Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
bmw-316-l-01.jpg

BMW 316

BMW 316 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu BMW 316, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

BMW 316 to podstawowa wersja silnikowa popularnej Serii 3, czyli jednego z największych przebojów rynkowych bawarskiego producenta, reprezentującego autosegment D. Już podstawowa jednostka napędowa pod maską BMW 316 sprawia, że ten samochód używany spełnia oczekiwania większości użytkowników pod względem mocy. Poza tym jest to silnik, którego spalanie akceptuje większość nabywców. BMW 316 oferuje znacznie więcej przestrzeni w kabinie i ma lepsze zawieszenie od typowego auta kompaktowego. Każda nowa generacja ma coraz lepsze wyposażenie. Dla wielu osób, które chcą kupić samochód używany, niezwykle ważna jest także cena, a w tym przypadku BMW 316 okazuje się ona znacznie niższa w porównaniu do modeli z mocniejszymi silnikami. Co najważniejsze, każda generacja BMW 316 zapewnia także świetne właściwości jezdne oraz ponadczasowy wygląd nadwozia, który, pomimo upływu lat, nadal pozostaje bardzo atrakcyjny. Jak przystało na rasowe BMW, w trzysta szesnastce napęd przekazywany jest na tylną oś.

BMW 316 – generacja trzecia

BMW 316 trzeciej generacji było produkowane w latach 1991 – 2000. Zwłaszcza dla młodych kierowców, lubiących dynamiczne auta, był to pierwszy samochód używany z logo bawarskiej marki, na jaki mogli sobie pozwolić. To bardzo charakterystyczne auto, które uznawane jest za pojazd kultowy. Jego charakterystyczna masywna sylwetka, z długą, przednią maską, typowymi prostokątnymi reflektorami, długim tylnym zwisem i prostą, dolną linią okien, w ogóle się nie starzeje. Jest wręcz uznawana za klasyczny przykład urody samochodów marki BMW, sprzed ery designera Chrisa Bangle, który wprowadził do stylu projektowania BMW cały szereg skomplikowanych przetłoczeń i obłych kształtów. Dopiero od 1995 roku auta posiadały lepsze wyposażenie podstawowe, obejmujące między innymi 2 airbagi i elektryczne sterowanie szyb. Wersje sprzed 1995 roku były zdecydowanie słabiej wyposażone. BMW 316 produkowane było w 5 wersjach nadwozia (2-drzwiowe coupé, 2-drzwiowy kabriolet, 3-drzwiowy hatchback, 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowe kombi). Poszczególne warianty różniły się wymiarami: długość wynosiła od 4209 do 4432 mm, szerokość od 1698 mm do 1710 mm, a wysokość od 1335 mm do 1393 mm. Rozstaw osi mierzył 2700 mm. W wersji BMW 316i auto było napędzane silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 l i mocy 102 KM, który rozpędzał pojazd do setki w 12,7 s i średnio zużywał od 8 do 10 l/100km.

BMW 316 – generacja czwarta

BMW 316 czwartej generacji to samochód używany, produkowany w latach 1998 – 2007. Auto, reprezentujące klasę D (za wyjątkiem 3-drzwiowego hatchbacka, klasyfikowanego jako kompakt) stało się synonimem sukcesu finansowego i było chętnie kupowane przez zamożne osoby, które potrzebowały dynamicznego, reprezentacyjnego i świetnie wyposażonego samochodu. BMW 316 nie jest jeszcze bardzo skomplikowane pod względem technicznym, co sprawia, że koszty jego utrzymania nie są bardzo wysokie. Samochód można serwisować w niemal każdym warsztacie. Auto ma także proste zawieszenie, oparte o kolumny McPhersona z przodu i układ wielowahaczowy z tyłu, co też pozytywnie wpływa na koszty. W porównaniu do poprzedniej generacji, nastąpiła dość duża zmiana w wyglądzie. Najmniej zmieniła się linia boczna, na karoserii nadal dominują pionowe, proste linie, pozostał też taki sam kształt bryły auta. Modyfikacje widać jednak w pasie przednim, gdzie zastosowano reflektory o bardziej zdecydowanym kształcie, które doskonale wyglądają w połączeniu z charakterystycznym kształtem wlotów powietrza. W BMW 316 bardziej atrakcyjny pod względem wyglądu jest także pas tylny, w którym dominują potężne, dwubryłowe lampy. BMW 316 to samochód używany, który, jak już wspomniano, w pierwszych latach produkcji był dość słabo wyposażony. Auto takie może posiadać ABS, system stabilizacji toru jazdy i jedną poduszkę powietrzną. W miarę upływu czasu producent dodawał kolejne elementy. Pojazdy z ostatnich lat produkcji mogły posiadać: duży ekran nawigacji w konsoli środkowej, fotele z pamięcią ustawień, klimatyzację, skórzaną tapicerkę i wiele innych detali, które sprawiają, że wnętrze staje się naprawdę luksusowe. Używane BMW 316 E46 dostępne było jako 2-drzwiowe coupé, 2-drzwiowy kabriolet, 3-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowe kombi, 5-drzwiowy sedan i 3-drzwiowy hatchback. Sedan ma 4488 mm długości, 1739 mm szerokości i 1369 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2725mm. BMW 316i było napędzane silnikiem benzynowym o pojemności 1,9 l. Jednostka miała moc 105 KM, a od 2001 roku montowano jej zmodernizowaną, wzmocnioną wersję, mającą 11 KM więcej. Samochód rozpędza się do setki w 10,9 s, a średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 7,1 l/100km. Silnik współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną lub z 5-biegowym automatem.

