Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
default-banner-l-01.jpg

BMW E91

BMW E91 Touring to luksusowe kombi, reprezentujące autosegment D i produkowane w latach 2005 – 2012. BMW E91 reprezentuje trzecią generację Serii 3 i może pochwalić się zdobyciem pierwszego miejsca w prestiżowym konkursie World Car Awards w 2006 roku. BMW E91 Touring to samochód używany, który cieszy się dużym powodzeniem na rynku aut z drugiej ręki. Pojazd oferuje wszystko to, z czego słynie marka BMW: dynamiczną, ponadczasową linię nadwozia, doskonałe właściwości jezdne i potężne silniki, które napędzają tylną oś. Całość uzupełnia 5-drzwiowe nadwozie typu kombi, które sprawia, że używane BMW E91 jest także funkcjonalne i może pełnić rolę wielozadaniowego auta, zarówno rodzinnego, jak i rekreacyjnego. We wnętrzu nie brakuje bardzo nowoczesnych rozwiązań, z systemem iDrive na czele. Zaletą czterokołowca jest także wysoki poziom bezpieczeństwa, uzyskany dzięki mocnej konstrukcji i bogatemu wyposażeniu w aktywne systemy, chroniące pasażerów. Najwyższy poziom bezpieczeństwa potwierdziła zresztą maksymalna nota 5 gwiazdek, uzyskana w testach Euro NCAP. Wieloletnia eksploatacja auta przez setki tysięcy kierowców na całym świecie pozwoliła także stwierdzić, że najlepiej pod maską BMW E91 sprawowały się silniki benzynowe. Diesle czasem sprawiały problemy, tak samo jak skrzynie automatyczne. Atutem samochodu jest bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Trzeba też pamiętać, że BMW E91 to samochód używany, który jest mocno nasycony elektroniką i posiada skomplikowaną konstrukcję. Auto wymaga więc regularnego serwisowania. Choć używane BMW E91 sporo wymaga od swojego właściciela, w zamian za to bardzo wiele daje, przede wszystkim zapewniając niesamowite wrażenia dla kierowcy.

BMW E91 Touring – kombi nie musi być nudne

Używane BMW E91 udowadnia, że samochód z nadwoziem typu kombi nie musi być nudny i pozbawiony polotu. Jest wręcz odwrotnie – to auto ma w sobie nutę sportowej drapieżności. Producent nie zapomniał także o funkcjonalności, która przejawia się nie tylko w tym, że tylna klapa pozwala na wygodny dostęp do potężnego bagażnika, mającego 460 l pojemności. Otwierać można także samą tylną szybę. Niektóre BMW E91 posiadają również wysuwaną siatkę w bagażniku, która pozwala na załadowanie powierzchni bagażowej aż po dach. Po złożeniu tylnych siedzeń powierzchnia bagażowa wzrasta do 1385 l. Funkcjonalność to także wygodne schowki we wnętrzu kabiny, zarówno do dyspozycji kierowcy, jak i pasażerów. BMW E91 to auto, które idealnie łączy w sobie elegancję ze sportową linią. Pojazd ma masywną sylwetkę, której sportowej drapieżności dodają długa maska, mocne przetłoczenia i charakterystyczne, przednie reflektory, których kształt przypomina oczy drapieżnego zwierzęcia. Pas przedni to przede wszystkim charakterystyczne nerki, czyli chromowane wloty powietrza w typowym dla BMW stylu oraz wkomponowany zderzak, z ozdobną, chromowaną listwą i okrągłymi lampami przeciwmgielnymi. Linia boczna została zaprojektowana tak, aby kombi kojarzyło się z autem sportowym. Konstruktorzy uwypuklili nadkola i poprowadzili mocne przetłoczenie na linii klamek, które zaczyna się przy przednim nadkolu i kończy swój bieg przed tylną lampą. Dolna linia drzwi unosi się ku tyłowi auta, co świetnie współgra z dość długim tylnym zwisem. Taki zabieg stylistyczny sprawia, że używane BMW E91 ma w sobie coś z coupé. Potwierdza to linia dachu, której najwyższy punkt znajduje się nad zagłówkami foteli kierowcy i pasażera, a potem zaczyna łagodnie opadać ku tyłowi. Funkcjonalne relingi dachowe w ogóle nie burzą tej świetnie dopracowanej konstrukcji. W pasie tylnym BMW E91 zastosowano ładne, dość duże lampy i spojler, umieszczony nad tylną szybą, podkreślający sportowe ambicje samochodu. BMW E91 to samochód używany o przebojowej sylwetce, które prawie w ogóle się nie starzeje. Auto ma 4527 mm długości, 1817 mm szerokości (1989 mm z lusterkami) i 1418 mm wysokości (bez relingów). Rozstaw osi mierzy 2760 mm. W 2007 roku BMW E91 Touring przeszło kurację odmładzającą. Objęła on zmianę wyglądu przednich reflektorów, tylnych lamp, zderzaków i maski. Poza tym modernizacji poddane zostały także silniki, w których producent zwiększył moc.

