnie tylko w wersji kombi. W nowej odsłonie sportowe kombi od Audi osiągało moc do 450 KM (331 kW). Mimo niewielkiego zwiększenia masy w nowych modelach producent tak zoptymalizował osiągi silnika, by poprawić wynik rozpędzania się do setki o około 0,2 sekundy. Premiera rocznika 2012 sportowego kombi Audi RS4: zamiast montowanej dotychczas sześciostopniowej skrzyni biegów modele po raz pierwszy zyskały dwusprzęgłową skrzynię biegów z siedmiostopniową przekładnią.