BMW 316 – generacja piąta

BMW 316 to samochód używany, produkowany w latach 2004 – 2011. Piąta generacja Serii 3 przyniosła prawdziwie rewolucyjne zmiany pod względem wyglądu, wyposażenia oraz stopnia nasycenia nowoczesnymi rozwiązaniami i elektroniką. Używane BMW 316 wymaga już więc wielokrotnie większych nakładów na części i serwis, a do tego tylko naprawdę wyspecjalizowane placówki są w stanie je naprawić. Choć w praktyce okazało się, że samochód był bardziej awaryjny od wcześniejszych generacji, oferuje za to znacznie lepsze osiągi, doskonałe właściwości jezdne, większy poziom bezpieczeństwa, świetnie wyposażone wnętrze i agresywny, śmiały, bardzo nowoczesny wygląd. Pas przedni w BMW 316 czwartej generacji ma w sobie więcej z auta sportowego niż z eleganckiej limuzyny, co szczególnie podkreślają mocne przetłoczenia na masce, płynnie łączące się z wyeksponowanymi wlotami powietrza oraz przednie, podwójne reflektory, o bardzo prowokacyjnej linii. Przetłoczenia i górna linia zderzaka w linii bocznej poprowadzone są, tak aby na końcu auta tworzyć kształt klina, charakterystyczny dla samochodów ze sportowym zacięciem. Linia dachu opada ku tyłowi łagodnym łukiem, a w pasie tylnym uwagę przykuwają duże, 5-ramienne lampy. Używane BMW 316 może pochwalić się bardzo nowoczesnym i wygodnym wnętrzem, w najbogatszych wersjach wyposażenia wyściełanym elegancką skórą i zdobionym pięknym drewnem. Pięta generacja BMW 316 ma także nowoczesną deską rozdzielczą i kokpit, w którym znaleźć można nawet rewolucyjny system iDrive, służący do wygodnego sterowania wyposażeniem samochodu. W przypadku tego auta nawet najtańsze wersje posiadały w standardzie: klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, świetny zestaw audio z 6 głośnikami i komputer pokładowy. Najbogatsze warianty mogą być wyposażone w aktywne wspomaganie kierownicy oraz szereg systemów, zwiększających bezpieczeństwo i wspierających pracę kierowcy, na przykład asystenta parkowania. Używane BMW 316 piątej generacji w wersji sedan ma 4520 mm długości, 1817 mm szerokości i 1421 mm wysokości. Rozstaw osi mierzy 2760 mm. BMW 316i posiada pod maską 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.6 l i mocy 122 KM. Jednostka rozpędza samochód do setki w 10,8 s, a średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 5,9l/100 km (w mieście 7,7 l/100km). BMW 316d napędzane jest turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2.0 l i mocy 115 KM. Silnik wysokoprężny rozpędza samochód do setki w 10,9 s, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,4 l/100km w cyklu mieszanym i 5,4 l/100km w mieście. Z silnikami współpracowały 6-biegowe skrzynie manualne albo 6-stopniowe automaty. W 2012 roku rozpoczęła się produkcja szóstej generacji Serii 3. BMW 316 to bardzo ciekawy i niepowtarzalny samochód używany, stworzony głównie dla tych kierowców, którzy cenią sportowy wygląd swoich aut i potężną moc ich silników.