BMW E91 Touring i jego wnętrze

Używane BMW E91 nie ma bardzo przestronnego wnętrza, ale jest ono wygodne, dzięki zastosowaniu świetnie wyprofilowanych foteli przednich oraz tylnej kanapy. Odległość od siedziska przedniego fotela do dachu wynosi 978 mm, a w przypadku tylnej kanapy zmniejsza się do 964 mm. Szerokość wnętrza kabiny na wysokości podłokietników wynosi 1459 mm z przodu i 1455 mm z tyłu. We wnętrzu auta zastosowano szereg ozdobnych elementów z zimnej, srebrnej, galwanizowanej stali, która świetnie kontrastuje z czarną skórą, pokrywająca fotele oraz z eleganckim, sztucznym tworzywem, z jakiego wykonano kokpit. Bogatsze wersje posiadają system iDrive, który składa się z ekranu umieszczonego w konsoli środkowej i uniwersalnego pokrętła, umieszczonego w tunelu centralnym za dźwignią zmiany biegów, które służy do wyboru i zatwierdzania opcji. Dzięki iDrive można wygodne sterować audio, nawigacją i szeregiem innych systemów. W wersjach bez iDrive, w konsoli środkowej znajdują się ergonomicznie ułożone gałki i przyciski. BMW E91 to samochód używany, który był standardowo wyposażany w klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, komputer pokładowy i audio z6 głośnikami. Większość kierowców korzystała z całego szeregu dostępnych opcji, dzięki którym większość modeli posiada znacznie bogatsze wyposażenie, obejmujące: tempomat, firmową nawigację, komfortowe, elektrycznie sterowane fotele, wielofunkcyjną kierownicę, czujniki parkowania i wiele innych. O bezpieczeństwo pasażerów dba cały szereg aktywnych systemów, obejmujących: ABS, ESP, system kontroli trakcji, przednie i boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny powietrzne, zabezpieczające osoby jadące z tyłu.

BMW E91 Touring – konstrukcja, zawieszenie i napęd

BMW E91 to samochód używany, który ma klasyczną konstrukcję, charakterystyczną dla aut projektowanych w Bawarii. Napęd przekazywany jest na tylną oś (lub na obie osie przez system xDrive), silnik umieszczono wzdłużnie i zadbano również o odpowiedni, niemal równy rozkład mas na przód i tył – ze względu na to akumulator znajduje się z tyłu samochodu. Zawieszenie auta wykorzystuje podwójne wahacze na przodzie i wielowahaczową oś z tyłu. Kierowca może korzystać ze standardowego, elektrycznego lub opcjonalnego, aktywnego systemu wspomagania kierownicy, który dobiera moc wspomagania do szybkości jazdy. Używane BMW E91 Touring dostępne jest w aż 30 wersjach silnikowych. Pod maską auta montowano następujące jednostki benzynowe: 1.6 l R4 (122 KM), 2.0 l R4 (126, 136, 143, 150, 163, 170 i 173 KM), 2.5 l R6 (177, 191, 203 i 218 KM) i 3.0 l R6 (211, 233, 257, 272, 304 i 306 KM). BMW E91 mogło być napędzane następującymi, turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi z listwą wtryskową common rail: 2.0 l R4 (115, 122, 136, 143, 163, 177 i 184 KM) i 3.0 l R6 (197, 204, 231, 245 i 286 KM). Z silnikami współpracowały 6-biegowe skrzynie manualne lub 6-stopniowe skrzynie automatyczne. BMW E91 Touring to samochód używany o świetnym, eleganckim, ponadczasowym wyglądzie. To kombi dla rodziny, która dużo podróżuje i potrzebuje wygodnego, dynamicznego i bezpiecznego auta do szybkiej jazdy po trasach.