- Strona startowa
- Samochod
- BMW
- BMW 2002
BMW 2002 Zestawienie
Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu BMW 2002, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej
Aktualne oferty dla BMW 2002
-
BMW 2002 1602
€ 13 000,-- 64 500 km
- 04/1973
- 63 kW (86 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- - (Rodzaj skrzyni biegów)
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, BE-8750 Wingene -
BMW 2002 1502
€ 7 950,-- 146 000 km
- 04/1975
- 78 kW (106 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, BE-1800 Vilvoorde -
BMW 2002 turbo Sammlerzustand
€ 109 500,-Możliwość odliczenia VAT-u - 87 900 km
- 07/1974
- 125 kW (170 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-22549 Hamburg -
BMW 2002
€ 19 500,-- 1 km
- 02/1974
- 96 kW (131 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- - (Rodzaj skrzyni biegów)
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, IT-79019 San Vito dei Normanni -
BMW 2002
€ 50 800,-- 600 km
- 01/1974
- 98 kW (133 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- - (Rodzaj skrzyni biegów)
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, FR-76450 Veulettes Sur Mer -
BMW 2002 1600-2 komplett restauriert, TÜV neu, atlantik
€ 18 500,-- 95 000 km
- 10/1969
- 63 kW (86 KM)
- Używany
- 2 właśc. samochodu
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-57223 Kreuztal -
BMW 2002 Tii
€ 28 000,-- 25 203 km
- 06/1974
- 147 kW (200 KM)
- Oldtimer
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, ES-36700 Tui -
BMW 2002 1502 Umbau auf 2002tii
€ 18 999,-- 99 999 km
- 05/1976
- 96 kW (131 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Osoba prywatna, DE-72213 Altensteig -
BMW 2002 Rundleuchte TOP!
€ 18 900,-- 66 500 km
- 05/1973
- 73 kW (99 KM)
- Używany
- - (Właśc. samochodu)
- Manualna
- Benzyna
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Dealer, DE-67454 Haßloch
Swoimi szlachetnymi samochodami sportowymi, takimi jak legendarny kabriolet BMW 507, czy luksusowymi limuzynami, takimi jak BMW 501, który otrzymał przydomek barokowego anioła, producent samochodów BMW wkroczył w latach 50. w okres kryzysu. W rozpoczynającym się dziesięcioleciu samochodów dla mas, Bawarczykom brakowało konkretnego modelu, na którym można byłoby zarobić dobre pieniądze. Marża ze sprzedawanego w tamtych latach modelu BMW Isetta nie była wystarczająca, aby długofalowo utrzymać się samodzielnie. Banki naciskały, a konkurent Daimler-Benz był gotowy do ataku, kiedy to Monachijczykom z początkiem lat 60. udało się dokonać przełomu za sprawą pojazdów tak zwanej Nowej Klasy. Czterodrzwiowe limuzyny BMW 1500 oraz 2000 otworzyły producentowi drzwi do rynku samochodów klasy średniej. Jako że klienci ochoczo przyjęli nowe modele, Bawarczycy zdecydowali się rozbudowywać swój program samochodów niższej klasy. Prekursorem wprowadzonej potem serii 3 była seria 2, w której BMW 2002 prezentował najlepszy model, uchodzący po dziś dzień za klasycznego przedstawiciela samochodów osobowych lat 70. BMW 2002 – kompaktowa budowa w połączeniu ze sportową dynamiką Podstawę dla stworzenia BMW 2002, produkowanego w wersji sedan i cabrio, stanowiły większe modele z serii BMW 2000, w przeciwieństwie do których modele BMW 2002 posiadały dwoje drzwi oraz mniejsze nadwozie. Kompaktowa budowa oraz obniżony ciężar wyszły na dobre właściwościom jezdnym BMW 2002. Bawarczycy przemówili tym modelem do młodszej wiekowo grupy klientów. Jednocześnie model BMW 2002 ugruntował image BMW jako producenta oferującego samochody sportowe w przedziale cenowym samochodów średniej klasy.
BMW 2002 w wersji sedan i cabrio
Pierwszy model BMW 2002 został zaprezentowany w 1966 roku w wersji sedan. Rok później swoją premierę miała wersja cabrio z materiałowym dachem i klatką bezpieczeństwa, co tylko podkreśliło sportowy charakter modelu. BMW 2002 z typem nadwozia targa otrzymał konstrukcję łączoną, na którą składały się sztywne elementy dachu, wyjmowanych części oraz oddzielny dach otwierany w stylu lando. Model z nadwoziem typu targa został w latach od 1971 do 1975 przebudowany przez producenta karoserii Baur w Stuttgardzie, który wyposażał także modele w wersji cabrio. Od 1971 roku wychodziły na rynek modele BMW 2002 z nadwoziem typu hatchback, określane także mianem Touring i produkowane do 1974 roku. W 1973 roku różne warianty BMW 2002 doświadczyły liftingu, obejmującego zmiany w osłonie chłodnicy oraz w reflektorach.
Silniki dla BMW 2002
BMW 2002 w wersji podstawowej był oferowany z silnikiem rzędowym czterocylindrowym o mocy 100 KM (74 kW), który rozpędzał samochód do 170 km/h. Model BMW 2002 z 1968 roku – BMW 2000 tii – był dostępny w mocniejszej wersji silnika o mocy 120 KM (88 kW) i pozwalał osiągnąć prędkość 185 km/h. Z początkiem lat 70. oferta jednostek napędowych została uzupełniona o silnik o mocy 130 KM (96 kW). Model BMW 2002 tii z tym silnikiem osiągał prędkość 190 kilometrów na godzinę i był oferowany w latach 1971 do 1975.
W 1973 roku zaprezentowano model topowy BMW 2002 Turbo
W ostatnich latach produkcji do programu dołączył model topowy w wersji turbo z typowo sportowymi elementami wyglądu zewnętrznego, takimi jak przednie spojlery i ozdobne pasy. Model w wersji turbo dysponował mocą silnika 170 KM (125 kW) i rozpędzał BMW 2002 do prędkości 210 km/h. Wersja Turbo była produkowana w niewielkich nakładach do końca 1974 roku. W roku 1975 BMW 2002 zastąpiła nowa 3 seria bawarskiego producenta.