Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
bmw-x3-l-01.jpg

BMW X3

BMW X3 Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu BMW X3, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Nowe od:
Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

BMW X3 jest przykładem samochodu spełniającego wszystkie wymagania dotyczące grupy aut, do której należy. Bawarski koncern stworzył nową kategorię pojazdów i nazwał ją SAV, co jest skrótem od nazwy Sport Activity Vehicle (w języku polskim oznacza "pojazd do aktywności sportowych"). BMW X3 automatycznie stało się wzorcem SAV klasy premium. X3 plasuje się między kombi z napędem na wszystkie koła z pakietem do jazdy w terenie, a autami typu SUV, które dają sobie radę na większych nierównościach oraz, dzięki mocnym silnikom z dużym momentem obrotowym, świetnie sprawdzają się, ciągnąc ciężką przyczepę.

Niemieckie auto produkowane poza Niemcami

BMW X3 po raz pierwszy zaprezentowano w 2003 roku podczas targów we Frankfurcie. W tym samym roku rozpoczęto produkcję auta w zakładach Magna Steyr Fahrzeugtechnik AGBMW w austriackim Grazu, gdzie X3 było wytwarzane aż do 2010 roku. Wtedy fabrykę opuścił ostatni egzemplarz pierwszej generacji auta. Niemal 10 tysięcy X3, z ponad 600 000 wyprodukowanych samochodów złożono w Rosji. BMW X3 drugiej generacji, które wprowadzono na rynek w 2010 roku, powstawało w montowniach w Greer w Stanach Zjednoczonych oraz w indyjskim Ćennaj. X3 pozwoliło koncernowi BMW zdyskontować sukces modelu X5, który znalazł wielu nabywców i doczekał się pozytywnych ocen ze strony fachowców. Pomysł na auto wielkością zbliżone do klasy kompaktowej i dzielące wiele rozwiązań z zaawansowanym technicznie SUV-em X5 okazał się strzałem w dziesiątkę. BMW podjęło ryzyko, rezygnując z produkcji samochodu w Niemczech oraz idąc na małe ustępstwa w kwestii jakości wykończenia. Efektem takich działań było obniżenie kosztów, a co za tym idzie, także ceny. Opinie użytkowników i rozwój technologii pozwoliły monachijczykom na stworzenie X3 drugiej generacji, które stanowi punkt odniesienia dla konkurentów chcących zaistnieć w klasie SAV. BMW X3 w tej odsłonie zadebiutowało w 2010 roku. Jakość wykończenia i pozycja prowadzącego za kierownicą plasują X3 w jego drugim wcieleniu na czele grupy luksusowych SAV-ów. Różnica pomiędzy BMW X3 jest na tyle duża, że jego pierwszą i drugą generację warto rozpatrywać jako niemal dwa różne samochody.

BMW X3 pierwszej generacji

Osoby oczekujące, że X3 będzie kolejnym SUV-em, nie do końca rozumiejąc pomysł koncernu BMW, mogły być nieco zawiedzione. Monachijski koncern zaoferował samochód, który ma być używany w umiarkowanie trudnych warunkach terenowych, będzie się znakomicie prowadził i prezentował na szosie oraz zapewni użytkownikom bezpieczeństwo i komfort. Te czynniki, znakomite silniki oraz doskonałe postrzeganie marki w połączeniu z rozsądną, co nie znaczy, że niską, ceną zagwarantowały X3 sukces rynkowy. Ktoś spodziewający się po X3 pierwszej generacji doskonałości w sferze wykończenia wnętrza oraz tego, że po zajęciu pozycji za kierownicą poczuje się niemal jak w X5, może być lekko rozczarowany. Porównując X3 z autami podobnej klasy - materiałom, z których wykonano kokpit, a szczególnie poziomowi ich montażu, można sporo zarzucić. Reprezentują one poziom właściwy dla samochodów marek o nieco mniejszym prestiżu. X3 w 2006 roku przeszło jednak udany facelifting, a rok później specjaliści BMW zadbali o poprawę spasowania elementów wyposażenia wnętrza. Samochód oferowano z napędem na obie osie. Do przeniesienia napędu służyły 6-biegowe przekładnie manualne lub automatyczne. Ofertę silników benzynowych otwierała jednostka 2.0i o mocy 150 KM. Poza nią auta były wyposażane w motory 2.5i oraz 2,5si o mocy odpowiednio 192 i 218 KM. Najmocniejsze silniki 3.0i dostępne były w dwóch wersjach o mocy 231 lub 272 KM. Wysokoprężne jednostki napędowe, słusznie cieszące się dobrą opinią ze względu na kulturę pracy i rozsądne zużycie paliwa, zapewniały moc 143 KM w przypadku motoru 1.8d, 150 lub 177 KM dla 2.0 oraz 204 KM dla 3.0d i 286 KM dla silnika 3.0sd, który pozwala na rozpędzenie BMW X3 do prędkości 100 km/h w ciągu 6,6 s.

