Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
audi-tt-8j-l-01.jpg

Audi TT 8J

Audi TT Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Audi TT, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Audi TT 8J to druga generacja samochodu sportowego produkowanego przez koncern motoryzacyjny Audi AG w latach 2006-2014. Auto zaliczane jest do segmentu G. Na rynek trafiło w dwóch wersjach nadwozia - jako dwudrzwiowe coupé lub dwudrzwiowy kabriolet. Jego nazwa pochodzi od wyścigu motocyklowego Tourist Trophy rozgrywanego corocznie na wyspie Man w Wielkiej Brytanii. Samochód jest wyposażony w cztery miejsca, przy czym największym komfortem mogą cieszyć się kierowca oraz pasażer podróżujący na przednim siedzeniu. Co ciekawe, Audi TT 8j posiada także całkiem spory bagażnik jak na auto ze swojej klasy. Po złożeniu tylnej kanapy można wygospodarować ponad 700-litrową przestrzeń kufra. W porównaniu do swojego poprzednika, czyli modelu oznaczanego symbolem fabrycznym 8N, druga generacja pojazdu może pochwalić się bardziej przestronnym wnętrzem, co ma bezpośredni związek ze zwiększeniem ogólnych gabarytów pojazdu. Audi TT 8j jest o kilkanaście centymetrów dłuższe i szersze. Zyskało także bardziej agresywną, sportową stylistykę, którą zawdzięcza wybitnemu designerowi Walterowi de Silva. Dzięki temu przestało być uważane za samochód dedykowany przede wszystkim kobietom, a także najmłodszej grupie klientów. Warto podkreślić, że model ten przyniósł producentowi z Ingolstadt wyjątkowy sukces finansowy i wizerunkowy. Zdobył ponadto wiele prestiżowych nagród, między innymi tytuł World Design Car of the Year 2007.

Historia jednej generacji

Audi TT 8j zastąpiło na rynku pierwszą generację modelu produkowaną od 1998 roku. Jego debiut miał miejsce w 2006 podczas Salonu Samochodowego Paris Motor Show. W tym samym roku samochód trafił do sprzedaży. Rok po premierze koncern zaprezentował Audi TT 8j z płóciennym dachem, rozbudzając jeszcze bardziej apetyt koneserów oryginalnych aut. Nowoczesna, dynamiczna sylwetka oraz wyśmienite osiągi sprawiają, że do dziś samochód używany jest poszukiwany przez wielu fanów motoryzacji. W pierwszym kwartale 2009 roku do sprzedaży trafiła mocna, sportowa wersja Audi TT RS napędzana silnikiem 2.5 TFSI o mocy 240 KM. W 2010 roku Audi TT II generacji przeszło delikatny facelifting. Poza drobnymi modyfikacjami nadwozia producent zadbał także o to, by pod maską znalazły się nowe silniki o większej mocy. Ostatni egzemplarz modelu zjechał z taśmy produkcyjnej w 2014 roku. Został zastąpiony przez Audi TT III generacji.

Doskonała stabilność, znakomite właściwości jezdne

Audi TT 8j słynęło z maksymalnego bezpieczeństwa gwarantowanego kierowcy oraz pasażerom. W standardzie pojazd posiadał napęd na przednie koła, chociaż na rynku wtórnym można też spotkać samochód używany z napędem 4x4 dopełnionym przez sprzęgło Haldex 4. Nie bez znaczenia były w tym przypadku zmiany, jakie zaszły w karoserii. W przeciwieństwie do I generacji, auto zyskało szerszy rozstaw osi, dzięki czemu osiągnęło dużo większą stabilność. Środek ciężkości został osadzony niżej, a nadwozie było sztywniejsze. Oparto je na ramie przestrzennej Audi Space Frame z lekkiego aluminium. Z metalu tego wykonano także około 70% poszycia nadwozia. Cięższe, stalowe elementy trafiły do tylnej części pojazdu, dzięki czemu samochód był bardzo dobrze wyważony. Na tylnej kanapie producent umieścił spojler wysuwany automatycznie w chwili, gdy pojazd osiągnie prędkość 120 km/h. Zatrzymanie auta zapewniały wentylowane tarcze hamulcowe. Nie zabrakło też układu ABS. W porównaniu do modeli pierwszej generacji udoskonalono właściwości jezdne. Perfekcyjnie zestrojone zawieszenie oraz system stabilizacji toru jazdy ESP ograniczający ryzyko pojawienia się podsterowności sprawiają, że Audi TT 8j jest znakomitym towarzyszem podróży.

Szeroka gama silników

Pod maską Audi TT II generacji znalazło się kilka jednostek napędowych. Wśród motorów benzynowych najsłabszy był turbodoładowany silnik o pojemności 1,8 l i mocy 180 KM, który pozwalał rozpędzić auto do 226 km/h. Przyspieszenie do setki zajmowało 7,3 sekundy. Jednostka była zestawiana z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Lepsze osiągi gwarantował natomiast motor 2.0 TFSI o mocy 200 KM, zwiększonej następnie do 211 KM. Moc ta wystarczyła, aby samochód osiągnął prędkość 100 km/h w ciągu 6,6 sekundy. Z myślą o miłośnikach ostrej jazdy koncern dołączył do oferty widlasty silnik V6 o pojemności 3,2 litra. Ta 250-konna jednostka napędowa pozwalała wygenerować prędkość dochodzącą do 247 km/h i rozpędzała pojazd do setki w niespełna 6 sekund. Po kilku latach motor ten został wycofany z produkcji. Zastąpił go 2-litrowy silnik o mocy 272 KM. W mocniejszych jednostkach napęd był przekazywany przez automatyczną przekładnię S-Tronic. Wśród propozycji koncernu nie zabrakło też silnika Diesla. Dwulitrowy motor TDI osiągał moc 170 KM i wyróżniał się niskim spalaniem oscylującym w granicach 5,3 l na 100 km, dzięki czemu znakomicie sprawdzał się na długich trasach oraz w terenie miejskim. Warto pamiętać o tym, że jednostki napędowe w Audi TT 8j wyróżniają się wyjątkową trwałością i bezawaryjnością, dzięki czemu model cieszy się popularnością na rynku wtórnym i jest uważany za auto generujące wyjątkowo niskie koszty eksploatacji.