Przejdź do głównej zawartości
Ze względu na prace konserwacyjne AutoScout24 jest obecnie dostępny tylko w ograniczonym zakresie. Dotyczy to takich funkcji, jak kontakt ze sprzedawcami, logowanie lub zarządzanie pojazdami na sprzedaż.
buick-regal-l-01.jpg

Buick Regal

Buick Regal Zestawienie

Tutaj znajduje się zestawienie informacji na temat samochodu Buick Regal, włącznie ze szczegółami dotyczącymi najważniejszych właściwości, silnika oraz wyposażenia, a także innymi przydatnymi informacjami związanymi z tym modelem. Czytaj dalej

Używane od:
*Najniższa cena na AutoScout24 w ostatnim miesiącu

Buick Regal to cała linia samochodów luksusowych produkowanych przez GM. Pod tą nazwą może kryć się szeroka gama całkowicie różnych aut. W garażach pasjonatów amerykańskiej motoryzacji znajdziemy pojazdy o klasycznie kanciastych liniach. To właśnie Regale pierwszej, drugiej i trzeciej generacji. Auta piękne i budzące sentyment, ale dzisiaj już rzadko spotykane, zwłaszcza w Polsce. Większości użytkowników Buick Regal będzie kojarzył się z modelem projektowanym od roku 2008. Już na pierwszy rzut oka widać, że mamy tutaj do czynienia z autem osobowym o aspiracjach sportowych. Dosyć mocno opadająca maska zapewnia pojazdowi dobrą aerodynamikę. Skośnie zarysowane reflektory nadają Buickowi lekko agresywnego charakteru. Atrapa chłodnicy natomiast przydaje klasy. Wielu miłośników motoryzacji patrząc na najnowszego Regala może mieć wrażenie, że już gdzieś go widziała. General Motors od lat stosuje "badge engineering" - inżynierię plakietek. Jest to lekko sarkastyczne określenie na sprzedawanie tego samego modelu pod wieloma różnymi markami. Buick Regal jest bliźniakiem Opla Insigni. Wygląd może w tym wypadku być lekko mylący - pod maską znajdziemy bowiem inną gamę silników.

Buick Regal - przeszło czterdzieści lat na drogach

Buick Regal debiutował w roku 1973 i zastąpił w ofercie marki wcześniejszą Rivierę. Już wtedy była widoczna misja brandu z trzema tarczami w logu. Buick w strategii General Motors zajmuje miejsce pomiędzy Chevroletem i Cadillakiem. Oferuje auta o wiele bardziej komfortowe niż ten pierwszy producent, ale nie jest w stanie równać się pod względem luksusu z tym drugim. Buick Regal był więc dwudrzwiowym coupé stworzonym jako samochód rekreacyjny. Uwagę od razu zwraca karoseria o niezwykle ciekawym designie. Kiedy spojrzymy na nadwozie z przodu, wydaje się ono kanciaste. Z boku natomiast już dostrzeżemy delikatnie opadające linie. Bardzo duże wrażenie robi wnętrze. Zobaczymy w nim wysokiej jakości drewniane wykończenia oraz fotele z podłokietnikami. W 1976 pojawił się też czterodrzwiowy Regal w wersji sedan. Wariant podstawowy został stworzony przede wszystkim z myślą o zastosowaniu rekreacyjnym, a po faceliftingu pojazd wychodził naprzeciw oczekiwaniom użytkowników poszukujących rodzinnego auta. Druga generacja pojawiła się na rynku w 1978 roku. Ponownie była dostępna jedynie jako dwudrzwiowe coupé. Projektanci porzucili większość charakterystycznych elementów nadwozia poprzednika. W zapomnienie poszedł między innymi charakterystyczny, lekko szpiczasty grill. Warto wspomnieć, że jedna z wersji tej generacji mogła pochwalić się osiągami na tyle dobrymi, aby brać udział w wyścigach Nascar. Trzecia odsłona trafiła do sprzedaży w 1988 roku. Tego typu samochód używany jest o wiele rzadziej kupowany przez kolekcjonerów niż jego poprzednicy. Nie ma aż tak wielu cech oldtimera. Karoseria jest już niemal w stu procentach nowoczesna. Jedynie atrapa chłodnicy przywodzi na myśl starsze, bardziej klasyczne auta. Jeszcze dalej w ewolucji wizerunku idzie wariant z 1997 roku. Posiada w pełni aerodynamiczną maskę i odznacza się oryginalnym designem. Buick Regal numer cztery wydaje się być płaski, a jego przednie reflektory są wąskie i regularne. Najnowsza odsłona to ponowna zmiana wyglądu. Nadwozie zostało zbudowane według projektu Opla Insigni. Z dawnych Buicków zostało właściwie tylko logo.

Parametry techniczne Buicka Regal

Dla większości kierowców najbardziej interesujący będzie Buick Regal najnowszej generacji. Tego typu samochód używany w dalszym ciągu zalicza się do pojazdów relatywnie nowych. Jednocześnie nabędziemy go w konkurencyjnej cenie. Mamy tutaj do czynienia z sedanem średniej wielkości opartym na płycie podłogowej Epsilon II. Auto ma cztery pary drzwi, a wewnątrz mogą komfortowo podróżować cztery osoby. Na rynku znajdziemy wiele wersji wyposażeniowych. Jest to kompromis pomiędzy autem użytkowym i rekreacyjnym. Nic więc dziwnego, że ma wariant sportowy. Odróżnia się on od pozostałych modeli najnowszego Regala głównie detalami - spojlerem i aluminiowymi kołpakami. Aby pokazać, że marka idzie z duchem czasu, Buick zaproponował również wersję hybrydową. EAssist wyposażony jest w silnik spalinowy Ecotec o pojemności 2,4 litra. Jego działanie uzupełnia jednostka elektryczna o mocy 15 kW. Auto w wielu warunkach może się okazać dużo bardziej ekonomiczne niż w pełni spalinowe pojazdy. Pomaga także chronić środowisko. Zmniejszanie emisji zanieczyszczeń pozwolą nadzorować dodatkowe kontrolki umieszczone obok prędkościomierza. W gamie silnikowej Regala dominują jednak benzynowe V-szóstki. Jako przykład można tutaj podać dwulitrowy motor osiągający moc 255 KM. Jeżdżąc autem z takim napędem, rozpędzimy się do setki w ciągu około siedmiu sekund. Moc przenosi się na obydwie osie, co pozwala utrzymać wysoką wydajność jazdy. Za zmianę biegów odpowiadać może aż pięć różnych przekładni. Mamy do wyboru cztery automaty oraz jedną dźwignię manualną.