Druga generacja BMW X3

Wprowadzony na rynek w 2010 roku nowy model X3 dla mniej spostrzegawczego obserwatora mógł wydać się łudząco podobny do większego X5. Produkcję X3 przeniesiono do USA. BMW zachęcone sukcesem X3 pierwszej generacji zmodyfikowało karoserię samochodu. Wnętrze auta stało się obszerniejsze, co pozwoliło na umiejscowienie foteli wyżej, niż to miało miejsce w poprzednim wcieleniu samochodu, który teraz mógł być bez problemu używany poza utwardzonymi drogami. Wreszcie usatysfakcjonowani mogli się poczuć się bardziej wymagający klienci. Jakość wykończenia wnętrza dostosowana została do poziomu kategorii aut premium. W 2014 roku BMW X3 poddano liftingowi obejmującemu oba zderzaki i przednie lampy. W obudowach lusterek zewnętrznych zamontowano kierunkowskazy. Od początku produkcji drugiej generacji X3 koncern BMW postawił na silniki o pojemności 2.0 i 3.0 oraz na 8-biegowe skrzynie manualne i automatyczne. W ofercie pojawiły się auta z tylnym napędem (sDrive), który dostępny był z najsłabszymi jednostkami napędowymi: wysokoprężnym 2.0 o mocy 150 KM oraz benzynowym 2.0 o mocy 184 KM. W ten ostatni silnik wyposażano także X3 z napędem na wszystkie koła XDrive. Pozostałe auta 4x4 oferowano z silnikami benzynowymi 2.0 o mocy 245 KM, 3.0 o mocy 306 KM oraz wysokoprężnymi 3.0 o mocy 258 lub 313 KM oraz, z wprowadzonym do produkcji w 2006 roku, motorem 2.0 o mocy 190 KM.

BMW X3 na rynku wtórnym

Ze względu na dobrą opinię, markę oraz liczbę wyprodukowanych aut, BMW X3 cieszy się sporą popularnością i jest łatwo dostępne jako samochód używany. Szukając auta na rynku wtórnym, warto zadać sobie pytanie, której generacji X3 będzie brane pod uwagę. Sporym ułatwieniem jest fakt, że pojazdy z granicznego rocznika 2010, w którym produkowano zarówno X3 pierwszej, jak i drugiej generacji, stanowią nikły odsetek egzemplarzy dostępnych na rynku. Lepiej zatem szukać BMW X3 z roczników do 2009 lub od 2011 - wyeliminuje to wiele wątpliwości. Chcąc nabyć samochód BMW X3, można wybierać spośród wielu wersji silnikowych dostępnych w różnych opcjach wyposażenia. W autach obu generacji można spotkać głównie egzemplarze wyprodukowane na rynek europejski lub skonfigurowane pod wymogi rynku USA. BMW X3 pierwszej generacji wytwarzano także w wersjach na inne kraje - dlatego można trafić na oferty samochodów, które oferowano w specyfikacjach przeznaczonych do Egiptu, Tajlandii i Rosji. Te auta mogły być użytkowane w innych niż europejskie warunkach i trudniej jest sprawdzić ich historię. Potwierdzeniem uniwersalności i jakości BMW X3 może być fakt, że auto używane jest przez służby ratunkowe w kilku państwach Europy, a one stawiają przed pojazdami wysokie wymagania. Samochód, bez względu na rocznik, dobrze sprawdza się zarówno na drogach polnych, jak i na autostradzie. Ze względu na jakość wykonania, silniki i postrzeganie marki, BMW X3 (zwłaszcza drugiej generacji) wydaje się rozsądną alternatywą nawet dla nowych samochodów typu SAV oferowanych przez producentów o mniejszym prestiżu.