audi-s5-l-01

Audi S5

Audi S5 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi S5, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Głębiej osadzony napęd, cechy szczególne takie jak czterowylotowa rura wydechowa oraz silnik o podwyższonych osiągach – w takie sportowe atrybuty konstruktorzy Audi z Ingolstadt w latach 90. XX wieku po raz pierwszy wyposażyli wprowadzone na rynek sportowe wersje swoich limuzyn, kombi i coupé. Od tego czasu modele Audi S wraz z jeszcze mocniejszymi autami z serii RS są stałym elementem programu spółki-córki Volkswagena. Tradycja tworzenia aut o wysokich osiągach w małych seriach została zapoczątkowana przez zaprezentowane w latach 90. XX wieku sportowe coupé Audi S2, które było następcą Audi quattro i Audi Coupé GT. Pojazd produkowano do 1996 roku. Zanim do programu włączono wreszcie sportowe coupé o cechach charakterystycznych dla serii S, trzeba było czekać jedenaście lat. Audi S5 wprowadzono na rynek w 2007 roku jako mocniejszą wersję zaprezentowanej w tym samym czasie nowej serii coupé Audi A5. Dwa lata później w jej ślady poszła wersja kabrio, którą wprowadzono na rynek równolegle do Audi A5 Cabriolet i która zastąpiła konstruowaną do 2009 roku otwartą wersję Audi S4. Oba modele Audi S5 powstały na bazie Audi A4 klasy średniej. " href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/audi/audi-s5/audi-s5-s-01.jpg" title="">

Audi S5 najbardziej sportową wersją serii coupé

Do topowej wersji auta z serii coupé inżynierowie z Ingolstadt zamontowali ośmiocylindrowy silnik o pojemności skokowej 4,2 l, który zapewniał Audi S5 osiągi rzędu 354 KM (260 kW). Sportowe coupé wyposażone w napęd na cztery koła przyspieszało do setki w ciągu 5,1 s. Prędkość maksymalna wynosiła 250 km/h i była regulowana elektronicznie. Dla porównania najmocniejszy model Audi A5 z sześciocylindrowym motorem o pojemności 3,2 l dysponował mocą 265 KM (195 kW). Różnice pomiędzy siostrzanymi modelami polegały jednak nie tylko na różnych osiągach gwarantowanych przez silniki. Specjaliści od akustyki zadbali o to, by Audi S5 na ulicy wydawało bardziej sportowe odgłosy niż Audi A5. Zewnętrznie Audi S5 od modeli A z serii coupé odróżniała osłona chłodnicy oraz chromowane zewnętrzne lusterka. Według deklaracji producenta Audi S5 zużywało średnio 12,1 litry paliwa na 100 km, co odpowiadało emisji dwutlenku węgla na poziomie 288 g/km. Audi S5 dysponowało sześciostopniową manualną skrzynią biegów lub sześciobiegowym automatem z programem sportowym. " href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/audi/audi-s5/audi-s5-s-04.jpg" title="">

Audi S5 jako kabriolet

Podczas gdy wielu producentów nowe generacje swoich otwartych modeli pozbawiało materiałowego dachu na rzecz składanej stalowej wersji, konstruktorzy Audi w wersji kabrio w dalszym ciągu stawiali na klasyczny tekstylny składany dach. Pod maską kabrioletu S5 z napędem na cztery koła pracował sześciocylindrowy, wyposażony w kompresor silnik o pojemności 3,0 l, który dysponował mocą ponad 333 KM (245 kW) i już na etapie rozpoczęcia produkcji w 2009 roku spełniał normę emisji spalin Euro 5. Kabriolet do setki rozpędzał się w 5,6 s, a maksymalna prędkość osiągana przez coupé wynosiła 250 km/h. Auto wyposażono w siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów. Jak podawał producent Audi S5 w wersji kabrio zużywało 9,7 l łączonego paliwa (emisja dwutlenku węgla wynosiła 224 g/km). " href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/audi/audi-s5/audi-s5-s-02.jpg" title=""> " href="https://www.autoscout24.pl/assets/auto/images/model/audi/audi-s5/audi-s5-s-03.jpg" title="">

Zobacz więcej